Ik moest het eingelijk al een tijd gezegt hebben

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
gast1

Ik moest het eingelijk al een tijd gezegt hebben

Bericht door gast1 »

Bedankt
op 29/06/06 ben ik geslaagt voor thoerie was er van de eerste keer door!!!!!
met veel dank aan deze site ook natuurlijk. ergens in maart ga ik beginnen aan mijn praktijk. ik wil er echt 100% voor gaan lukt het echt niet dan koop ik me later wel een bromobiel maar het probleem is ook overal waar ik kijk op internet zeggen de mensen dat het een groot gevaar is voor het verkeer omdat het traag rijd en nu is mij vraag klopt dat??????? ik vind persoonlijk van niet want hoe trager dat je rijd hoe rapper dat je het gevaar ziet
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik zou niet weten waarom het gebruik van een bromfiets gevaarlijk zou zijn ivm te traag rijden.

Als de bromfietsers zich aan hun regels houden en de andere bestuurders ook zie ik geen probleem.

Wat ik wel gevaarlijk vindt ivm. te traag rijden is als bestuurders die ergens bv 90km/u mogen rijden er maar 25km/u van maken zonder een aanvaardbare reden (lees gevaar)

Op dit gebied is te traag rijden even gevaarlijk als te snel rijden.
Het staat trouwens ook in de wet dat te traag rijden als het niet om veiligheidsreden nodig is een overtreding is.

Maar dit heeft niets met bromfietsers te maken.

En hoe dan ook je geeft zelf aan dat je er voor 100% voor gaat dus zal het je ook wel lukken. :wink:

Ik wens je alvast veel succes.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ja maar onze gast heeft het over een &quotbrommobiel&quot ik vermoed dat hij een vierwielige bromfiets bedoelt (in de volksmond een &quotLigier&quot genoemd), zo eentje dat er uit ziet als een klein autootje.

Afbeelding

Die dingen zijn inderdaad zeer gevaarlijk. Ze kunnen niet mee met het autoverkeer, maar nemen wel veel meer plaats in dan een tweewielige bromfiets. Ze bieden meestal ook maar heel weinig passieve veiligheid om je te beschermen bij een aanrijding.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Als hij inderdaad dit voertuig bedoeld, hebben de mensen die beweren dat dit gevaarlijk is, gelijk.

Ik vind die dingen (koekjesdozen op wielen noem ik ze) ook een gevaar op de openbare weg.

Niet alleen omdat ze traag rijden maar vooral dat ze op de meeste plaatsen op de gewone rijbaan rijden in plaats van op het fietspad en nogthans geen kennis van het verkeersreglement nodig hebben :evil:
gast1

Bericht door gast1 »

Oke ik snap het bedankt al vast nu nog alleen maar hopen da ik door m'n praktijk ga zijn
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Ik herinnerde me een discussie hierover op het wegcode forum: hier

Vooral de foto's van wat er over blijft van zo'n brommobieltje bij een aanrijding spreken voor zich: hier
gast1

Bericht door gast1 »

oei ze zijn precies niet echt velig he?? ik zou er in idergeval niemeer willen ik zitten
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

gast1 schreef:oei ze zijn precies niet echt velig he?? ik zou er in idergeval niemeer willen ik zitten
't Is daardoor dat je ze zo weinig ziet: na een enigszins ernstig ongeval ben je niet meer in staat om er een nieuwe te kopen.

Bij een degelijke wagen hebben de constructeurs in hun eigen belang gezorgd voor kreukelzones voor- en achteraan, zodat de auto na een ernstig ongeval wel moet vervangen worden, maar de bestuurder daartoe nog in staat is.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Zover ik kan inschatten is het toelaten van dergelijke autootjes nog een relict van net na WOII, toen dergelijke dingen nogal populair waren. Dit is niet meer van deze tijd, die dingen moeten gewoon verboden worden.
Plaats reactie