Uitslag Praktisch Examen
Uitslag Praktisch Examen
hallo, ik begrijp niet echt wat er wordt bedoeld met mijn uitslag van mijn niet geslaagde rijexamen
kan iemand mij helpen misschien met het volgende wat ik precies fout heb gedaan tijdens mijn praktisch examen :
Resultaat: PE
1. Bediening voertuig : Te verbeteren
1.7 Rem- en vertragingstechniek
5. Richtingsverandering : Voorbehoud
5.1 Zich vergewissen bord F50BIS
8. Snelheid en verkeersinzicht : Slecht
8.4 Borden C 43-45 F 1-3-4A-4B-12A-12B-87
8.8 Hindernis
10. Defensief rijden : Te verbeteren
10.7 Verkeerslichten en bevelen
10.3 Kruisen
11. Manoeuvres : Voorbehoud
11.2.1 Keren in een straat/zich vergewissen
Opmerkingen PE :
Onvoldoende verkeersdeelname ---> 8.2 Te lage snelheid
kan iemand mij helpen misschien met het volgende wat ik precies fout heb gedaan tijdens mijn praktisch examen :
Resultaat: PE
1. Bediening voertuig : Te verbeteren
1.7 Rem- en vertragingstechniek
5. Richtingsverandering : Voorbehoud
5.1 Zich vergewissen bord F50BIS
8. Snelheid en verkeersinzicht : Slecht
8.4 Borden C 43-45 F 1-3-4A-4B-12A-12B-87
8.8 Hindernis
10. Defensief rijden : Te verbeteren
10.7 Verkeerslichten en bevelen
10.3 Kruisen
11. Manoeuvres : Voorbehoud
11.2.1 Keren in een straat/zich vergewissen
Opmerkingen PE :
Onvoldoende verkeersdeelname ---> 8.2 Te lage snelheid
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: Uitslag Praktisch Examen
Ik wil je niet beledigen, maar ik had liever gehad dat je vroeg wat je wel goed gedaan hebt.
Dan was ik sneller klaar met een antwoord.
Ben je met een rijschool of met een begeleider geweest
En wat zei je instructeur of je begeleider van je examen
Dan was ik sneller klaar met een antwoord.
Ben je met een rijschool of met een begeleider geweest
En wat zei je instructeur of je begeleider van je examen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: Uitslag Praktisch Examen
ik heb het praktisch examen zonder rijschool gedaan, mijn begeleider was mijn vader dus, als je me kunt vertellen wat ze precies bedoelen wat ik fout heb gedaan met die genoemde codes, zeg het aub.Benny Stinkens schreef:Ik wil je niet beledigen, maar ik had liever gehad dat je vroeg wat je wel goed gedaan hebt.
Dan was ik sneller klaar met een antwoord.
Ben je met een rijschool of met een begeleider geweest
En wat zei je instructeur of je begeleider van je examen
ik weet wel dat ik te traag heb gereden, ma wat er wordt bedoeld met die andere codes wat er op staan, die snap ik niet wat er precies mee bedoeld wordt wat ik fout heb gedaan
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Uitslag Praktisch Examen
bord C43
bord C45
bord F1 bebouwde kom (max snelheid 50)
bord F3 einde bebouwde kom
bord F4a begin zone 30
bord F4b einde zone 30
bord F12a begin woonerf, maximum snelheid 20 km/u
bord F12b einde woonerf
verhoogde inrichting, maximum snelheid 30 km/u
==> Voor snelheid alleen al een SLECHT. Dit zijn ze dan ook zowat allemaal ....
F50bis
Als je van richting verandert, beter kijken naar fietsers/bromfietsers die rechtdoor willen (en dus voorrang hebben). Dit is een soort algemene code die men hiervoor hanteert. Dus het kan ook op een plaats zijn waar dit specifieke bord niet staat.
