Vragen Rijbewijs A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
FORZA M
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2006, 00:00

Vragen Rijbewijs A3

Bericht door FORZA M »

Ik ga dus morgen mijn theorie-examen A3 afleggen. Ik heb gestudeerd met behulp van het boekje alles over de bromfiets + het oefenboekje van Flor Coninks, maar het viel mij op dat er zo goed als geen specifieke bromfietsvragen instonden, terwijl ik in de bib een verouderd boekje gevonden had, waar meer dan 200 specifieke bromfietsvragen instonden. Daarom mijn vraag, bestaat dit theorie examen uit dezelfde leerstof als die voor het rijbewijs B?

En dan nog een vraagje, klopt het dat er vanaf 5 september dit jaar geen onderscheid meer gemaakt word tussen "gewone" en "zware" fouten op het theorie examen, dat ik dus met andere woorden evengoed 9 fouten op 50 mag behalen waarbij ik voetgangers in gevaar breng, als dat ik gewoon 9 lichte overtredingen behaal?

Mvg,

Ken

Zie net dat het ondertussen al vandaag is dat ik het examen ga afleggen, dus wish me luck
FORZA M
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2006, 00:00

geslaagd

Bericht door FORZA M »

Ben het vandaag dan toch maar gaan doen, en ben geslaagd met 2 fouten.
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Proficiat.
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Forza M,
Quote: Ik heb gestudeerd met behulp van het boekje alles over de bromfiets + het oefenboekje van Flor Coninks,
Ik hoop voor jou dat het een recent boekje is, waar de veranderingen van het laatste jaar instaan.
Quote: terwijl ik in de bib een verouderd boekje gevonden had, waar meer dan 200 specifieke bromfietsvragen instonden.
Weggooien
Quote: klopt het dat er vanaf 5 september dit jaar geen onderscheid meer gemaakt word tussen "gewone" en "zware" fouten op het theorie examen
JA. Dit staat op onze site in het eerste hoofdstuk: Rijbewijs WIE/WANNEER
Quote: dat ik dus met andere woorden evengoed 9 fouten op 50 mag behalen waarbij ik voetgangers in gevaar breng, als dat ik gewoon 9 lichte overtredingen behaal?
Voor rijbewijs A3 zijn het maar 40 vragen. Staat op onze site in het eerste hoofdstuk.
Quote: Daarom mijn vraag, bestaat dit theorie examen uit dezelfde leerstof als die voor het rijbewijs B?
JA
Quote: ...oefenboekje van Flor Coninks, maar het viel mij op dat er zo goed als geen specifieke bromfietsvragen instonden
Op onze site staan honderden vragen over de leerstof
Quote: Ik ga dus morgen mijn theorie-examen A3 afleggen.
Wachten tot volgende week en eerst de up-to-date theorie op de site eens grondig doornemen.
Plaats reactie