voorlopig rijbewijs A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
SavaB
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2006, 00:00

voorlopig rijbewijs A3

Bericht door SavaB »

in een examenvraag las ik dat ik in het weekend niet mag rijden (vrijdag 2200h tot maandag 0600h). ik wilde dat eventjes nalezen op de site, maar ik vond het niet. 'k vond dat nogal vervelend, daar ik werkelijk dacht dat ik de site van voor tot achter kende. (ik ga maandag mn examen doen).

mijn vraag is of iemand die link kan geven, of me zwart op wit kan vertellen hoe die regeling ivm voorlopig rijbewijzen nu eigenlijk zit.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: ik wilde dat eventjes nalezen op de site, maar ik vond het niet. 'k vond dat nogal vervelend, daar ik werkelijk dacht dat ik de site van voor tot achter kende.
Dat staat bijvoorbeeld al in het hoofdstuk RIJBEWIJS WIE/WANNEER
Quote: f. Je mag niet rijden op vrijdag, zaterdag, zondag, de vooravond van wettelijke feestdagen en op wettelijke feestdagen van 22 uur tot 6 uur 's anderendaags. Dit verbod is niet van toepassing op de kandidaat die de leeftijd van 24 jaar bereikt heeft.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

svenn schreef: O-L-Heer-Hemelvaart (altijd een donderdag)
Velen noemen deze feestdag zo naar analogie met Ons-Heer-Hemelvaart, maar eigenlijk is het Onze-Lieve-Vrouw ten hemel opneming.

Zoals uit de opsomming van svenn terecht blijkt, zijn de respectievelijke feestdagen van de Vlaamse, Waalse en Duitstalige gemeenschappen geen wettelijke feestdagen.
SavaB
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2006, 00:00

Bericht door SavaB »

dus (om nog even vervelend te doen:-) ) de examenvraag hier op het proefexamen klopte niet helemaal, het antwoord was daar van vrijdagavond 2200h to maandagmorgend 0600h.
SavaB
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2006, 00:00

Bericht door SavaB »

aah, ik dacht dat &quotwie/wanneer&quot enkel sloeg op rijbewijs B, omdat het onderwerp &quotrijbewijsB wie/wanneer&quot heet
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Als je voor rijbewijs A of A3 gaat, moet je ook alles leren van B

Je moet dan kennen:
- De leerstof van B
- De aanvullende leerstof van A of A3

Denk niet dat de aanvullende leerstof en de proefexamens van A of A3 voldoende is.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

svenn schreef: ofwel hebt ge het verkeerde in mijn posting weggequote


Juist, svenn. Ik bedoelde: 15 augustus = O.L.V. ten hemelopneming.
Plaats reactie