Parkeren

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Parkeren

Bericht door Gast »

Hallo, ik ben aan 't leren voor m'n theorie met boekje vn Flor Koninckx en beetje met deze site (vooral de vragen en proefexamens ben ik dankbaar voor). In mijn boekske staat dat stilstaan en parkeren verboden is op het trottoir, de verhoogde berm, het fietspad,... kortom waar je zogezegd anderen kan hinderen. Maar toch bestaat er het verkeersbord E9e (parkeren is enkel toegelaten op berm en trottoir) en verkeersbord E9f (parkeren is enkel toegelaten deels op berm of trottoir). Is dat nu niet wreed tegenstrijdig? Allé vooral dat E9e dat zegt dat je helemaal op het trottoir staan mag, vind ik wel raar als ze eerst zeggen dat je andere weggebruikers niet mag hinderen...
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Bericht door Scarface »

Zo'n bord dient juist om je erop te wijzen dat het op die plek wel mag. Men zal dat bord er ook niet zetten als je door er op het voetpad te parkeren de voetgangers hindert.
Gast

Bericht door Gast »

Mja da's wel waar, maar zijn er voetpaden die breed genoeg zijn dat er een auto opkan en dat voetgangers nog deftig kunnen passeren? Anyway, ik zal het toch maar onthouden zo voor m'n examen dat het uitzonderlijk wel mag door dat bord.


Ahja, sorry dat deze post hier fout staat, maar ik had op de vorige pagina op "Reacties" geklikt en ik kwam direct op deze pagina met topics, en pas daarna zag ik dat er een soort hoofdpagina van dit forum is. Maar als gast kon ik dit bericht dus ni meer verplaatsen.

Vrijdag doe ik wss mijn examen, ik hoop op welslagen!!!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik heb je posting verplaatst omdat je dus duidelijk nog niet je examen hebt gedaan.
ik zal het toch maar onthouden zo voor m'n examen dat het uitzonderlijk wel mag door dat bord.
Niet alleen voor je examen hé.

Kijk even wanneer het boek van Flor gedrukt is, voor je een aantal zaken verkeerd leert.

Er zijn in 2007 veel belangrijke regels gewijzigd.
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

'k Heb me ondertussen geregistreerd.

November 2006 is het gedrukt. Heb jij toevallig geen lijstje met alle dingen die veranderd zijn bij elkaar? (of weet je waar ik dat kan vinden?)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Kijk op onze site even onder BLIJF OP DE HOOGTE.

Daar staan de wijzigingen van 2007 (onze nieuwsbrieven)

PS. Maar ook in 2006 zijn er zaken gewijzigd.

Ik hoop dat je dat boekje niet nu ergens in een winkel gekocht hebt, want dan zou ik het meteen terugdragen.
Voor de rest: boekje meteen in de kast leggen en dringend ONZE LEERMETHODE lezen.
Laatst gewijzigd door GRO op 22 aug 2007, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

Ah dat zal ik zeker eens checken, thx!

't Is een herwerkte versie gedrukt in november of december 2006, dus ik veronderstel dat de wijzigingen doorgevoerd in 2006 er wel in staan?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

veronderstel dat de wijzigingen doorgevoerd in 2006 er wel in staan?
Als het eendruk van november is, dan is het vermoedelijk uit de auteurs hun handen gegaan een maand of twee eerder.

Dus een deel van 2006 zal ook niet aangepast zijn.

LEES EVEN "ONZE LEERMETHODE" op de site.
Ook het laatste punt.
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

Mja... ik ga 't boekje nu toch nog uitleren, dan nog eens de veranderingen lezen van 2007, en als ik niet slaag leer ik het zeker helemaal hier! (hoewel ik leren op scherm vreed moeilijk vind)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Als een verhoogde berm breed genoeg is, kan men er perfect op parkeren, maar dat kan alleen mits een afwijking van de verkeersregel die stelt dat dit in de bebouwde kom niet mag, en dus is zo'n bord nodig.

Scarface schreef:Men zal dat bord er ook niet zetten als je door er op het voetpad te parkeren de voetgangers hindert.
Dat is in elk geval de bedoeling.

Men zet ze echter geregeld ook als daarbij voetgangers gehinderd wordt, hoewel dat eigenlijk niet mag.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Lotte schreef:Mja... ik ga 't boekje nu toch nog uitleren, dan nog eens de veranderingen lezen van 2007
Dan ga je eerst dingen leren die je daarna weer moet vergeten ... en de kans verhogen dat je de dingen door elkaar gaat slaan.

Ondermeer de voorrang is sindsdien aangepast.
Niet echt onbelangrijk zou ik denken ...


Wijzigingen :

http://wegcode.be/actueelvol.php
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

Dat van de voorrang wist ik wel al hoor :)
Plaats reactie