Ik wil je niet ontmoedigen. Maar het ziet er toch naar uit dat je nog veel oefening nodig hebt.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: Uitslag Praktisch Examen
Danku voor de informatie, de 2de examen zullen ze mij niet meer pakken voor te lage snelheid ! Maar ik geef ook toe dat ik ook wat nerveus aan het examen was begonnen, daardoor te voorzichtig geredenbert.covens schreef:
bord C43
bord C45
bord F1 bebouwde kom (max snelheid 50)
bord F3 einde bebouwde kom
bord F4a begin zone 30
bord F4b einde zone 30
bord F12a begin woonerf, maximum snelheid 20 km/u
bord F12b einde woonerf
verhoogde inrichting, maximum snelheid 30 km/u
==> Voor snelheid alleen al een SLECHT. Dit zijn ze dan ook zowat allemaal ....
F50bis
Als je van richting verandert, beter kijken naar fietsers/bromfietsers die rechtdoor willen (en dus voorrang hebben). Dit is een soort algemene code die men hiervoor hanteert. Dus het kan ook op een plaats zijn waar dit specifieke bord niet staat.
Ik wil je niet ontmoedigen. Maar het ziet er toch naar uit dat je nog veel oefening nodig hebt.
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Uitslag Praktisch Examen
Het is dat niet alleen hé.
Je hebt ook nog een voorbehoud voor de bediening van je voertuig. Je hebt blijkbaar ook nog ergens je snelheid niet genoeg aangepast aan een hindernis. Niet goed genoeg gekeken bij het veranderen van richting naar bvb een fietser die rechtdoor wil. Ook nog 's niet goed genoeg gekeken bij de aanvang van een maneuver. Je resultatenblad geeft me sterk de indruk dat je nog teveel strop zit met de bediening van je voertuig, waardoor er een hele hoop elementaire dingen in het verkeer aan je voorbijgaan. Elementaire dingen zoals verkeerstekens, andere weggebruikers etc.
Ik kan je alleen maar de raad geven om nu de ontgoocheling te verbijten. En veel te gaan oefenen.
Je hebt ook nog een voorbehoud voor de bediening van je voertuig. Je hebt blijkbaar ook nog ergens je snelheid niet genoeg aangepast aan een hindernis. Niet goed genoeg gekeken bij het veranderen van richting naar bvb een fietser die rechtdoor wil. Ook nog 's niet goed genoeg gekeken bij de aanvang van een maneuver. Je resultatenblad geeft me sterk de indruk dat je nog teveel strop zit met de bediening van je voertuig, waardoor er een hele hoop elementaire dingen in het verkeer aan je voorbijgaan. Elementaire dingen zoals verkeerstekens, andere weggebruikers etc.
Ik kan je alleen maar de raad geven om nu de ontgoocheling te verbijten. En veel te gaan oefenen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: Uitslag Praktisch Examen
Je moet ook opletten op je kijktechniek.
Bij het afslaan, kijken in je spiegels en over je schouder.
Bij het keren, goed op letten wat er rond je gebeurd. (iedereen heeft voorrang op je)
Hier denk ik, dat je veel te veel met je koppelingspedaal beneden aan het rijden bent.
Wat vond je vader van je examen
Deze 4 wijzen er op dat dit beter moet.5. Richtingsverandering : Voorbehoud
5.1 Zich vergewissen bord F50BIS
8.8 Hindernis
11.2.1 Keren in een straat/zich vergewissen
Bij het afslaan, kijken in je spiegels en over je schouder.
Bij het keren, goed op letten wat er rond je gebeurd. (iedereen heeft voorrang op je)
wij waren er natuurlijk niet bij, dus is het voor ons heel moeilijk om juist in te shatten, wat er zoal mis gegaan is.1.7 Rem- en vertragingstechniek
Hier denk ik, dat je veel te veel met je koppelingspedaal beneden aan het rijden bent.
