Gratis examen+oefenvragen?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Gast

Gratis examen+oefenvragen?

Bericht door Gast »

Wij hebben in onze school les gekregen over defensief rijden, dit in verband met de nieuwe mogelijkheid om deze lessen gratis te volgen en gratis examen af te leggen.
Ons gratis examen is dan ook donderdag.

Nu had ik twee vragen.
Op dit examen, stellen ze dan letterlijke vragen uit de oefenvragen van de volgende site? www.rijbewijsb.be , daar heb je immers de mogelijkheid om op veel vragen te oefenen. Zijn het met deze vragen dat heel het examen wordt samengesteld of kan je ook andere vragen krijgen die er helemaal niet in staan?

En mijn tweede vraag was. Aangezien dit om een gratis afleggen gaat, mag je dan dezelfde dag nog in het examencentrum als je niet geslaagd bent, terug gaan proberen?

Alvast bedankt.
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Als je op de site www.rijbewijsb.be klikt en je voegt je codes die in je handboek staan in, dan kom je terecht op twee sites.

De eerste site is de site van Wees Wegwijs, de tweede site is de site Gratis Rijbewijs Online B (onze site dus).

Op de tweede site (Gratis Rijbewijs Online) staan een hoop gratis oefenvragen. Er staan ook proefexamens op die gelijklopend zijn met het echte examen. Maar om die proefexamens te kunnen maken moet je met je gsm een code aanvragen.

Je kan ook rechtstreeks naar de site Gratis Rijbewijs Online gaan als je klikt op op www.gratisrijbewijsonline.be

Je mag NIET op dezelfde dag examen B afleggen.

Je hebt dus nog verschillende dagen de tijd om onze proefexamens te maken. Maak ze eerst reeks per reeks en daarna ad randum en ook het proefexamen i.v.m. de voorrang. Je zult dan zeker geslaagd zijn.
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor de tips. Ik zal ze zeker toepassen. Nu maar hopen dat ik geslaagd zal zijn,...zo niet, dan zal het een tweede keer proberen zijn maar dan niet op dezelfde dag zoals je zegt.
Ik dacht dat het misschien niet geregistreerd werd omdat het via school en gratis is en je dan alsnog je examen dezelfde dag in een rijschool kon gaan afleggen.
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: Ik dacht dat het misschien niet geregistreerd werd omdat het via school en gratis is en je dan alsnog je examen dezelfde dag in een rijschool kon gaan afleggen.
Je kan geen theoretisch examen afleggen in een rijschool, dat gebeurt in een erkend examencentrum.

In je school gebeurt dat in samenwerking met het erkende examencentrum voor die regio.
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je kan geen theoretisch examen afleggen in een rijschool
Behalve met Rijbewijs Op School.

Dan komt GOCA met de computers naar de school zelf.
Gast

Bericht door Gast »

Inderdaad dat bedoelde ik. En met rijschool bedoelde ik dan ook het examencentrum.
Nu goed, ik zal zien of ik er donderdag door ben of niet. Zo niet dan ga ik misschien vrijdag naar het examencentrum. Jammer dat het zo'n onhandige uren (in Haasrode) zijn. Als schoolgaande heb je eigenlijk alleen mogelijkheid om op woensdagnamiddag te gaan.
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

eugeen schreef:
Je kan geen theoretisch examen afleggen in een rijschool
Behalve met Rijbewijs Op School.
Dan komt GOCA met de computers naar de school zelf.

Naar de school wel, maar niet naar de rijschool ;)
Gast

Bericht door Gast »

Het is een wonder, ik ben er door!
Drie fouten wel, en eigenlijk twee die ik had kunnen vermijden, maar goed...
Ik vond het examen veel gemakkelijker dan toen ik voor mijn A3 ging, heel bizar.
Op mijn blad staat het nummer van de fouten die ik gemaakt had onder 'overtredingen', zijn dat specifieke overtreding-nummers of gewoon het nummer van de vraag.
Als ik ze zou kunnen opzoeken zou ik dat wel graag doen.
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Proficiat.
Plaats reactie