oplichtend bord zone 30

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

oplichtend bord zone 30

Bericht door Wouter »

Je rijdt zo'n elektronisch bord van zone 30 voorbij, dat NIET brandt.
Je parkeert daar ergens je voertuig.
Je vertrekt weer, maar ondertussen brandt het bord. Dit kan je niet weten, dus je rijdt daar gewoon 50.

Als je dan geflitst wordt, tegen 50 in een zone 30, dan heb je toch een probleem zou ik zeggen.
Als je gepakt wordt door een politieagent, dan kan die misschien nog begrip tonen voor je verhaal, maar zo'n flitspaal is niet zo inschikkelijk.

Als een flitspaal in zo'n "dubbel geval" staat, mag die dan tijdens die bepaalde uren ook op 30km/h afgesteld staan?
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Doorgaans staan de flitspalen in zulke zones gewoon op 50 km/u afgesteld. Net als in de Kennedytunnel pas vanaf 100 km/u geflitst wordt...
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Metallicdeth schreef:Doorgaans staan de flitspalen in zulke zones gewoon op 50 km/u afgesteld. Net als in de Kennedytunnel pas vanaf 100 km/u geflitst wordt...
In de Kennedy tunnel wordt op <iets boven de> 70 geflitst als er 70 op de borden staat.

Er stond net vandaag nog in de krant dat er daar recent weeral kemels geschoten werden (hoewel de jacht is opgeschort ;) ) en geflitst werd op "70" terwijl de borden op 100 stonden ...
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: oplichtend bord zone 30

Bericht door Inazuma »

Geen idee of er al zo'n geval naar de rechtbank is doorverwezen, maar volgens mij is dat een vrij stevige verdediging als je je beweringen kan staven.

Maar als de school net uit is terwijl je langsgereden komt aan 50, kan men je altijd doodknijpen met onaangepaste snelheid ...

accer schreef:Als een flitspaal in zo'n "dubbel geval" staat, mag die dan tijdens die bepaalde uren ook op 30km/h afgesteld staan?
Het zou me eigenlijk verwonderen mochten de flitspalen daar aan die zone-30 borden gekoppeld zijn.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Inazuma schreef:
Metallicdeth schreef:Doorgaans staan de flitspalen in zulke zones gewoon op 50 km/u afgesteld. Net als in de Kennedytunnel pas vanaf 100 km/u geflitst wordt...
In de Kennedy tunnel wordt op <iets boven de> 70 geflitst als er 70 op de borden staat.

Er stond net vandaag nog in de krant dat er daar recent weeral kemels geschoten werden (hoewel de jacht is opgeschort ;) ) en geflitst werd op "70" terwijl de borden op 100 stonden ...
Oei :D Dan mag ik ook wel eens uitkijken. Ik dacht dat ze pas vanaf 100 gingen flitsen. 70 is daar gewoon niet veilig zeg.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Dat ze iedereen die door de Kennedytunnel wil rijden eerst eens 10 keer op en af laten rijden tussen Nice (fr) en Varazze (Italië) en de snelheidsbeperking zoals op iedere andere autosnelweg toepassen.
Zou veel file- en ongeval-leed besparen.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom er trager moet gereden worden enkel en alleen omdat de snelweg overdekt is. :?
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

bibi585 schreef:Dat ze iedereen die door de Kennedytunnel wil rijden eerst eens 10 keer op en af laten rijden tussen Nice (fr) en Varazze (Italië) en de snelheidsbeperking zoals op iedere andere autosnelweg toepassen.
Zou veel file- en ongeval-leed besparen.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom er trager moet gereden worden enkel en alleen omdat de snelweg overdekt is. :?
Dat snap ik dus ook niet. Ik erger me altijd kapot aan de mensen vlak voor en in de tunnel. Je mag daar bijv gewoon 100... alles gaat goed, rustig, niks aan de hand. En dan ineens: " AHHHHHHH EEN TUNNEL!!!!".. VOL op de rem, paniek!

Damn zeg... er zijn 3 rijstroken, even breed als de rijstroken voor de tunnel... ik snap inderdaad die paniek niet hoor.
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Metallicdeth schreef: En dan ineens: " AHHHHHHH EEN TUNNEL!!!!".. VOL op de rem, paniek!
Idem aan de Tijsmanstunnel ...
Soms staat er daar een variabel bord "100", maar even vaak ook niet.

Maar in de GPSkes staat dat als "flitspaal, 100 km" ingebakken.
Bèng, remmen, ook al is er niks te zien en is de flitspaalkast er al jaren weggehaald ...
Plaats reactie