Rijbewijs klasse A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Gast

Rijbewijs klasse A3

Bericht door Gast »

Beste

Eerst en vooral bedankt voor deze geweldige site, het is prachtig dat er mensen zijn die dit kunnen/willen presteren. Ik heb hem gevonden dia google.

Nu, mijn neefje wordt binnenkort 15jaar en 9maanden. Hij gaat dan zijn theoretisch examen doen van de A3. Hij beweert dat je, wanneer je geslaagd bent voor het theoretisch examen, al onmiddellijk met een brommer mag rijden van het type a-klasse maar dat je moet wachten tot je 16 bent vooraleer je met een b-klasse begint te rijden. Volgens mij is dit echte onzin en probeert hij gewoon dat hij sneller met de brommer mag rijden.

Dank bij voorbaat
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Klasse A en klasse B: 16 jaar.
gwn

brommer

Bericht door gwn »

ma waarom legde uw theoretisch al af op 15j en 9maande alde mr op u 16 moogt beginnen rijden, ik dacht: theoretisch gedaan = mogen rijden met een
L sticker?
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: brommer

Bericht door Inazuma »

gwn schreef:ma waarom legde uw theoretisch al af op 15j en 9maande alde mr op u 16 moogt beginnen rijden,
Om tijd te hebben om het theoretische examen af te leggen en de opleiding bij de rijschool te volgen.

ik dacht: theoretisch gedaan = mogen rijden met een
L sticker?
Neen, je moet na het examen eerst het voorlopige rijbewijs A3 afhalen bij de gemeente.
Dat krijg je pas vanaf 16.
Daarna mag je op de openbare weg rijden.
Plaats reactie