wil sneller met scooter rijden

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
yozef

wil sneller met scooter rijden

Bericht door yozef »

Hey,
Ik heb een scooter klasse B (peugot viva city). Volgens de constructeur mag deze 45km/h rijden.
Nu zou ik eigelijk wat sneller willen rijden.Heb reeds een autorijbewijs.
Is het voldoende om een nummerplaat aan te vragen? Hoe snel mag ik dan rijden? Of mag deze scooter helemaal niet sneller dan 45km/h rijden?
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Met die scooter zal je dat niet mogen.

Als het een klasse B is, mag je die niet opdrijven zodat je er sneller mee kunt rijden. Ook niet als je een rijbewijs A of een definitief rijbewijs B hebt.

Je zult immers toelating moeten krijgen van de fabrikant (niet van de dealer) en die gaat je dat niet geven.
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: wil sneller met scooter rijden

Bericht door Inazuma »

yozef schreef: Nu zou ik eigelijk wat sneller willen rijden.Heb reeds een autorijbewijs.
Ander voertuig kopen ...

Als je dat definitieve rijbewijs B al 2 jaar hebt, mag je met een 125cc en 11kW lichte motorfiets rijden.
Gast

Bericht door Gast »

Weer die stomme wetgeving...
De hedendaagse klasse-B scooters zijn eigenlijk voorzien voor snelheden tot 70-80 km/h.
Ik zou ook nog graag wat rondrijden met me scootertje, maar 45 km/h word je snel beu.

Dat ze dan een of ander speciale wetgeving opstellen waardoor ze ontgrenst mogen worden en ze gekeurt moeten worden (bij de autokeuring ofzo) en dan mogen rondrijden.
Plaats reactie