Vraagje over Praktijk A3 (stap 3-4)

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Vraagje over Praktijk A3 (stap 3-4)

Bericht door Gast »

ik snap het 3de en 4de maneuvre niet zo goed

wat moet je doen bij de 3de? zeer traag rijden of van traag naar sneller???

en bij 4? moet je dan als je 25km/h rijd, slippend remmen? of vertragend remmen?

en jah ik heb het praktijk examen plannetje al gezien maar de uitleg was niet echt duidelijk
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vraagje over Praktijk A3 (stap 3-4)

Bericht door Stefan Peeters »

Anonymous schreef: wat moet je doen bij de 3de? zeer traag rijden of van traag naar sneller???
Je moet zo traag mogelijk tussen de twee lijnen rijden. je moet er namelijk voor zorgen dat je minstens 12 seconden tussen de lijnen blijft, zonder een lijn te raken en zonder je voeten aan de grond te zetten.
Het is een soort van evenwichtsoefening.
Een truc die ik destijds geleerd heb: kijk ver genoeg vooruit, niet naar je voorwiel of naar de lijnen kijken. Eventueel de bromfiets in balans houden door lichtjes op je achterrem te duwen.
Anonymous schreef:en bij 4? moet je dan als je 25km/h rijd, slippend remmen? of vertragend remmen?
Wat versta je onder slippend remmen?
En bestaat er ook zoiets als versnellend remmen???

De oefening bestaat erin dat je tussen de 2 evenwijdige lijnen (waar je net voordien zo traag mogelijk bent doorgereden) een snelheid behaalt van minstens 25 km/u.
Wanneer je aan het eind van de twee evenwijdige witte lijnen komt moet je gewoon stoppen voor de witte dwarsstreep.
Anonymous schreef:en jah ik heb het praktijk examen plannetje al gezien maar de uitleg was niet echt duidelijk
Wat is er niet duidelijk? Ik heb het bromfietsexamen nooit afgelegd, nooit gezien, maar kan uit het schema toch duidelijk opmaken wat er verlangd wordt.
Misschien heb je een onduidelijk plannetje gekregen, in dat geval vind je hierhet schema van goca.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

Ik snap het ^^
bedankt!
Plaats reactie