Enkele ( belangrijke) vragen
Geplaatst: 28 jul 2021, 17:32
Ik ga binnenkort mijn examen doen. Maar heb enkele vraagjes.
1: op die moment rij ik meestal met mijn handen 10 voor 2 of kwart voor 3. In de bochten draai ik meestal meteen hand en neem met mijn handen over als de ene ver genoeg heeft gedraaid. Maar dus niet boven en onder doorgeven zoals ik eerder heb gehoord. Os dit fout of niet? Ik voel me namelijk heel onveilig met die manier van biven en onder doorgeven. Hoe doen jullie dit?
2: ik gebruik mijn koppeling niet heel veel, maar als er bijvoorbeeld een rondpunt is, dan laat ik me een stukje uitbolle, koppeling ingedrukt, en dan op het einde schakelen naar 2. Is dit fout? Moet je echt altijs remmen, terugschakelen naar een vorige versnelling, terug koppeling uithalen, terug remmen, terug naar vorige,…? Dit duurt zo lang, en lijkt me alsof je het verkeer meer slecht aan doet dan goed. Hoe doen jullie dit?
3: ik hoor vaak dat je niet te goed en te soepel mag rijden, dan buizen ze u voor de minste dingen, gewoon omdat ze u niet veilig vinden, dat je eerder wat slechter mpet rijden, en wat moeilijk moet doen, en… klopt dit, of niet?
4: hebben jullie nog extra tips op waar ze hard ketten, waar ik goed op moet letten, waarvoor jij gebuisd was…
Heel hard bedankt!
1: op die moment rij ik meestal met mijn handen 10 voor 2 of kwart voor 3. In de bochten draai ik meestal meteen hand en neem met mijn handen over als de ene ver genoeg heeft gedraaid. Maar dus niet boven en onder doorgeven zoals ik eerder heb gehoord. Os dit fout of niet? Ik voel me namelijk heel onveilig met die manier van biven en onder doorgeven. Hoe doen jullie dit?
2: ik gebruik mijn koppeling niet heel veel, maar als er bijvoorbeeld een rondpunt is, dan laat ik me een stukje uitbolle, koppeling ingedrukt, en dan op het einde schakelen naar 2. Is dit fout? Moet je echt altijs remmen, terugschakelen naar een vorige versnelling, terug koppeling uithalen, terug remmen, terug naar vorige,…? Dit duurt zo lang, en lijkt me alsof je het verkeer meer slecht aan doet dan goed. Hoe doen jullie dit?
3: ik hoor vaak dat je niet te goed en te soepel mag rijden, dan buizen ze u voor de minste dingen, gewoon omdat ze u niet veilig vinden, dat je eerder wat slechter mpet rijden, en wat moeilijk moet doen, en… klopt dit, of niet?
4: hebben jullie nog extra tips op waar ze hard ketten, waar ik goed op moet letten, waarvoor jij gebuisd was…
Heel hard bedankt!