Parkeren met moto

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Marc,

Er is in het verkeersreglement geen enkele afwijking van de regels voor het stilstaan en parkeren voorzien voor motorfietsen.

In tegenstelling tot een niet bereden fiets of bromfiets, blijft een stilstaande of geparkeerde motorfiets een voertuig.

Een motorfiets op het trottoir parkeren of niet evenwijdig met de rand van de rijbaan (behoudens bijzondere plaatsaanleg) houdt dus een overtreding in.

Het aanbrengen van een schijf, kaart of ticket wanneer dit vereist is voor het parkeren, is inderdaad niet zo voor de hand liggend met een motorfiets. Ik heb al van een aantal motorrijders vernomen dat ze hiervoor een dun doorzichtig plastic doosje gebruiken, waar ze een gaatje doorboren om het met een touwtje of kettinkje aan het stuur te kunnen hangen. Bijvoorbeeld een leeg CD-doosje om er een parkeerticket in te steken.
Marc Auwerx

Parkeren met moto

Bericht door Marc Auwerx »

beste

ik heb een vraagje, als je met de moto wilt parkeren in een zone waar je een parkeerkaart moet gebruiken, hoe moet je dat dan doen, en als je in de stad wilt parkeren moet je dan in een parkeervak gaan staan net als de auto's of mag je op het marktplein staan.i

k heb nog gene enkele moto in een parkeervak zien staan en gene enkele motard kan me hier antwoord op geven
Plaats reactie