volle witte lijn

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

volle witte lijn

Bericht door Sofie »

Een baan met een rijstrook in elke richting, gescheiden door een volle witte lijn : geen enkele bestuurder mag daar over rijden. Is het dan zo dat ook een fietser daar niet over mag als die de baan wil oversteken?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Juist
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Als de fietser daar de weg wil oversteken, kan hij best even afstappen. Dan is hij geen bestuurder meer, maar een voetganger. En die mag wel doorlopende witte strepen en verdrijvingsvlakken overschrijden.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het loont soms inderdaad de moeite om even af te stappen van je fiets, Sofie. Op een oversteekplaats voor voetgangers heb je zo ook dezelfde rechten als de voetgangers, in tegenstelling tot wanneer je erover fietst, en geen enkel voorrecht hebt.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

ik fiets nooit over een oversteekplaats voor voetgangers hoor, ik kan daar als voetganger zelf niet tegen als fietsers dat doen en op drukke banen stap ik inderdaad wel eens af om het zebrapad te gebruiken, of ik kom er nooit door
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

daar had ik dus nooit bij stilgestaan, terwijl er een witte lijn begint juist voor onze deur en ik hier dus altijd oversteek , 'k zal in't vervolg een metertje verder fietsen! bedankt!
Plaats reactie