theorie A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Gast

theorie A

Bericht door Gast »

kan het zijn dat er bepaalde gekende onderwerpen over de moto niet voorkomen in de extra theorie A,want ik heb een vraag gehad op jullie site ivm,je reactie met een moto bij het rijden over een putdeksel,ik vind hier nergens info over terug bij de theorie.

mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Maar diezelfde vraag staat wel bij de proefexamens A met deze afbeelding.



Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

ja,dat is wel waar,deze staat bij de proef examens,maar nergens in de theorie vond ik iets over deze vraag.er staat ook een vraag over een obstakel op de weg,het antwoord was:extra gas geven,maar ook hierover stond niets over in de theorie.dus,was het gokken.
by the way,ik ben vandaag geslaag voor mijn theorie A ik had 48 op 50 en allemaal dankzij jullie site :-)
zeer goed initiatief.want zo'n een boek kopen is geldklopperij aangezien je ze maar 1 keer gebruikt,en na een jaar is hij niet meer up 2 date.
ik zal deze site ZEKER promoten :-)
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Succes met je uitslag.

Die vraag van over het obstakel rijden staat ook bij de proefexamens met deze afbeelding:

Afbeelding
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Bij mijn weten is het bij het met een motorfiets over een obstakel rijden dat niet hoger is dan de hoogte van de band, aangewezen om noch extra gas te geven, noch te remmen.

Ik kijk uit naar het advies van meer ervaren motorrijders dan ik.
Inazuma
Berichten: 11384
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

De bedoeling is om zeker niet remmend over de hindernis te rijden - veel kans dat je wiel blokkeert en je omvalt.

Gewoon gas dicht draaien geeft op de moto echter ook al een stevige motorrem waardoor de voorvork induikt, en dat wil je nu net niet.

Gas geven vlak voor de hindernis trekt de voorvork uit de vering, zodat je voorwiel makkelijker over de hindernis heen gaat.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Bedankt voor dit fijne advies, Inazuma. Ik ga er zeker rekening mee houden. :wink:
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Inazuma schreef:Gas geven vlak voor de hindernis trekt de voorvork uit de vering, zodat je voorwiel makkelijker over de hindernis heen gaat.
Deze techniek pas ik ook toe met de wagen en de vrachtwagen om over een verkeersdrempel te rijden.
Remmen los en gas geven net voor je de verkeersdrempel raakt, zo komt de schok een stuk minder hard aan.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

bibi585 schreef:Deze techniek pas ik ook toe met de wagen en de vrachtwagen om over een verkeersdrempel te rijden.
Remmen los en gas geven net voor je de verkeersdrempel raakt, zo komt de schok een stuk minder hard aan.
Remmen los bij het oprijden van een hindernis pas ik ook al jaren toe. Zo zijn de voorveren niet ingedrukt, en kunnen ze optimaal de hindernis opvangen.

Maar gas geven bij een verkeersdrempel is er meestal niet bij. Je zou ze in theorie tegen 30 km/h moeten kunnen nemen, maar bij vele is 20 km/h al meer dan genoeg. Ik zie het dan niet echt zitten om eerst tot 10 km/h te vertragen en dan gas te kunnen bijgeven. :wink:
Inazuma
Berichten: 11384
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Jozef schreef:Maar gas geven bij een verkeersdrempel is er meestal niet bij. Je zou ze in theorie tegen 30 km/h moeten kunnen nemen, maar bij vele is 20 km/h al meer dan genoeg.
Probeer eens een tikje gas bij te geven net voor je de helling oprijdt aan je gebruikelijke snelheid.

Als ik aan de andere kant de helling begin af te rijden, geef ik ook weer ietsjes meer gas 8)
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Inazuma schreef:
Jozef schreef:Maar gas geven bij een verkeersdrempel is er meestal niet bij. Je zou ze in theorie tegen 30 km/h moeten kunnen nemen, maar bij vele is 20 km/h al meer dan genoeg.
Probeer eens een tikje gas bij te geven net voor je de helling oprijdt aan je gebruikelijke snelheid.

Als ik aan de andere kant de helling begin af te rijden, geef ik ook weer ietsjes meer gas 8)
Yep, doe ik ook meestal.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Jozef schreef:Ik zie het dan niet echt zitten om eerst tot 10 km/h te vertragen en dan gas te kunnen bijgeven. :wink:
Ik eigenlijk ook niet maar met een vrachtwagen kun je bijna niet anders als je in 1 stuk, met lading en zonder builen op je kop op je bestemming wil geraken. :wink:
Plaats reactie