Wat vond je vader van je examen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Re: Uitslag Praktisch Examen
Er is duidelijk nog veel fout en basishandelingen, zoals afslaan e.d. zijn nog niet veilig genoeg.
Remtechniek moet beter. Kijktechnieken zijn ook nog niet OK. Je neemt niet vlot deel aan het verkeer (lees te traag) en blijkbaar heb je onvoldoende inzicht en overzicht in het verkeer.
Er is nog veel werk aan de winkel!
Ga eens naar http://www.derijprof.be" target="_blank
Je vindt er tips over wat de examinator van jou verwacht.
Onder de rubriek rijtechnieken vind je ook een document over basisrijtechnieken (o.a. remtechniek).
Aan jouw uitslag te zien, kun je best niet te snel opnieuw examen doen maar eerst jouw fouten verbeteren en veel gaan oefenen.
Misschien zou het geen slecht idee zijn om een paar uur rijles (minstens per 2 uur) te volgen en dan veel te oefenen. Jouw begeleider mag meerijden met de rijschool auto.
Remtechniek moet beter. Kijktechnieken zijn ook nog niet OK. Je neemt niet vlot deel aan het verkeer (lees te traag) en blijkbaar heb je onvoldoende inzicht en overzicht in het verkeer.
Er is nog veel werk aan de winkel!
Ga eens naar http://www.derijprof.be" target="_blank
Je vindt er tips over wat de examinator van jou verwacht.
Onder de rubriek rijtechnieken vind je ook een document over basisrijtechnieken (o.a. remtechniek).
Aan jouw uitslag te zien, kun je best niet te snel opnieuw examen doen maar eerst jouw fouten verbeteren en veel gaan oefenen.
Misschien zou het geen slecht idee zijn om een paar uur rijles (minstens per 2 uur) te volgen en dan veel te oefenen. Jouw begeleider mag meerijden met de rijschool auto.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 dec 2012, 15:25
Re: Uitslag Praktisch Examen
Ja, mijn kijktechniek kan uiteraard veel beter om juist op de juiste momenten te kijken in mijn spiegels en voor de rest van de fout van Rem- en vertragingstechniek vind ik het wel raar dat ik een onvoldoende krijg hiervoor want ik drukte telkens mijn koppelingspedaal in wanneer het toerental van mijn diesel motor op 1000 stondBenny Stinkens schreef:Je moet ook opletten op je kijktechniek.
Deze 4 wijzen er op dat dit beter moet.5. Richtingsverandering : Voorbehoud
5.1 Zich vergewissen bord F50BIS
8.8 Hindernis
11.2.1 Keren in een straat/zich vergewissen
Bij het afslaan, kijken in je spiegels en over je schouder.
Bij het keren, goed op letten wat er rond je gebeurd. (iedereen heeft voorrang op je)
wij waren er natuurlijk niet bij, dus is het voor ons heel moeilijk om juist in te shatten, wat er zoal mis gegaan is.1.7 Rem- en vertragingstechniek
Hier denk ik, dat je veel te veel met je koppelingspedaal beneden aan het rijden bent.
Wat vond je vader van je examen
en mijn vader vond vooral dat ik te zenuwachtig was begonnen aan het examen en dat ik daardoor te voorzichtig heb gereden en hiervoor gebuist wordt en de examinator zei ook dat het vooral fout lag aan mijn snelheid kennis wat ik ondertussen wel bijgeschaafd heb
Re: Uitslag Praktisch Examen
Kan er mij iemand vertellen wat ze bedoelen met deze resultaten;
Ik heb mijn praktijk afgelegd alles is top verlopen, maar door deze punten is het helaas uitgesteld.
De examinator heeft deze heel kort overlopen in 10sec tijd en is gewoon doorgelopen.
PLAATS OP DE OPENBARE WE: ONVOLDOENDE
2/1 Rechts houden
5 RICHTINGSVERANDERING: ONVOLDOENDE
5.4 Hinderen belemeren
5.6 kruispunt vrijmaken
8 SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: voorbehoud
8.2 te lage snelheid
8.10 kruispunt borden B1-17 M 9-10 Vooral deze begrijp ik niet
Wat kan ik daar fout gedaan hebben?
