maximumsnelheid op de rotonde in de praktijkexamen afleggen.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jim

maximumsnelheid op de rotonde in de praktijkexamen afleggen.

Bericht door jim »

Op een rijbaan waar een verbodsbord 70km staat en een rotonde
op deze rijbaan.

Wat is de maximumsnelheid dat je mag rijden op de rotonde.

:evil: :?: er staat niets in de verkeerswet geschreven wat de maximumsnelheid is op de rotonde.

:oops: Ik mag dan in de praktijkexamen tegen 60km/u rijden op de rotonde,ja of neen en waarom ja of waarom neen.

:shock: Ik ben gek geworden van deze halve wet hier in dit land van mijn. :idea: :idea: :idea:

Ik hoop dat jullie die vraag weten want ik begin gek te worden hier. :wink:
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: maximumsnelheid op de rotonde in de praktijkexamen afleg

Bericht door Inazuma »

jim schreef:Op een rijbaan waar een verbodsbord 70km staat en een rotonde op deze rijbaan.

Wat is de maximumsnelheid dat je mag rijden op de rotonde.
Aangezien een rotonde een openbare weg op zichzelf is, valt die onder de gewone verkeersregels die de snelheid bepalen :

Op een rotonde pas je echter je snelheid aan in functie van de omstandigheden : andere weggebruikers, straal van de rotonde, de meerdere kruispunten met andere wegen, ... volgens Artikel 10


Dat wil zeggen dat het meestal niet mogelijk of niet verantwoord is om op een rotonde de maximaal toegestane snelheden te rijden die bepaald zijn in Artikel 11.


Het maximum is dus in theorie :!: :
- de zonaal aangegeven snelheid
- 50 in bebouwde kom
- 90 km/u buiten de bebouwde kom

(En de beperkingen afhankelijk van het soort voertuig niet uit het oog verliezen ...)

In de praktijk is dat in zowat alle gevallen niet verantwoord ...
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik mag dan in de praktijkexamen tegen 60km/u rijden op de rotonde,ja of neen en waarom ja of waarom neen.
Jij hebt blijkbaar nog niet veel rijervaring of ervaring met snelheid.
Ik kom kijken naar jou hoe jij tegen 60 km/uur op een rotonde rijdt.
Ik ben gek geworden van deze halve wet hier in dit land van mijn....
In de wet staat dat je op een rijbaan waar een snelheidsbeperking van max 70 km/uur wordt opgelegd, je max. 70 km/uur mag rijden.
Er staat niet in de wet dat je dan overal 70 km/uur MOET rijden.
Er staat ook niet in de wet als er een scherpe bocht is dat je dan moet vertragen.
Er staat ook niet in de wet dat als een blauwe peugeot voor jou rijdt en die bestuurder vertraagt dan je dan ook moet vertragen.

Je moet altijd je snelheid aanpassen. Als je een rotonde oprijdt (dwz zeer scherpe bocht), dan moet jij je snelheid aanpassen.
Verkeer is niet alleen regeltjes van buiten leren. Je moet ook verkeersinzicht hebben.

Iets minder emoticons in je bericht zetten en iets meer nadenken en je bent al direct een stap verder.
Jim

Ik doe niets verkeer op de rotonde

Bericht door Jim »

Wij rijden s'avonds met onze vrienden voor het snelste op de rotonde.Dit is een heel fijn spel geworden onder de jongeren en meisjes.

Gemakkelijke kun je tegen 50 km per uur rijden op de rotonde en dan maar lachen als de anderen bestuurders bijna niet meer op de rotonde kun rijden.

Ik kan heel goed rijden als ik mijn praktijkexamen ga afleggen,door dit spel leer je vaardigheid rijden. :wink:
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

:roll:

right

vaardigheid? efkes op het gas duwen is echt niet moeilijk hoor.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Jim schreef:Wij rijden s'avonds met onze vrienden voor het snelste op de rotonde.
Beste Jim,

Ik ben ook jong geweest, en ik wil hier zeker niet de schoolmeester uithangen. Ik wil je alleen helpen eens even na te denken over wat de gevolgen kunnen zijn.

