Snap een plaatje niet..?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
klasina
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:17
Locatie: een NLse in Turnhout

Snap een plaatje niet..?

Bericht door klasina »

Afbeelding

Staan daar nu 2 agenten..? En zo ja, wat staan die te doen? :lol: Ik snap 'm niet :oops:

Dit staat erbij als vraag;

B - 541
Een agent staat met horizontaal gesterkte arm in het midden van een kruispunt. Mag de bestuurder van de bruine auto linksaf slaan?

A/ Ja
B/ Neen


Ik had eerst geen idee, ik zie er namelijk 2 en niet in het midden van het kruispunt? :roll: Toen dacht, ja ze staan beide met gestrekte arm dus in feite moeten ze van alle kanten stoppen (maar waarom geven ze dat dan zo aan, waarom niet 1 agent met een hand omhoog). Enfin, het juiste antwoord is blijkbaar A:

Het rode bord zegt dat hij niet rechtsaf mag slaan.
De agent laat de motorfiets stoppen.


Ik snap er niets van. Ofewel klopt het plaatje niet, ofwel snap ik gewoon niet wat ze staan te doen :lol: Kan iemand me dat uitleggen svp? Thanks.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik snap je :lol:

Afbeelding

Ik denk dat het dit plaatje moet zijn.
klasina
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:17
Locatie: een NLse in Turnhout

Bericht door klasina »

Ow okay, dank je, dacht echt dat het aan mij lag. Je kent het wel, het gevoel dat ik ergens enorm overheen keek ofzo :lol: Dank je Eugeen. Morgen ga ik mijn examen doen, ik ben zeer te spreken over jullie site en heb het uiteindelijk ook online geleerd ipv uit een boek. Ik hoop dat ik morgen slaag, uiteraard! Ik zal het laten weten! Op de prefexamens slaag ik gemiddeld met 48/50, het is wel steeds hetzelfde onderwerp waar ik regelmatig de mist in ga trouwens; stopafstanden !! Dat krijg ik er maar niet juist in :evil: Het is eigenlijk altijd wat meer dan ik denk, dus dat hou ik nu maar in m'n achterhoofd, dat ik een antwoord kies dat iets hoger ligt dan wat ik in eerste instantie denk. De laatste proefexamens werkte dat :wink:
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

Stopafstanden krijg ik op zo korte tijd ook niet juist uit te rekenen... Moet je gwn op voorhand beetje proberen te leren he, en dan juist trachten te schatten op je examen.
Kris81
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:54

Re: Snap een plaatje niet..?

Bericht door Kris81 »

klasina schreef:Afbeelding

Staan daar nu 2 agenten..? En zo ja, wat staan die te doen? :lol: Ik snap 'm niet :oops:

Dit staat erbij als vraag;

B - 541
Een agent staat met horizontaal gesterkte arm in het midden van een kruispunt. Mag de bestuurder van de bruine auto linksaf slaan?

A/ Ja
B/ Neen


Ik had eerst geen idee, ik zie er namelijk 2 en niet in het midden van het kruispunt? :roll: Toen dacht, ja ze staan beide met gestrekte arm dus in feite moeten ze van alle kanten stoppen (maar waarom geven ze dat dan zo aan, waarom niet 1 agent met een hand omhoog). Enfin, het juiste antwoord is blijkbaar A:

Het rode bord zegt dat hij niet rechtsaf mag slaan.
De agent laat de motorfiets stoppen.


Ik snap er niets van. Ofewel klopt het plaatje niet, ofwel snap ik gewoon niet wat ze staan te doen :lol: Kan iemand me dat uitleggen svp? Thanks.
Als je 2 politieagenten op een kruispunt ziet, dan wordt het tijd dat je nuchter wordt! (blijf ook best uit hun (zijn) buurt)
klasina
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:17
Locatie: een NLse in Turnhout

Bericht door klasina »

Lotte schreef:Stopafstanden krijg ik op zo korte tijd ook niet juist uit te rekenen... Moet je gwn op voorhand beetje proberen te leren he, en dan juist trachten te schatten op je examen.
Nee maar ik rekende ze ook niet uit, maar om de ene of andere reden kreeg ik lijstje van op de site niet in m'n hoofd. Heel raar.



@ Kris; ik drink niet dus wat dán als je 2 agenten ziet? :wink:
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

Meestal gok ik er gwn op :) Hoe hoger de snelheid hoe hoger de stopafstand, niet dat ik elke keer juist gok mrja... :) Proficiat met je theoretisch trouwens!
Plaats reactie