(B) Moet ik voorrang verlenen ?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

(B) Moet ik voorrang verlenen ?

Bericht door qbertq »

In de buurt waar ik woon is een T kruispunt en 1 straat is verplicht naar rechts rijden .
Dus er is doorgaand verkeer en de zijstraat verplicht naar rechts want er staat een bord dat je NIET links af mag om het doorgaand verkeer niet te hinderen.
Op het T kruispunt moet je voorrang verlenen aan rechts
Nu rij je in de straat met doorgaand verkeer en de zijstraat is rechts van je, komt daar een voertuig uit dat de linker richting aanwijzer aan heeft.
Moet je dit voertuig voor laten gaan om dan eindeloos te wachten dat er een goede ziel in de tegenovergestelde rijrichting deze overtreder er tussen laat of zeg foert en rij door.
mvg
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

er staat een bord dat je NIET links af mag om het doorgaand verkeer niet te hinderen.
Dat bord ken ik niet :?: een bord dat je niet links af mag ken ik wel maar hoe zie jij dat dit is om het doorgaand verkeer niet te hinderen :?:

Wat de voorrang betreft is het eigenlijk simpel.
Jij zegt dat er voorrang van rechts telt, dus als je van rechts komt heb je voorrang :wink:

Als iemand anders ten opzichte van jou van rechts komt ben je dus ook verplicht om die voorrang te verlenen behalve
Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de BESTUURDER die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door qbertq »

omdat je daar links wil afdraaien er niet tussen kan, tussen 06 en 19u filevorming en net voorbij het kruispunt is er een bushalte waar 7 of 8 buslijnen stoppen(17, 21, 22, 26, 27, 33 , 501, 502 en 503) het is daar altijd een drukte .

http://maps.google.be/maps?hl=nl&ie=UTF ... 10858&z=17

heistraat (doorgaand verkeer)+ Mastplein (verboden links af)
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
Plaats reactie