Wat als je auto eens uit de bocht vliegt tegen een andere weggebruiker, en er eventueel ook nog een passagier in jouw auto gekwetst geraakt? Je moet dan terecht staan voor slagen en verwondingen, al dan niet met de dood tot gevolg.

Sta je er dan nooit bij stil dat je daarbij mensenlevens in gevaar brengt? Of overkomt dat alleen maar anderen, en ben jij zo een ervaren piloot dat jou dat niet kan overkomen?

Als dat gebeurt, heb je dan pech gehad? Neen, dan ben je alleen maar roekeloos geweest.

Weet je ook waar je staat op juridisch vlak? Je begaat een zware overtreding van de 4de graad, de allerhoogste:
Behoudens speciale toelating van de wettelijke gemachtigde overheid zijn verboden op de openbare weg, alle snelheids- en sportwedstrijden, inzonderheid snelheids-, regelmatigheids- of behendigheidsritten of -wedstrijden.
Hierop staan boetes van 220 tot 2.750 Euro (opdeciemen inbegrepen), en een verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste 8 dagen en ten hoogste 5 jaar.

Vermits je deze overtreding wetens en willens herhaaldelijk pleegt, hoef je niet op enige mildheid vanwege de rechter te rekenen.

Bij een ongeval kan de verzekeraar de uitgekeerde schadevergoedingen terugvorderen. Dan begin je je nog jonge leven met een torenhoge schuldenlast die je moet afbetalen. En dat allemaal voor een dwaas spelletje ...

Amuseer je, maar gebruik toch ook even je verstand. Er zijn er al genoeg geweest die er nog vele jaren spijt over gehad hebben.
en dan maar lachen als de anderen bestuurders bijna niet meer op de rotonde kun rijden.
Lachen? Waarom? Omdat je andere mensen hindert en in gevaar brengt? Zielig, dergelijk asociaal gedrag! Lachen? Neen, huilen met de pet op!
jim

Wet van mijn ? hier in dit land,apen land hier .

Bericht door jim »

Jullie hebben allemaal gelijk,maar je ziet maar wij doen niets mits in het verkeer,want het verkeer regelement laat het toe zo harde te rijden.

Stom deze wet hier in dit land,op een verhoogde inrichting moet je 30km per uurrijden en op rotonde zegt het regelemt dat je zo harde mag rijden alles je wil.Hallo dan heb ik vragen over de verkeers wet.

Waarom bestaat er ook geen wet,niet meer dan 30km per uur rijden op de rotonde,waarom waarom waarom :?: .
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

jim schreef:Jullie hebben allemaal gelijk,maar je ziet maar wij doen niets mits in het verkeer,want het verkeer regelement laat het toe zo harde te rijden.
Dat is absoluut niet waar.
AR 7.2. De weggebruikers moeten zich zo gedragen op de openbare weg dat ze geen hinder of gevaar veroorzaken voor de andere weggebruikers, [...]
AR 10.1. 1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

[...]

3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
Zelfs als het bijvoorbeeld tot een aanrijding zou komen met iemand die de rotonde oprijdt en jou geen voorrang verleent, doch uit het onderzoek blijkt dat jij tegen 50 à 60 km/h reed, ga je meer dan een dikke sigaar mogen smoren bij de rechter.
Joe en Tom

Nieuw spel gevonden

Bericht door Joe en Tom »

Ik heb het gedaan op de rotonde tegen 45km per te rijden op de rotonde en dat is fijn,het geef een kick zo harde rijden op de rotonde.

Bedankt voor deze tip,nu doen wij en onze vrieden voor het snelst te rijden op de rotonde in het weekende.

