groen pijltje rechtdoor

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

groen pijltje rechtdoor

Bericht door de rijprof »

3 kleurige verkeerslichten met daar onder een groen pijltje voor rechtdoor heb je ook op de Prins Boudewijnlaan ter hoogte van het kruispunt met de R11.
Idem op de steenweg in Kontich ter hoogte van het kruispunt met Ford dealer.
rood= bol
oranje=bol
groen = bol met daaronder, enkel voor rechtdoor een groene pijl.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Dat kan dus.
Je mag dan enkel rechtdoor bij de groene pijl, en alle toegestane richtingen uit bij de groene bol.


61.1. De driekleurige verkeerslichten zijn cirkelvormig en hebben de volgende betekenis :

5° wanneer één of meer bijkomende lichten in de vorm van één of meer pijlen tegelijk met een rood licht of een oranjegeel licht branden, betekenen de pijlen dat alleen in de richtingen die door de pijlen worden aangeduid mag voortgereden worden, op voorwaarde dat voorrang verleend wordt aan de bestuurders die op regelmatige wijze uit andere richtingen komen en aan de voetgangers;




(Wat niet mag, is een "Driekleurig stelsel met lichten " (bollen dus) mixen met een " Driekleurig stelsel met pijlen" aan 1 en dezelfde toegang tot een kruispunt - behalve dus voor het linksafslaan. )
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Aangezien de wegcode hier vrij duidelijk is, heb ik het onderwerp verplaatst.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie