Dringende vraag ivm. ingewikkeld kruispunt

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
FORZAM
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2007, 19:41

Dringende vraag ivm. ingewikkeld kruispunt

Bericht door FORZAM »

Hey,

Ik weet dat het op het laatste moment is, maar ik hoop hier toch nog gebruik kunnen te maken van jullie deskundigheid. Morgen om 09:20 ga ik mijn praktijkexamen afleggen in Geel, maar nu heb ik nog een vraag over hoe ik moet handelen op een bepaald kruispunt in Geel.

Voor zij die bekend zijn met geel heb ik het bewuste kruispunt hier aangeduid op een satelietfoto:
Afbeelding

Het omcirkelde punt is dus het bewuste kruispunt, de ring naar rechts is richtin mol, en de aangeduide rotonde met kunstwerk is deze rotonde:
Afbeelding

Het bewuste kruispunt ziet er zo uit qua indeling en wegmarkeringen:
Afbeelding

Het blauwe bord dat je aan de onderkant van de afbeelding ziet heeft deze lay-out:
Afbeelding

Nu dus mijn vraag, stel dat ik uit de zuidelijke richting kom, zijn er drie mogelijke routes, en voor slechts 1 weet ik hoe ik correct moet handelen. Kunnen jullie me uitleggen hoe ik het bij de andere twee moet doen (Waar voorsorteren, en pinker al dan niet gebruiken?)?

Route 1 (Groene pijl): Rechts voorsorteren, rechterpinker gebruiken, uiterst rechts afslaan.
Route 2 (Blauwe pijl, hoofdweg volgen): ?
Route 3 (Gele pijl): ?

Dank bij voorbaat,

Ken
GRO
Administrator
Berichten: 12782
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Voortgaande op de luchtfoto:

Route 2

Rechtdoor rijden. (Is blijkbaar de hoofdweg)

Route 3

Rechtdoor rijden en linker knipperlicht aanzetten.
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat ik weet welk punt je bedoelt; maar ben niet helemaal zeker:

In elk geval, als ik mij niet vergis:
Route 1 zoals je beschrijft
Route 2: gewoon linkse vak voor rechtdoor en de hoofdbaan volgen zonder pinken
Route 3:ook linkse vak voor rechtdoor, maar nog even naar links pinken voordat je de hoofdbaan verlaat.

Ik ben niet 100% zeker,maar denk wel dat het zo is, ik hoop dat één van de experts hier dit nog op tijd bevestigt voor je :)

Ik heb vorige week examen gedaan in Geel, was niet geslaagd maar dat was volledig mijn fout, ,de examinator was zeker niet onvriendelijk en was zeer correct.

In elk geval heel veel succes gewenst! En laat zeker weten hoe het gegaan is! :wink:
FORZAM
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2007, 19:41

Bericht door FORZAM »

eugeen schreef:Voortgaande op de luchtfoto:

Route 2

Rechtdoor rijden. (Is blijkbaar de hoofdweg)

Route 3

Rechtdoor rijden en linker knipperlicht aanzetten.
Ok, erg bedankt. Noch ik noch mijn vader of moeder wisten zeker wat we moesten doen. Alhoewel we dachten dat het op deze manier moest hebben we er 10 minuten gestaan, en geen enkele bestuurder deed het op die manier.
Gast

Bericht door Gast »

*eugeen was me blijkbaar voor*

Succes!
GRO
Administrator
Berichten: 12782
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Mijn redenering is de volgende:

Je volgt de hoofdweg. Dus sla je niet af.
De rechter voorsorteerstrook is voor de bestuurders die rechtaf slaan.
FORZAM
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2007, 19:41

Bericht door FORZAM »

Bedankt voor de antwoorden allemaal. Om te weten hoe m'n examen verlopen is kan je hier kijken.
Plaats reactie