voorlopig rijbewijs A3 is niet meer geldig!!!

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

voorlopig rijbewijs A3 is niet meer geldig!!!

Bericht door Gast »

Ik heb vandaag mijn voorlopig rijbewijs B gehaald, ik heb ook een scooter en wil deze nog gebruiken!! Ik heb nooit praktijk gedaan voor scooter en voorlopig rijbewijs A3 is sinds vandaag vervallen! Kan ik met mijn voorlopig rijbewijs B wel nog met scooter rijden? Of hoe zit het? Of kan je met vervallen rijbewijs a3 wel nog rondrijden? SNAP HET NIET ECHT!!!
wibbooo

Bericht door wibbooo »

PS op de website staat dat het voorlopig rijbewijs 3 jaar geldig zou zijn. Ik heb mijn nog maar 1 jaar maar er staat duidelijk de datum van vandaga op!!! A3 HE!!!!
Kris81
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:54

Bericht door Kris81 »

wibbooo schreef:PS op de website staat dat het voorlopig rijbewijs 3 jaar geldig zou zijn. Ik heb mijn nog maar 1 jaar maar er staat duidelijk de datum van vandaga op!!! A3 HE!!!!
De theorie is 3 jaar geldig, het voorlopig rijbewijs niet voor zover ik weet.

Je mag met een rijbewijs B trouwens ook met een bromfiets klasse B rijden.
Aangezien je dit nog niet hebt is dit echter niet van toepassing voor jou.
Ik denk dat het voorlopig rijbewijs B enkel voor auto's zal gelden. (kan dit wel niet met zekerheid zeggen)
wibbooo

Bericht door wibbooo »

maar ik heb toch mijn voorlopig rijbewijs van B... Dat is toch eigenlijk hetzelfde als voorlopig A3?
Kris81
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:54

Bericht door Kris81 »

wibbooo schreef:maar ik heb toch mijn voorlopig rijbewijs van B... Dat is toch eigenlijk hetzelfde als voorlopig A3?
In de theorie van deze site staat letterlijk:
"Heb je een rijbewijs B (niet een voorlopig rijbewijs) dan mag je ook met een bromfiets klasse B rijden."

http://www.soundandvision.be/rijbewijs/ ... 3deel4.htm
(boven de gele kader)
Laatst gewijzigd door Kris81 op 27 aug 2007, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
wibbooo

Bericht door wibbooo »

ok, ik geloof ook ooit ergens gehoord te hebben dat ik met voorlopig rijbewijs B ook niet met scooters mocht! wel met echt rijbewijs B! Maar als mijn theorie van A3 toch 3 jaar geldig is. En er is nog maar 1 jaar om... Kan ik dan een nieuw voorlopig rijbewijs A3 of desnodds dat verlengen? Ik moet er toch nog maar maximum een jaar mee rijden?
Kris81
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:54

Bericht door Kris81 »

wibbooo schreef:ok, ik geloof ook ooit ergens gehoord te hebben dat ik met voorlopig rijbewijs B ook niet met scooters mocht! wel met echt rijbewijs B! Maar als mijn theorie van A3 toch 3 jaar geldig is. En er is nog maar 1 jaar om... Kan ik dan een nieuw voorlopig rijbewijs A3 of desnodds dat verlengen? Ik moet er toch nog maar maximum een jaar mee rijden?
Een voorlopig rijbewijs kan je bij mijn weten niet verlengen. Je zal examens moeten afleggen.
Wibbooo

Bericht door Wibbooo »

Tis eigenlijk maar belachelijk he? Dus wat moet ik nu doen?
Stel dat ik wacht tot ik rijbewijs B heb? Ik moet minstens 3 jaar stage doen met auto dus heb ik TEN VROEGSTE na 3 maanden dat ik met scooter mag rijden...
Dus dan zou ik al eigenlijk A3 theorie opnieuw moeten doen? Terwijl theorie B wat moeilijker is dan thoerie A3 (en B bevat meer leerstof!!!)
En als men theorie 3 jaar geldig is kan ik ook geen nieuw voorlopig rijbeijw a3 aanvragen?
Wibboo

