Foutje in oefenvragen?

Graag uw mening over deze website.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Foutje in oefenvragen?

Bericht door gast »

Ik kan me vergissen maar Zwakker fietser: vraag 21 klopt volgens mij niet. Er wordt gevraagd naar de betekenis van bord D9. Volgens de site is het goede antwoord B:Verplicht fietspad links van de rijbaan, voetgangers langs rechts.
Volgens mij moet het zijn : Verplicht fietspad links, voetgangers langs rechts. Want het deel voorbehouden voor de fietsers ligt aan dezelfde kant van de rijdbaan als het deel voorbehouden voor de voetgangers en dat kan zowel links als rechts van de rijbaan zjin.[/u]
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

OK, is aangepast.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: 10.5. Verkeersbord D9. Deel van de openbare weg voorbehouden voor het verkeer van voetgangers, fietsen en tweewielige bromfietsen klasse A.



De scheiding tussen het voetgangersgedeelte, enerzijds, en het gedeelte van de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, anderzijds, wordt gerealiseerd door, hetzij een witte doorlopende streep, hetzij een andere wegbedekking, hetzij om het even welke fysische scheiding of door een combinatie van één of meer van deze middelen.

Desgevallend worden op dit verkeersbord de symbolen van de weggebruikers omgewisseld.
Afbeelding
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ eugeen,
Quote: Volgens de site is het goede antwoord B:Verplicht fietspad links van de rijbaan, voetgangers langs rechts.
Ik kan onze "gast" wel begrijpen hoor

Er staat links van de rijbaan
en dat klopt dus niet
Het kan dus wel voetpad links en fietspad rechts liggen of
fietspad links en voetpad rechts.
maar beiden liggen dan nog altijd rechts ten opzichte van de rijbaan en niet zoals antwoordt B doet vermoeden links van van de rijbaan.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Benny, jij hebt het goed begrepen.
Is niet erg dat er een foutje tussensluipt, he. Dat is een van de voordelen van internet. Ik ben allang blij (zoals velen) dat jullie deze website hebben gemaakt en voor het grootste deel gratis, stuk goedkoper en accurater dan boekjes.
Ik ben nu alle vragen voor de 2de keer aan het doen en als ik nog foutjes tegenkom dan zal ik het onder deze topic melden. Wel alsjeblieft even serieus naar kijken in plaats van er meteen van uit te gaan dat de gebruiker het niet goed heeft gekeken (ik zeg niet dat dat zo was, maar kreeg wel die indruk).
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

nog een foutje ontdekt

Bericht door BBB »

Ik heb volgens mij nog een foutje ontdekt. Ik leg het deze keer maar eventjes zeer uitgebreid uit omdat ik het de vorige keer blijkbaar niet duidelijk genoeg heb uitgelegd.

Hoofdstuk: Kruisen en inhalen.
Vraag: 12: Ik nader een overweg met slagbomen. Het maanwit licht knippert.
Mag ik een auto langs links inhalen?
A Ja B Nee
Het goede antwoord is A Ja. Tot zover niets aan de hand.


Maar er wordt gevraagd naar een overweg met slagbomen.
De borden die bij de vraag staan zijn A 47 en A 45.
Deze beide borden hebben betrekking op een overweg
zonder slagbomen.

De borden die afgebeeld worden kloppen dus niet bij de vraag die gesteld word.

Daardoor klikte ik dan ook foutief op B nee en zodoende kwam ik een ander klein foutje tegen. Deze tekst staat er dan (ik heb het gecopieerd) :

Inhalen is verboden op een overweg die aangegeven wordt door de verkeersborden A47 en A47 en als er geen slagbomen of verkeerslichten zijn.

Jullie zien: Er staat 2 keer A47 ipv A45 en A47. Maar deze uitleg zou er dus ook niet moeten staan als je op nee klikt, want deze borden hebben niets met de vraagstelling te maken. (denk ik toch)
De uitleg die er dan ook zou moeten staan is: Als er slagbomen zijn of verkeerslichten staan op de overweg, dan mag je WEL links inhalen. (gecopieerd van wetgeving bij hoofdstuk)


Voor alle duidelijkheid: Het is zeker niet mijn bedoeling om te muggenziften over de foutjes, ze eruithalen is veel gemakkelijker dan de vragen bedenken. Ik wil gewoon maar eventjes mijn steentje bijdragen om de website te verbeteren zodat het wat duidelijker is.

At the bright side: Die borden en regelgeving onthoud ik nu veel beter dan zonder die foutjes het geval zou zijn omdat ik er nu langer mee bezig ben geweest.



Moderators willen jullie hier alsjeblieft even naar kijken?
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik heb nog even goed naar de borden gekeken en ik zie dat ik mogelijk die 2 borden verkeerd heb geinterpreteerd. Ik dacht dat die 2 borden automatisch aangeven dat er geen slagbomen zijn vanwege de uitleg bij de regelgeving van het hoofdstuk Kruisen en Inhalen, maar heb me daarin vergist. Evengoed die fout van 2 keer A47 (maar een pietluttig foutje, toegegeven) en misschien is die uitleg als je op nee drukt wat verwarren, omdat die uitleg ervan uitgaat dat je niet mag inhalen, terwijl je bij deze vraag wel mag inhalen.

Hoe dan ook, als het voor mij onduidelijk is, geldt dat misschien voor meerdere mensen en is het toch goed om er eens naar te kijken, denk ik.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Zoals eerder al eens geschreven op dit forum zijn sommige vragen zo geschreven dat men ze 'goed moet lezen'.
Wij hebben dit gedaan omdat men tijdens het echte examen ook goed moet lezen wat er juist staat.
Plaats reactie