Nogmaals bedankt voor de tip. :wink:
Gast4321

Re: Nieuw spel gevonden

Bericht door Gast4321 »

Joe en Tom schreef:het geef een kick zo harde rijden op de rotonde.
Als je echt een kick wilt, dan ga je best karten ofzo. Maar op in het verkeer daarom snel/onveilig te rijden :?
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Nieuw spel gevonden

Bericht door Inazuma »

Joe en Tom schreef:Ik heb het gedaan op de rotonde tegen 45km per te rijden op de rotonde en dat is fijn,het geef een kick zo harde rijden op de rotonde.

Bedankt voor deze tip,nu doen wij en onze vrieden voor het snelst te rijden op de rotonde in het weekende.
Voor het snelst = racen.

Racen = vierdegraads-overtreding = rijbewijs kwijtspelen + herstelonderzoek(en).
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Nieuw spel gevonden

Bericht door Stefan Peeters »

Joe en Tom schreef:Ik heb het gedaan op de rotonde tegen 45km per te rijden op de rotonde en dat is fijn,het geef een kick zo harde rijden op de rotonde.

Bedankt voor deze tip,nu doen wij en onze vrieden voor het snelst te rijden op de rotonde in het weekende.

Nogmaals bedankt voor de tip. :wink:
Ja jongens, 't is al goed, wij zijn ooit (lang geleden) ook jong geweest en hadden toen ook een klein p**tje, en moesten toen ook opvallen door stoer te doen met onze auto.

Nu goed?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Nieuw spel gevonden

Bericht door Benny Stinkens »

Joe en Tom schreef:Ik heb het gedaan op de rotonde tegen 45km per te rijden op de rotonde en dat is fijn,het geef een kick zo harde rijden op de rotonde.

Bedankt voor deze tip,nu doen wij en onze vrieden voor het snelst te rijden op de rotonde in het weekende.

Nogmaals bedankt voor de tip. :wink:
Nog een tip:

Als jullie later kinderen zullen hebben bid dan heel hard dat ze niet dezelfde idioten tegenkomen op een rondpunt want spelen met andermans leven is plezant totdat het mis gaat.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
vicus
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2008, 07:11
Locatie: harelbeke

Re: Ik doe niets verkeer op de rotonde

Bericht door vicus »

Jim schreef: Gemakkelijke kun je tegen 50 km per uur rijden op de rotonde en dan maar lachen als de anderen bestuurders bijna niet meer op de rotonde kun rijden.
Ik zou graag zien hoe je zou reageren als iemand anders jou op die manier zou hinderen op de weg???
Misschien zo:" Ik ben gek geworden dat mensen geen respect tonen in dit land van mijn." Idea Idea Idea

Je zou zeker gelijk hebben!!

Van een andere jonge bestuurder.
jim

Nu is het aan onze buurt voor de lachen.

Bericht door jim »

De andere bestuurders die een rijbewijs al hebben,heeft mijn in het
begin ook met mij gelachen en dicht van achter mij komen staan op een klein bergje aan de rood lichten.

Maar nu ik kan rijden is het aan mij de buurt om de andere bestuurders
die een rijbewijs al hebben uit de lachen en de plagen.


Je zie al in de binnenspiegel als een bestuurder van achter u aan de roodlicht of op een kruispunt heel dicht achter u komt staan,dan hebben ze zo een heel grote lacht op hun gezicht staan,maar als ze dan zien dat ik kan rijden dan moet hun gezicht zien,in de plaats een lachte gezicht naar een :cry: .

Wat is het leven mooie in het verkeer als je kunt rijden met een L. :wink:


L Rijders niet te vlug je rijbewijs B gaan halen,want als je goed kan rijden dan is het aan ons de buurt om de andere bestuurders met rijbewijs te plagen zo als ze bij ons gedaan hebben. Dit was een tip aan alle L rijders. :P
Plaats reactie