! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door Leerling of begeleider. »

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de goede antwoorden en voor de geen goede antwoorden ! Maar tog bedankt allemaal en miscchien tot ziens ?
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4324
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door Stefan Peeters »

Het is niet omdat een antwoord niet in uw leefwereld past, dat het daarom een "niet goed" antwoord is...

Waarom kom je hier eigenlijk vragen stellen wanneer je het antwoord blijkbaar al weet en enkel begint te grommen op wie jouw mening niet deelt?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door Leerling of begeleider. »

xantingo schreef:Het is niet omdat een antwoord niet in uw leefwereld past, dat het daarom een "niet goed" antwoord is...

Waarom kom je hier eigenlijk vragen stellen wanneer je het antwoord blijkbaar al weet en enkel begint te grommen op wie jouw mening niet deelt?

Als u dat zegt wie ben ik dan ?

Wanneer ik bij u een VDAB opleiding rijbewijs C komt volgen en u geeft mijn examen vragen over rijbewijs C en ik geef antwoorden over rijbewijs B enz.. = 0 op mijn einde examen C ! Dan gaat u tog ook zeggen geen goede antwoorden op mijn einde examen C ! Ofwel kan ik niets zeggen en u heeft voor 100% gelijk dat ik een 0 heb op mijn einde examen C ofwel kan ik ook zeggen zoals u het heeft gezegt = Omdat het niet in u leefwereld past dat het geen goede antwoorden zijn ! Maar daar heb u als instructeur helemaal niets aan ? :wink:
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door Benny Stinkens »

Inazuma schreef:Je hebt het altijd maar over zogenaamd verplichte doorganspunten.
Kan je even in de rijbewijswetgeving aanduiden welke wet, KB of MB dergelijke vaste doorgangspunten dan verplicht :?:
Dit vraag ik me ook al een hele tijd af want volgens mij is dit gewoon de interne keuken van een examencentrum en is hun taak nog altijd gewoon te beslissen of de kandidaat bekwaam genoeg is om een rijbewijs te bezitten al dan niet. :idea:
Eugeen in alken ( Limburg ) moet u een nummer zeggen tussen 1 en 10 ? ! Bel maar eens naar alken Eugeen en komt het ons dan hier maar zeggen Als ik het juist heb of niet juist heb ? Bedankt Eugeen.


Ik ben wel Eugeen niet maar ik kan je nu al zonder te bellen zeggen dat je het niet juist hebt :!:
Dit nummertje dient namelijk om te bepalen wel deel dat je moet aanduiden (bandenspanning, koelvloeistof, enz....)
en heeft dus zelfs niets met je route te maken.

En voor dat we hier nu over gaan beginnen ga ik je er al bij vertellen dat als de kandidaat vb: nummer 3 zegt en dit misschien koelvloeistof aanduiden betekend er niets of niemand de examinator kan verbieden de kandidaat te vragen naar de koelvloeistof en dan ook nog het oliepeil aan te duiden.

En zo is het met de route's volgens mij ook, ze laten de mensen loten maar als ze om één of andere reden afwijken van de route ben ik eens benieuwd wie hun dit gaat verbieden.

Ik zeg er wel bij volgens mij, dus als jij of iemand anders het beter weet en het ook kan staven met één of andere wettekst is dit meer als welkom, maar wat ik niet meer duld in dit topic (in andere trouwens ook niet) is het bekvechten zonder met dergelijke argumenten naar voor te komen.

Dit topic blijft nog even open om mensen de kans te geven om dus met een wettekst of dergelijke naar voor te komen, daarna gaat het dicht :!:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Tom84
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 sep 2009, 14:03
Contacteer:

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door Tom84 »

Er staat nergens in de wet dat het verplicht is, maar als een kandidaat zich aanmeldt aan het examen dan moet hij de instructies volgen van de examencentrum, die door interne reglementeringen opgelegd worden.

Als een kandidaat hier niet mee akkoord is kan hij natuurlijk terug weggaan en geen examen afleggen.
Gast

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door Gast »

Mensen toch: wat een drukte! Het antwoord is allang gegeven: NEE HET STAAT ER NIET OP

Maar antwoord jij nu eens gewoon concreet op 2 simpele vragen

1) Waarom wil je dat nu per sé controleren
2) Waar in de rijbewijswetgeving staat er iets over die verplichte doorgangspunten?
Tom84
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 sep 2009, 14:03
Contacteer:

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door Tom84 »

ik zei net, dat is niet voor publiek bestemd, het is een interne reglementering tss de FOD Mobiliteit en Vervoer en de examencentra.
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door Leerling of begeleider. »

Benny Stinkens schreef:
Inazuma schreef:Je hebt het altijd maar over zogenaamd verplichte doorganspunten.
Kan je even in de rijbewijswetgeving aanduiden welke wet, KB of MB dergelijke vaste doorgangspunten dan verplicht :?:
Dit vraag ik me ook al een hele tijd af want volgens mij is dit gewoon de interne keuken van een examencentrum en is hun taak nog altijd gewoon te beslissen of de kandidaat bekwaam genoeg is om een rijbewijs te bezitten al dan niet. :idea:
Eugeen in alken ( Limburg ) moet u een nummer zeggen tussen 1 en 10 ? ! Bel maar eens naar alken Eugeen en komt het ons dan hier maar zeggen Als ik het juist heb of niet juist heb ? Bedankt Eugeen.


Ik ben wel Eugeen niet maar ik kan je nu al zonder te bellen zeggen dat je het niet juist hebt :!:
Dit nummertje dient namelijk om te bepalen wel deel dat je moet aanduiden (bandenspanning, koelvloeistof, enz....)
en heeft dus zelfs niets met je route te maken.

En voor dat we hier nu over gaan beginnen ga ik je er al bij vertellen dat als de kandidaat vb: nummer 3 zegt en dit misschien koelvloeistof aanduiden betekend er niets of niemand de examinator kan verbieden de kandidaat te vragen naar de koelvloeistof en dan ook nog het oliepeil aan te duiden.

En zo is het met de route's volgens mij ook, ze laten de mensen loten maar als ze om één of andere reden afwijken van de route ben ik eens benieuwd wie hun dit gaat verbieden.

Ik zeg er wel bij volgens mij, dus als jij of iemand anders het beter weet en het ook kan staven met één of andere wettekst is dit meer als welkom, maar wat ik niet meer duld in dit topic (in andere trouwens ook niet) is het bekvechten zonder met dergelijke argumenten naar voor te komen.

Dit topic blijft nog even open om mensen de kans te geven om dus met een wettekst of dergelijke naar voor te komen, daarna gaat het dicht :!:

:!: Benny in alken ( Limburg ) komt de leerling aan het loket voor zich aan te melden voor haar/zijn praktijkexamen B af te leggen.Dan betaald de kanidaat 36 euro :!: Nu moet de kanidaat een nummer zeggen tussen 1 en 10 en voor de rest moet de leerling geen enkel nummer nog trekken of zeggen tegen de examinator of aan het loket zelf ?

Nu vraag ik aan u Benny,waar moet dan de leerling nog een nummer (trekken of zegggen )tegen de examinator ?
Wanneer de kandidaat het nummer aan het loket heeft door gegeven :!: Moet de leerling niets meer zeggen of trekken van een nummer voor de routeplan ?
Benny Dan is dat tog in begrepen die nummer die de kanidaat aan het loket moest door gegeven voor de verplichte doorgangspunten te moeten doorijden ?
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: ! Verplichte doorgangspunten nummer controleren op papier ?

Bericht door GRO »

@ leerling.

AUB hé, het is nu goed geweest.
Gesloten