Ik heb mijn praktijk afgelegd alles is top verlopen, maar door deze punten is het helaas uitgesteld.
De examinator heeft deze heel kort overlopen in 10sec tijd en is gewoon doorgelopen.
PLAATS OP DE OPENBARE WE: ONVOLDOENDE
2/1 Rechts houden
5 RICHTINGSVERANDERING: ONVOLDOENDE
5.4 Hinderen belemeren
5.6 kruispunt vrijmaken
8 SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: voorbehoud
8.2 te lage snelheid
8.10 kruispunt borden B1-17 M 9-10 Vooral deze begrijp ik niet
Wat kan ik daar fout gedaan hebben?
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: Uitslag Praktisch Examen
Volgende keer aub je vraag stellen in 1 topic, dan hoeven we ze ook maar 1 keer te beantwoordenGast schreef: ↑23 aug 2018, 10:38 Kan er mij iemand vertellen wat ze bedoelen met deze resultaten;
Ik heb mijn praktijk afgelegd alles is top verlopen, maar door deze punten is het helaas uitgesteld.
De examinator heeft deze heel kort overlopen in 10sec tijd en is gewoon doorgelopen.
PLAATS OP DE OPENBARE WE: ONVOLDOENDE
2/1 Rechts houden
Te veel in het midden of links gereden
5 RICHTINGSVERANDERING: ONVOLDOENDE
5.4 Hinderen belemeren Tegenligger niet doorgelaten
5.6 kruispunt vrijmaken Op het kruispunt gaan staan zodat de tegenligger niet verder kon
8 SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: voorbehoud
8.2 te lage snelheid
8.10 kruispunt borden B1-17 M 9-10 Vooral deze begrijp ik niet
Wat kan ik daar fout gedaan hebben?
B1 is de omgekeerde driehoek, je hebt dus geen voorrang verleent of onvoldoende gekeken om voorrang te kunnen verlenen.
B17 is het bord voorrang van rechts
M9-10 benadrukt dat je links en rechts moet kijken om voorrang te verlenen aan fietsers/voetgangers
Kijktechniek zal dus minder goed geweest zijn
Veel succes met je volgende poging
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 mei 2023, 21:30
Re: Uitslag Praktisch Examen
Kan er iemand mij helpen met de uitslagen aub
1bediening van het voertuig:voorbehoud
Rem en vertraingingstechniek
2plaats op de openbare weg :slecht
Rechts houden
5richtingsverandering:on voldoende
Zich vergewissen
Uitwijken als vereist
Rechts de rijbaan oprijden
8snelheid en verkeersinzicht :voorbehoud
Te lage snelheis
10defensief rijden :voorbehoud
Snelheid en verkeersinzicht
Opmerkingen : Ow
1bediening van het voertuig:voorbehoud
Rem en vertraingingstechniek
2plaats op de openbare weg :slecht
Rechts houden
5richtingsverandering:on voldoende
Zich vergewissen
Uitwijken als vereist
Rechts de rijbaan oprijden
8snelheid en verkeersinzicht :voorbehoud
Te lage snelheis
10defensief rijden :voorbehoud
Snelheid en verkeersinzicht
Opmerkingen : Ow
Re: Uitslag Praktisch Examen
Het is vrij dramatisch ...
Je rijdt onvoldoende rechts,
kijkt bij richtingsverandering onvoldoende rondt,
gaat niet (of net onveilig) wat meer links of rechts rijden voor het links / rechts afslaan
remt niet juist
rijdt te traag
én tegelijk onvoldoende defensief
Heb je met begeleider of rijschool leren rijden ?
En wat vond je er zélf van ?
Goed gereden of niet ?
Reed je altijd zo tijdens je stage-periode ?