Belgisch rijbewijs = internationaal?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Belgisch rijbewijs = internationaal?

Bericht door Gast »

Ik vroeg me af, of met een Belgisch rijbewijs B je op buitenlandse gronden zou mogen rijden. Het is logisch dat je bv. op Nederlands of Frans grondgebied moogt rijden. Maar mag je bv. ook in Indonesië of de Verenigde staten met je rijbewijs rijden? En UK (want ze rijden daar links)?

Moet je hiervoor opnieuw je theoretisch en praktisch rijexamen afleggen? Of moet je iets bijbetalen om het internationaal te maken.

Alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ga je naar Indonesie of de VS, dan moet je een internationaal rijbewijs aanvragen.
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Bericht door Scarface »

eugeen schreef:Ga je naar Indonesie of de VS, dan moet je een internationaal rijbewijs aanvragen.
Moet je daar dan gewoon voor betalen? Of ook nog bijkomende tests afleggen ofzo?
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Dat kost je €16 en een pasfoto.
Moet je verder niets voor doen.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Let op ! Een internationaal rijbewijs wordt lang niet overal aanvaard. Als je naar een exotische bestemming vertrekt zou ik dit toch eerst eens checken op de ambassade van dat land.
Ik kan een voorbeeld geven. De meeste Europese rijbewijzen zijn niet geldig in China, ook al laat je die omzetten naar een internationaal. Ga je echter met je Belgische rijbewijs dan kan je dit - op basis van een bilateraal akkoord - laten omzetten in een Chinees rijbewijs.
Anoniem

Bericht door Anoniem »

Ok dat is genoteerd. Bedankt!
Ralph
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 feb 2007, 17:47

Bericht door Ralph »

Als je het voor een bepaald land wilt weten, surf je naar www.diplomatie.be
Daar klik je reisadvies aan en kies je het land. Onder puntje zeven ga je informatie vinden over rijbewijzen.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@Ralph

Bedankt voor de tip.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Belgisch rijbewijs = internationaal?

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:En UK (want ze rijden daar links)?
Geen enkel probleem

Alle landen binnen de EU erkennen elkaars rijbewijzen.


Helaas heeft de Franse Gendarmerie me niet tegengehouden met mijn antiek rijbewijs (B met A inclusief) ... Mijn antwoord was wel al klaargestoomd :D
Plaats reactie