Uitrijden schoolstraat?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
JadeV

Uitrijden schoolstraat?

Bericht door JadeV »

Hallo!
Morgenavond ga ik mijn theorie examen gaan afleggen.
Ik had nog wat onzekerheid rond die schoolstraat en het uitrijden, dus ik bekijk de website van de Vlaamse overheid, daar is dan weer aangegeven dat iedereen mag uitrijden behalve anders aangegeven door de bemachtigde opzichter. (op een webiste van de politie staat het ook zo aangegeven) Op deze website staat dat uitrijden niet mag? Ik dacht dat het C3 bord ook zegt dat je niet mag uitrijden? Wat verwarrend...
Wat is het juiste antwoord op het examen? Mag je nu uitrijden of niet?
Deze onzekerheid geeft me echt veel onnodige extra stress. :?
Alvast bedankt voor een antwoord en verduidelijking. :D
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Uitrijden schoolstraat?

Bericht door GRO »

"Bij wet van 22 juni 2020 werd de vermelding dat uitrijden uit de schoolstraat steeds mogelijk is echter geschrapt. Ook het uitrijden van de schoolstraat is vanaf nu dus voorbehouden voor voertuigen met een vergunning, dan wel prioritaire voertuigen."

De enige site waar je iets kan controleren als je onzeker bent is wegcode.be. Dat zijn de wetteksten.

Waarom denk jij dat wij iedereen aanraden die via onze site leert, niet naar andere sites te gaan?
JadeV

Re: Uitrijden schoolstraat?

Bericht door JadeV »

Ah super, bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik ben gelukkig daarnet ruim geslaagd voor mijn theorie, maar zeker handig om te weten ! Merci :D Deze website lijkt me idd ruim de beste van al die dat ik heb uitgeprobeerd, mooi up to date.
Plaats reactie