**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
SpikY

Bericht door SpikY »

Jozef schreef:
Charlottie schreef:"KAN U AUB U STOEL IS NA VOOR SCHUIVE ZODAT IK OOK KAN ZITTEN?????!!!!"
Wat was dat voor een examinator, zeg? En als je je stoel dan vooruit schuift, je buizen omdat je met een verkeerd afgestelde stoel gereden hebt zeker?

Jij moet jouw stoel correct afstellen. Waar de examinator gaat zitten, is zijn probleem. Maar als ik het ben, gaat hij niet in het midden op de achterbank zitten (want dan zie ik niet genoeg in de achteruitkijkspiegel), en vertrek ik niet zolang hij zijn veiligheidsgordel niet behoorlijk draagt (geen dikke overjas aan, gordel goed aangetrokken, en niet over de buik maar over het bekken).
In haasrode zijn er wel 2 examinatoren (waaronder de arrogante grijsharige man met brilletje) die een vrijstelling hebben om hun gordel te dragen wegens hartproblemen.

Geen zorgen Charlottie, ik had hetzelfde probleem als jij. Maar de tweede keer kan het alleen maar beteren en lukt het je zeker wel :D
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

Ik net voor de 2de keer gebuisd...
Ik leer(de) rijden met mijn ouders, nu dus rijschool.

eerste keer gebuisd wegens:
te voorzichtig!
- aan kruispunt inhouden om te zien of er een auto is om voorrang van rechts te verlenen
- aan zebra gestopt voor iemand die over wou steken maar wel aan het rondkijken was (examinator: je had mogen doorrijden als ze staan te gapen )
- voet boven de koppeling (niet ingeduwd!), de uitleg: je kan moe worden zo
- en dan terecht: bocht groter nemen (dit ben ik volledig mee eens)

tweede keer gebuisd wegens:
- niet genoeg afremmen voor voorang van rechts (!!! wat is het dan ?!?)
- bij kruispunt zou ik niet kijken (deed ik dus wel, maar hij kijkt op zijn papieren)
- meneer weet niet dat de carburator ook voor de koelvloeistof dient (wees de dop van reservoir en van carburator aan en hij vroeg wat is het nu. Bij warme motor nooit carbu opendoen, weet ik, maar waarom moet je zo'n dingen weten? dient de garage toch voor ?)
- ik zou gevaarlijk rijden. Niet dat ik perfect rijd, maar als ik al gevaarlijk rijd dan is 90% van de automobilisten een krankzinnige psychopaat die een auto gecarjacked heeft...)

op dus enkele dingen na vind ik (en iedereen die me al zien rijden heeft/meegereden heeft) dat allemaal onzin

je leerd toch pas echt rijden na xx jaar ervaring en niet op een momentopname van xx minuten

volgende keer instructeur van de rijschool mee !
dan zal ik er wel doorzijn (heeft geld gekost en examinator kan geen futuliteiten aanbrengen voor een instructeur)

Examencentrum in Deurne.
De eerste examinator was een vriendelijke man die alles rustig en duidelijk uitlegde, maar de tweede was maar een engerd

Groetjes
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een gast schreef:volgende keer instructeur van de rijschool mee !
dan zal ik er wel doorzijn (heeft geld gekost en examinator kan geen futuliteiten aanbrengen voor een instructeur).
Maak je geen illusies. Het zou niet de eerste keer zijn dat een rijschoolinstructeur het meemaakt dat zijn leerling onterecht gebuisd wordt. En de meeste rijschoolinstructeurs gaan niet graag tegen de examinatoren in (sommige rijschooldirecteurs vragen zelfs expliciet om dat niet te doen).

Het is zoals een vermaard advocaat, aan wie een client op de rechtbank vroeg waarom hij tijdens zijn pleidooi een bepaald argument niet uitgespeeld had. De advocaat antwoordde hem: "U moet hier hopelijk niet meer komen, maar ik hopelijk nog wel."