Bericht door Wibboo »

Wibbooo schreef:Tis eigenlijk maar belachelijk he? Dus wat moet ik nu doen?
Stel dat ik wacht tot ik rijbewijs B heb? Ik moet minstens 3 jaar stage doen met auto dus heb ik TEN VROEGSTE na 3 maanden dat ik met scooter mag rijden...
Dus dan zou ik al eigenlijk A3 theorie opnieuw moeten doen? Terwijl theorie B wat moeilijker is dan thoerie A3 (en B bevat meer leerstof!!!)
En als men theorie 3 jaar geldig is kan ik ook geen nieuw voorlopig rijbeijw a3 aanvragen?
3 maanden bedoel ik he:d
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Wibbooo schreef:Stel dat ik wacht tot ik rijbewijs B heb?
Dat is een optie - de goedkoopste ook als je niet met je bromfiets rijdt.

Langs de rijschool voor 2 uur praktijkonderricht is een andere.

Kost 145 euro bij deze rijschool
http://www.rijschoolkara.be/cata3.htm
(+ de examenkosten)

En als men theorie 3 jaar geldig is kan ik ook geen nieuw voorlopig rijbeijw a3 aanvragen?
Voorlopig rijbewijs A3 is één jaar geldig en moet 3 jaar vervallen zijn voor je opnieuw één kan aanvragen.

Vraag me niet naar het waarom van die verschillen ...
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Een voorlopig rijbewijs B is niet geldig voor het besturen van voertuigen van de categorie A3.
Een definitief rijbewijs B is dat wel.

Een voorlopig rijbewijs kan je niet verlengen.
En je moet 3 jaar wachten vooraleer je opnieuw eenzelfde voorlopig rijbewijs kunt bekomen.

Als je dus zo snel mogelijk je A3 nog wilt halen, zul je lessen moeten volgen bij een erkende rijschool.
Theorie voor A3 herdoen is niet nodig, aangezien dit 3 jaar geldig blijft.
Gast

Bericht door Gast »

wobotje schreef:Een voorlopig rijbewijs B is niet geldig voor het besturen van voertuigen van de categorie A3.
Een definitief rijbewijs B is dat wel.

Een voorlopig rijbewijs kan je niet verlengen.
En je moet 3 jaar wachten vooraleer je opnieuw eenzelfde voorlopig rijbewijs kunt bekomen.

Als je dus zo snel mogelijk je A3 nog wilt halen, zul je lessen moeten volgen bij een erkende rijschool.
Theorie voor A3 herdoen is niet nodig, aangezien dit 3 jaar geldig blijft.
MAAR stel dat ik theorie van A3 overdoe, krijg ik dan een nieuw voorlopig rijbewijs? ZIjn er dan weer 3 jaar? Of hoe zit het? Want als dat mogelijk is doe ik het! Rijschool voor scooter vind ik belachelijk... en te duur:p dat doe ik niet!!!
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: MAAR stel dat ik theorie van A3 overdoe, krijg ik dan een nieuw voorlopig rijbewijs?
Je krijgt GEEN nieuw voorlopig rijbewijs A3 tenzij je eerdere voorlopig rijbewijs A3 3 JAAR VERVALLEN is :!:
Gast

Bericht door Gast »

Anonymous schreef: MAAR stel dat ik theorie van A3 overdoe, krijg ik dan een nieuw voorlopig rijbewijs? ZIjn er dan weer 3 jaar? Of hoe zit het? Want als dat mogelijk is doe ik het! Rijschool voor scooter vind ik belachelijk... en te duur:p dat doe ik niet!!!
Ofwel lessen volgen bij de rijschool ofwel wachten en eerst je rijbewijs B behalen. Ik zou voor de laatste optie kiezen.
Plaats reactie