(A3) Bromfiets klasse B opdrijven

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Thomassss

(A3) Bromfiets klasse B opdrijven

Bericht door Thomassss »

Jii,

ik heb sinds kort een honda wallaroo klasse b en zou hem graag wat opdrijven. Ik heb gehoord dat ik hiervoor (....) Kan iemand mij helpen??

Gtrz Thomas 8)
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het is verboden een bromfiets op te drijven.

De bedoeling van deze site is jongeren te helpen bij het leren van de verkeersregels en het naleven van de verkeersregels.

Je vraag om uitleg over hoe je de regels kunt overtreden hoort dus zeker niet thuis op deze site.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

FORUMREGELS GRATIS RIJBEWIJS ONLINE FORUM VZW
GEDRAGSCODE:
Door een bericht te plaatsen op dit forum verklaar je je akkoord met de gedragscode:
Berichten waarvan de inhoud in strijd is met de wegcode of aanzet tot het overtreden hiervan kunnen worden verwijderd.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Honda wallaroo

Bericht door Inazuma »

Thomassss schreef:ik heb sinds kort een honda wallaroo klasse b en zou hem graag wat opdrijven. Ik heb gehoord dat ik hiervoor (....)
Serieuze boetes kan krijgen :?: Klopt absoluut :!:

Voor het opdrijven alleen al :

Artikel 4
§1 Overtreding van deze wet en van de besluiten die betrekking hebben op de technische eisen betreffende de voertuigen voor vervoer te land, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van tien frank tot tienduizend frank of met een van die straffen alleen, onverminderd de vergoeding van de schade indien daartoe grond bestaat.


In geval van herhaling binnen twee jaar na een in kracht van gewijsde gegane veroordeling wegens dezelfde overtreding, mag de straf niet minder zijn dan het dubbel van de straf die vroeger wegens dezelfde overtreding is uitgesproken.


Als het zo niet echt veel lijkt, vermenigvuldig die bedragen dan met 5,5 , de opdeciemen, en vervang frank door euro :

Maakt mogelijke boetebedragen tussen 55 en ... 55.000 euro .


Daar bovenop rij je zo met een niet ingeschreven en niet verzekerd voertuig dat dan een motorfiets wordt, zonder het nodige rijbewijs daarvoor .
Allemaal dingen waar ook weer stevige straffen kunnen op staan.


Gezien hun bestraffingsmogelijkheden, zijn de rechters dan doorgaans nog behoorlijk mild - maar zelfs dan kan de boete stevig oplopen.
Gesloten