Vele kandidaten komen de laatste tijd, dank zij Renaat Landuyt, dermate slecht voorbereid op het examen aan, dat de examinatoren angst hebben in de auto, en sommigen daardoor geneigd zijn om het op een eenvoudig parcours te houden. Niet zo met een leswagen met dubbele bediening van de rijschool: dan is de examinator gerust dat, als het echt nodig is om een ongeval te vermijden, de rijschoolinstructeur wel zal ingrijpen.
gast123

echt rot

Bericht door gast123 »

Ik ben gebuisd omdat mijn begeleidster mij op de schouder tikte. Ze deed dit omdat ze schrik had dat ik tegen de auto achter ons ging rijden. Ik had wel alles onder controle, maar ze vertrouwd me toch nog niet echt. De rijinstructreur heeft dan gezegd dat het exaam daar stopt omdat de begeleider niets mag zeggen of geen teken doen. Ik heb wel mijn parcours helemaal mogen verder afleggen. Voor de rest heb ik een goed parcours afgelegd, dat heeft hij ook op het einde gezegd. Als dit niet was gebeurd was ik geslaagd. Frustratie alom!
Kan die rijinstructeur mij nu niet gewoon mijn rijbewijs geven, hij zag toch dat ik goed kan rijden?! Verder heeft hij ook gezegd dat als mijn begeleidster mij niet vertrouwd dat hij mij ook niet kan vertrouwen en dus geen rijbewijs geven. Hij mag toch alleen beoordelen op hoe ik rijd??
bye!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

gast123 schreef:Kan die rijinstructeur mij nu niet gewoon mijn rijbewijs geven, hij zag toch dat ik goed kan rijden?! Verder heeft hij ook gezegd dat als mijn begeleidster mij niet vertrouwd dat hij mij ook niet kan vertrouwen en dus geen rijbewijs geven. Hij mag toch alleen beoordelen op hoe ik rijd??
De examinator heeft zijn job uitgevoerd zoals het hoort. Het is je begeleidster die je een paar oorvegen moet geven. Hoe is het in godsnaam mogelijk? Ze wist toch dat ze niet mocht tussenkomen, of dat je niet zou slagen voor je examen!

Naar mijn gevoel heeft de examinator zich wel wat verkeerd uitgedrukt. Niet jij, maar je begeleidster is niet te vertrouwen!
Eef123456

Examen

Bericht door Eef123456 »

EXAMENCENTRUM GEEL

Vorige week hebben ze mij gebuisd! Al had ik volgens mijn instructrice zeer goed gereden en was zij ervan overtuigd dat ik geslaagd zou zijn. Maarja ik zit wel met de problemen. Examen gedaan op 26 juni maar mag pas eind augustus terugkomen. Ik vind het heel raar dat mijn instructrice en examinator (ook een vrouw) er zo'n verschillende mening op na houden. De reden voor het buizen: te weinig ervaring! (Maar ben al van september aan het rijden.) Dit vond zelfs mijn instructrice een zeer stomme reden, "Niemand die examen komt afleggen beschikt over een grote ervaring, want ervaring krijg je pas door de jaren en tegen dan is je voorlopig rijbewijs al lang vervallen" en "Jammer de kans dat je geslaagd zou zijn met een andere examinator zou 9 op 10 zijn"

Vind het wel zeer onrechtaardig!
Mellekeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2007, 00:09

Bericht door Mellekeh »

EXAMENCENTRUM GEEL

Ik ben 2 keer praktijkexamen gaan doen in Geel en ben 2 keer gebuisd.
Ik had elke keer een rotexaminator die super streng was.
2de keer dat ik ben gegaan was dinsdag 10 juli 2007.
Ik had een kei onvriendelijke man die mij na een kwartier examen al terug naar het examencentrum stuurde.
Volgens hem had ik niet naar rechts gekeken bij een voorang van rechts en toen was het examen volgens hem al afgelopen.
Mijn begeleider was niet goed gezind, hij heeft een tijd geleden zelfs met die man ruzie gemaakt omdat hij zo hard overdreef en dat alles perfect moest zijn in die man zijn ogen.
Sommige examinators vergeten dat je nog altijd "leerling" bent en niet iemand met al zoveel jaar ervaring.
Maar daar houden ze precies in Geel geen rekening mee...

20 augustus heb ik examen in Haasrode (na mijn 6 uur rijles :cry: )
Mijn begeleider van De Demer in Diest vertelde me dat ze daar iets milder zijn en heel het examen bekijken voor ze een oordeel maken en dat doen ze in Geel niet...

Hopelijk ben ik dan geslaagd want ik heb mijn voorlopig rijbewijs al van in oktober en begin al die stress voor dat praktijkexamen en de uitslag stilletjes aan beu te worden... :x
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het is echt niet gemakkelijk hé, dat praktijkexamen.
En de ene exameniator is nog wat strenger dan de andere.

