leeftijd theorie auto

Vraag hier tips en hulp van anderen.
hakim

leeftijd theorie auto

Bericht door hakim »

hallo ,
7 november wordt ik 17, mag ik mijn theoretisch examen al afleggen of moet ik de leeftijd van 17 al bereikt zijn ? ik dacht dat je 16j en 9 maand moest zijn maar ik heb gehoort dat dit terug verandert is ...
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je moet 17 jaar oud zijn.
gast)

_

Bericht door gast) »

jah en dit gaat zere ver
ik verjaar dag na jou
en mag 3 dagen eerder niet mee doen met het examen op school omdat ik 3 daagjes te jong ben
echt zo oneerlijk, zij krijgen gratis, ik doe de lessen mee maar krijg het niet gratis omdat ik 3 dagen te jong ben? :o
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Toch moet je proberen om daar begrip voor op te brengen.
Jij bent 3 dagen te jong (dat is pech).
Mocht daar een speling opzitten, dan zitten we in een straatje zonder einde.
Jij bent 3 dagen te jong, ik ben 4 dagen te jong en een ander is 15 dagen te jong.
Als je dat allemaal zou tolereren, dan moet die wetgeving gewoon afgeschaft worden. Denk eens aan anderen die amper een dag te jong zijn. De wetgever heeft ergens een grens vastgelegd en dat moet door iedereen geaccepteerd worden. Leuk of niet.
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: _

Bericht door Lieve »

gast) schreef: ik verjaar dag na jou
en mag 3 dagen eerder niet mee doen met het examen op school omdat ik 3 daagjes te jong ben
echt zo oneerlijk, zij krijgen gratis, ik doe de lessen mee maar krijg het niet gratis omdat ik 3 dagen te jong ben? :o
En komt er geen tweede examendag op school? Na nieuwjaar bvb?
groetjes, Lieve
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: _

Bericht door Benny Stinkens »

Lieve schreef: En komt er geen tweede examendag op school? Na nieuwjaar bvb?
Goede vraag want stel voor je bent wel oud genoeg maar net op die dag ziek, dan ben je ook de pineut. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

En komt er geen tweede examendag op school? Na nieuwjaar bvb?
Dit vraag je best even in je school.
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Het zou eigenlijk logischer zijn dat pas na nieuwjaar examen wordt afgenomen, dan heeft iedereen uit die klas de leeftijd bereikt. :roll:
groetjes, Lieve
17jarige

Bericht door 17jarige »

bij mij is het ook belachelijk, ik mag niet meedoen omdat ik mijn jaar dubbel, ik kan het niet op school afleggen en de andere van m'n leeftijd wel omdat zij er wel door waren vorig jaar.
gast)

Re: _

Bericht door gast) »

Benny Stinkens schreef:
Lieve schreef: En komt er geen tweede examendag op school? Na nieuwjaar bvb?
Goede vraag want stel voor je bent wel oud genoeg maar net op die dag ziek, dan ben je ook de pineut. :?:
(ik heb dat van die 3 dagen gezet, examen is vandaag en neen er komt geen 2de, ZEEEEEEEEEER misschien een bon ofzo maar dat kan nog enkele weken duren heel oneerlijk, enkele weken, wrs ga ik het dus betalend moeten doen (volgende week om o die lssen toch nog iets van baat te laten hebben)
gast)

Bericht door gast) »

17jarige schreef:bij mij is het ook belachelijk, ik mag niet meedoen omdat ik mijn jaar dubbel, ik kan het niet op school afleggen en de andere van m'n leeftijd wel omdat zij er wel door waren vorig jaar.
Jah dit is bij ons opschool ook,
mensen die nu in de 5des zitten (en vorig jaar ook) mochten de lessen vogen, maar mogen niet deel nemen aan ded examens,
ook dit is ergens belachelijke regel,
ergens snap ik ze bijde wel, maar toch,
waar ik het in mijn geval wel moeilijk mee blijf hebben is met het fijt dat er zeer mss een bon komt, maar dat die er dan pas weeken mss maanden nadien komt ... dat is 2x onneerlijk
Plaats reactie