Vraag Moto 91

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
michiels

vraag 91

Bericht door michiels »

dank u voor je antwoord,

Maar toch had ik die vraag op het examen en was het antwoord fout wat kan je daaraan doen?
Moet het examencentrum worden ingelicht of is er een andere oplossing?
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraag 91

Bericht door Rafael »

michiels schreef: dank u voor je antwoord,

Maar toch had ik die vraag op het examen en was het antwoord fout wat kan je daaraan doen?
Moet het examencentrum worden ingelicht of is er een andere oplossing?
Zeker dat op je examen identiek hetzelfde bord stond? Niet gewoon een P, maar ook met het autotje erbij?
michiels

Bericht door michiels »

ja daar ben ik 100% zeker van

het is alleen jammer dat er waarschijnlijk nog veel gaan volgen die dezelfde fout gaan maken omwille van een fout op de site of op het examen want nu weet ik het nog nie of het nu mag of niet
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Wel, het bord dat hier staat is 'E9b'.

Afbeelding

Bijhorende tekst:
Quote: Parkeren uitsluitend voor personenauto’s, auto’s voor dubbelgebruik en minibussen
Bron: http://wegcode.be/wet.php?wet=1&ampnode=art70

Motos lijken me niet in deze lijst te staan, dus de site lijkt me correct.

Even de reactie van Eugeen afwachten
GRO
Administrator
Berichten: 12767
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Niet twijfelen. Het mag niet.
Zie uitleg bij het verkeersbord hierboven.

Het zou (maar ik betwijfel dat) een fout in de computer van GOCA kunnen zijn. Maar het is in het verleden nogal geweest, ook op onze site, dat jongeren beweerden dat er een fout op de site was.
En uiteindelijk bleek dat ze toch bij het lezen iets over het hoofd hadden gezien.

Stel dat de vraag zou geweest zijn: de bestuurder van een motorfiets mag op die plaats niet parkeren, dan zou het antwoord dat je moest geven net het tegenovergestelde geweest zijn.

Ik ben ooit (jaren geleden) getuige geweest van een ongeval met vluchtmisdrijf.
Het gebeurde voor mijn ogen en ik had alles zeer goed gezien, zelfs de bestuurder.
Toek ik later bij de politie een verklaring moest afleggen kon ik alles zeggen: auto, merk, waar hij beschadigd was, de bestuurder, de sticker die achteraan op de wagen hing enz.
Ik was er bij de verklaring rotsvast van overtuigd dat de auto waarmee hij reed een groene was.

Enkele dagen later moest ik op het politiebureel komen en had men de bestuurder, de auto enz. Het probleen was echter dat het een bruine auto was. Toen ik de auto zag, herkende ik hem.
Politie zei me achteraf dat het meermaals gebeurt dat iemand zich, over een detail (bij mij de kleur) totaal kan vergissen.
Kim Michiels

Vraag Moto 91

Bericht door Kim Michiels »

Hallo,

Ik wou alleen laten weten dat bij de theorievragen van de motto vraag 91 fout is.
Zelf ondervonden op het examen!
GRO
Administrator
Berichten: 12767
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Afbeelding

Vraag:

Mag een bestuurder van een motorfiets op die plaats parkeren.
A/ JA
B/ NEEN

Op de site wordt NEEN (Antw B) als het correcte antwoord aangerekend.
En dat is ook het juiste antwoord.
Plaats reactie