Wil je eventueel hieronder eens even noteren wat onderaan op je examenblad staat. Dus zijn bevindingen. Zo kunnen we zien waar die exameniator allemaal op let. Ik denk dat dat voor veel interessant kan zijn.
Mellekeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2007, 00:09

Bericht door Mellekeh »

1ste praktijkexamen

Resultaat: niet geslaagd

2. plaats op de openbare weg: onvoldoende
2.1 rechts houden
4. kruisen en inhalen: voorbehoud
4.2.1 zich vergewissen
5. richtingsverandering: voorbehoud
5.1 zich vergewissen bord F50BIS
5.3 uitwijken als vereist
7. verkeerslichten en bevelen: onvoldoende
7.1 groen licht of pijl
8. snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
8.4 borden C43-45 F 1-3-4a-4b-12a-12b-87
8.8 hindernis
11. manoeuvres: onvoldoende
11.3.9 parkeren achter een vtg/opsteliing voertuig

Eigelijk allemaal domme fouten door de zenuwen + dat parkeren, die examinator liet mij parkeren achter een auto die scheef geparkeerd stond.

2de praktijkexamen

Resultaat: niet geslaagd

8. snelheid en verkeersinzicht: slecht

8.6 plots remmen
8.10 kruispunt -borden B 1-17 (M 9-10)

Ik moest mijn praktijkexamen doen in Herentals en ik was daar nog nooit geweest met de rijschool of alleen en ik kende totaal mijn weg daar niet.
Dat plots remmen kwam door dat ik uit de bocht kwam en je moest daar opeens stoppen voor het verkeer, maar als je daar nog nooit geweest bent dan verwacht je zoiets niet.
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Mellekeh schreef:Eigelijk allemaal domme fouten door de zenuwen + dat parkeren, die examinator liet mij parkeren achter een auto die scheef geparkeerd stond.
Al stond de auto voor je op z'n dak, dat mag geen invloed hebben op hoe jij parkeert. Blijkbaar nog niet voldoende geoefend, ofwel enorm last van zenuwen.
Mellekeh schreef:Ik moest mijn praktijkexamen doen in Herentals en ik was daar nog nooit geweest met de rijschool of alleen en ik kende totaal mijn weg daar niet.
Dat plots remmen kwam door dat ik uit de bocht kwam en je moest daar opeens stoppen voor het verkeer, maar als je daar nog nooit geweest bent dan verwacht je zoiets niet.
Normaal staat zoiets op voorhand aangegeven, dus een paar bordjes over het hoofd gezien?

Veel succes de volgende keer...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Mellekeh schreef:die examinator liet mij parkeren achter een auto die scheef geparkeerd stond.
Dat is het nadeel van al die kluchtzangersmethoden om te parkeren, waarbij je je op een ander voertuig moet richten: als dat voertuig slecht geparkeerd staat, zal jij ook slecht geparkeerd staan.
Mellekeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2007, 00:09

Bericht door Mellekeh »

Jozef schreef:
Mellekeh schreef:die examinator liet mij parkeren achter een auto die scheef geparkeerd stond.
Dat is het nadeel van al die kluchtzangersmethoden om te parkeren, waarbij je je op een ander voertuig moet richten: als dat voertuig slecht geparkeerd staat, zal jij ook slecht geparkeerd staan.
Jah ik weet het, maarjah wat doe je eraan? Niks...
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Mellekeh schreef:Jah ik weet het, maarjah wat doe je eraan? Niks...
Best simpel hoor, blijven oefenen tot je het kan... Niet zomaar een of andere truucje gebruiken, maar oefenen oefenen oefenen...
Mellekeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2007, 00:09

Bericht door Mellekeh »

Rafael schreef:
Mellekeh schreef:Jah ik weet het, maarjah wat doe je eraan? Niks...
Best simpel hoor, blijven oefenen tot je het kan... Niet zomaar een of andere truucje gebruiken, maar oefenen oefenen oefenen...
Op de rijschool heb ik zeker 5 keer achter elkaar geparkeerd en dat was allemaal perfect... Dus zal wel aan de zenuweh liggeh en daar valt niet veel aan te doen.
Gast

Bericht door Gast »

ja nee kem er ook last van gehad de zenuwen: gebuisd dus

reed relatief goed heb een half uur gereden en hij had 2 opmerkingen: in het begin te snel gereden en iets teveel mn ontkoppeling gebruiken
maar de reden van gebuisd te zijn: bij keren in de straat dacht ik dat ik er was en ben over de borduur gereden,... denk zo wa de stomste fout ooit, zeker alsge al 30 min op de baan zijt --> ge zijt er dan ver vanaf nuja kad erdoor moeten geweest zijn maar tis mijn eigen fout. had een vrij gemakkelijk parcour dat ik al meerdere keren gedaan had nuja zenuwen en stress is een groot struikelblok voor mij... gwn in mezelf geloven en hopelijk gaat het de volgende keer beter e ;)
Plaats reactie