Geslaagd

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Elisa

Geslaagd

Bericht door Elisa »

Hallo,
Ik heb vandaag mijn examen dus afgelegd en ik ben er door ! Deze site heeft mij goed geholpen om het examen tot een goed einde te brengen!
Ik zal mijn best doen om hier enkele vragen die ik gekregen heb te geven.

De vragen van Lassie had ik denk ik ook, maar ik denk dat hij die ene vraag verkeerd heeft geformuleerd. Bij mij was de vraag of er bij een ongeval met enkel stoffelijke schade een bevoegd persoon vaststelling moet komen doen van het ongeval en het antwoord was NEEN.
De andere vraag was
Andere vragen:
welke diesel is er het milieuvriendelijkst:
Rode diesel - diesel met een speciaal product om minder rook te produceren - diesel met minder zwavel (of zoiets). Het laatste was juist.

Ik had ook 2 vragen met een politie op het kruispunt en waarbij je dan moest zeggen of je al dan niet mag doorrijden.

Ook verschillende vragen over voorrang van rechts. Onder andere:
Jij rijdt op een baan (er staan geen verkeersborden), in de straat rechts van je staat een auto en een motor. De auto is gestopt maar de motor niet, moet je de motor voorrang geven? Antwoord: JA

Dan had ik nog een vraag die ik wat dubbelzinnig vond: Wanneer je op een autosnelweg rijdt en je wil de vrachtwagen voor jou voorbij steken moet je dan:
a. Je eerst vergewissen van het verkeer achter je en dan je richtingaanwijzer aansteken
b. Eerst je richtingaanwijzer aansteken en je dan vergewissen van het verkeer achter je.
Het antwoord was A.

Je rijdt op een baan met volle lijn maar enkele meters verder wordt die lijn even onderbroken door onderbroken strepen, daarna wordt het weer een volle lijn. De vraag is of je hier links af mag slaan. Antwoord: JA

Ook de vraag wanneer je het minst verbruikt, fiets op dak of fiets achteraan: antwoord achteraan natuurlijk.

Mag je remmen als je plots begint te slippen? Antwoord: JA

De slagbomen van een overweg gaan omhoog, mag je doorrijden? Antwoord: NEEN. Dit vind ik wel een beetje een dubbelzinnige vraag, ik dacht eerst dat ze bedoelden dat de slagbomen open waren, niet dus!

Verder waren er heel wat vragen die ongeveer hetzelfde waren als bij de vragenlijstjes hier. Als je op deze site goed leert moet het wel lukken!

Groetjes
Elisa
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Mag je remmen als je plots begint te slippen? Antwoord: JA
Vreemd. Deze vreeg kreeg vandaag iemand anders (rechtstreeks doorgemaild naar mij) en het antwoord bij hem was NEEN, wat ook logisch is.

PS, weet je ook welke reeks je had?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Elisa,

eerst vooral proficiat met je slagen voor je examen.
Quote: Dan had ik nog een vraag die ik wat dubbelzinnig vond: Wanneer je op een autosnelweg rijdt en je wil de vrachtwagen voor jou voorbij steken moet je dan:
a. Je eerst vergewissen van het verkeer achter je en dan je richtingaanwijzer aansteken
b. Eerst je richtingaanwijzer aansteken en je dan vergewissen van het verkeer achter je.
Het antwoord was A.
dit is echter niet dubbelzinnig want B is inderdaad fout.
als je eerst je pinker opzet en dan pas gaat kijken of je wel kunt inhalen dan kan het best zijn dat je achterligger in panniek geraakt omdat hij de indruk krijgt dat je hem niet gezien hebt.
dus eerst kijken dan pinken.
(je gaat die vrachtwagen trouwens inhalen, niet voorbijsteken )
Quote: De slagbomen van een overweg gaan omhoog, mag je doorrijden? Antwoord: NEEN. Dit vind ik wel een beetje een dubbelzinnige vraag, ik dacht eerst dat ze bedoelden dat de slagbomen open waren, niet dus!
Ook dit is niet dubbelzinnig.ik moet stoppen als
1) de slagbomen dicht zijn (logisch)
2) als ze aan het dicht gaan zijn ( ook nog logisch)
3) als ze aan het opengaan zijn ook (minder logisch misschien maar wel levensbelangrijk)

De wegcode verteld ons dat je bij gesloten slagbomen of bij slagbomen die in beweging zijn in geen geval maar verder rijden of gaan.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Lassie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2005, 00:00

Bericht door Lassie »

eugeen schreef:
Quote: Mag je remmen als je plots begint te slippen? Antwoord: JA
Vreemd. Deze vreeg kreeg vandaag iemand anders (rechtstreeks doorgemaild naar mij) en het antwoord bij hem was NEEN, wat ook logisch is.

PS, weet je ook welke reeks je had?
56, want ik had dezelfde...

Wel eugeen, ik vind dat ook dat NEEN logisch is, begrijp er ook niets van dat je nog mag remmen als je auto verdorie slipt...
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Quote: Ook dit is niet dubbelzinnig.ik moet stoppen als
3) als ze aan het opengaan zijn ook (minder logisch misschien maar wel levensbelangrijk)
Ik woon dicht bij een (vrij drukke) overweg en dit is zeker belangrijk, want vaak genoeg gebeurt het dat de slagbomen opengaan, maar nog voor zij omhoog zijn weer dicht gaan (vergezeld met opnieuw gerinkel). Als je dan te vroeg vertrokken bent, dan sta je plots op de overweg met de slagbomen toe...
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Wanneer de slagbomen naar beneden aan het gaan zijn of naar boven aan het gaan zijn, brandt het rood licht.

Als de slagbomen volledig open zijn brand het wit licht.

Voorbij het wit licht mag je rijden, voorbij het rode licht niet.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny schreef: als je eerst je pinker opzet en dan pas gaat kijken of je wel kunt inhalen dan kan het best zijn dat je achterligger in panniek geraakt omdat hij de indruk krijgt dat je hem niet gezien hebt.
dus eerst kijken dan pinken.
Deze logica pas je trouwens ook best toe als je in de langsrichting op of naast de rijbaan geparkeerd staat, en je wil vertrekken.

Als ik aangereden kom en er staat een geparkeerd voertuig met zijn linker richtingsaanwijzers te knipperen, dan geef ik een claxonstoot, want ik ga er dan van uit dat de bestuurder mij niet gezien heeft.

Meestal krijg ik dan wel een claxonconcert en een opgestoken middenvinger als dank van die bestuurder, die maar niet kan snappen wat hij verkeerd doet, maar dat neem ik er dan graag bij, liever dat dan een aanrijding.
Plaats reactie