Je rijdt zo'n elektronisch bord van zone 30 voorbij, dat NIET brandt.
Je parkeert daar ergens je voertuig.
Je vertrekt weer, maar ondertussen brandt het bord. Dit kan je niet weten, dus je rijdt daar gewoon 50.
Als je dan geflitst wordt, tegen 50 in een zone 30, dan heb je toch een probleem zou ik zeggen.
Als je gepakt wordt door een politieagent, dan kan die misschien nog begrip tonen voor je verhaal, maar zo'n flitspaal is niet zo inschikkelijk.
Als een flitspaal in zo'n "dubbel geval" staat, mag die dan tijdens die bepaalde uren ook op 30km/h afgesteld staan?
oplichtend bord zone 30
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37
In de Kennedy tunnel wordt op <iets boven de> 70 geflitst als er 70 op de borden staat.Metallicdeth schreef:Doorgaans staan de flitspalen in zulke zones gewoon op 50 km/u afgesteld. Net als in de Kennedytunnel pas vanaf 100 km/u geflitst wordt...
Er stond net vandaag nog in de krant dat er daar recent weeral kemels geschoten werden (hoewel de jacht is opgeschort ) en geflitst werd op "70" terwijl de borden op 100 stonden ...
Re: oplichtend bord zone 30
Geen idee of er al zo'n geval naar de rechtbank is doorverwezen, maar volgens mij is dat een vrij stevige verdediging als je je beweringen kan staven.
Maar als de school net uit is terwijl je langsgereden komt aan 50, kan men je altijd doodknijpen met onaangepaste snelheid ...
Maar als de school net uit is terwijl je langsgereden komt aan 50, kan men je altijd doodknijpen met onaangepaste snelheid ...
Het zou me eigenlijk verwonderen mochten de flitspalen daar aan die zone-30 borden gekoppeld zijn.accer schreef:Als een flitspaal in zo'n "dubbel geval" staat, mag die dan tijdens die bepaalde uren ook op 30km/h afgesteld staan?
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37
Oei Dan mag ik ook wel eens uitkijken. Ik dacht dat ze pas vanaf 100 gingen flitsen. 70 is daar gewoon niet veilig zeg.Inazuma schreef:In de Kennedy tunnel wordt op <iets boven de> 70 geflitst als er 70 op de borden staat.Metallicdeth schreef:Doorgaans staan de flitspalen in zulke zones gewoon op 50 km/u afgesteld. Net als in de Kennedytunnel pas vanaf 100 km/u geflitst wordt...
Er stond net vandaag nog in de krant dat er daar recent weeral kemels geschoten werden (hoewel de jacht is opgeschort ) en geflitst werd op "70" terwijl de borden op 100 stonden ...
Dat ze iedereen die door de Kennedytunnel wil rijden eerst eens 10 keer op en af laten rijden tussen Nice (fr) en Varazze (Italië) en de snelheidsbeperking zoals op iedere andere autosnelweg toepassen.
Zou veel file- en ongeval-leed besparen.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom er trager moet gereden worden enkel en alleen omdat de snelweg overdekt is.
Zou veel file- en ongeval-leed besparen.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom er trager moet gereden worden enkel en alleen omdat de snelweg overdekt is.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37
Dat snap ik dus ook niet. Ik erger me altijd kapot aan de mensen vlak voor en in de tunnel. Je mag daar bijv gewoon 100... alles gaat goed, rustig, niks aan de hand. En dan ineens: " AHHHHHHH EEN TUNNEL!!!!".. VOL op de rem, paniek!bibi585 schreef:Dat ze iedereen die door de Kennedytunnel wil rijden eerst eens 10 keer op en af laten rijden tussen Nice (fr) en Varazze (Italië) en de snelheidsbeperking zoals op iedere andere autosnelweg toepassen.
Zou veel file- en ongeval-leed besparen.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom er trager moet gereden worden enkel en alleen omdat de snelweg overdekt is.
Damn zeg... er zijn 3 rijstroken, even breed als de rijstroken voor de tunnel... ik snap inderdaad die paniek niet hoor.
Idem aan de Tijsmanstunnel ...Metallicdeth schreef: En dan ineens: " AHHHHHHH EEN TUNNEL!!!!".. VOL op de rem, paniek!
Soms staat er daar een variabel bord "100", maar even vaak ook niet.
Maar in de GPSkes staat dat als "flitspaal, 100 km" ingebakken.
Bèng, remmen, ook al is er niks te zien en is de flitspaalkast er al jaren weggehaald ...