Programma Koppen

Graag uw mening over deze website.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Programma Koppen

Bericht door GRO »

Het VRT programma KOPPEN wil een reportage maken over onzinnige verkeersborden en vroeg onze medewerking.
Het programma wordt nu dinsdag uitgezonden.

Wanneer iemand in zijn omgeving vreemde situaties weet i.v.m. verkeersborden mag hij mij contacteren.

rijbewijs@telenet.be
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Koppen net gezien, grappige situaties alom...
Ook leuk om te zien dat niemand de borden kent (:

Het fijnste was Leuven vond ik, bebouwde kom in rijden, dan 70 bord, en een beetje verder 50 bord, met "Herhaling" er onder... Slaat natuurlijk weer op niets.

Dan de uitleg dat ze na elk kruispunt een bord van 70 moeten plaatsen, omdat het anders 90 zou zijn. De persoon merkt op dat zone borden hier beter zouden zijn, en komt op de proppen met zone 50 &amp 70. Maar wat is er nu in hemelsnaam mis met 90? Er zijn banen zat waar deze snelheid perfect mogelijk is, maar toch zie je overal die 70 bordjes... Trek de lijn door, en binnen x aantal jaar is 70 weg, en enkel 30 &amp 50? (
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ook gezien.

Ze hebben een paar situaties gefilmd die op onze site besproken en/of afgebeeld zijn en die ik doorgegeven had.
Voorbeeld
- Op ons forum is gesproken over de speciale blauwe zebrapaden (?) die in Gent liggen.
- Het onderbord in Tielt Winge: Zone 30 / 'Enkel tijdens de schooluren'
- De aanduiding van de verschillende zones in Putte

Daarenboven hebben ze even een computerbeeld in beeld gebracht van de foto's die nu in het begin van onze site staan.

De maakster van het programma is vorige vrijdag voormiddag met een cameraploeg in onze gemeente geweest, maar ik was op dat moment in Antwerpen.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

verdorie, ik heb het gemist...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Sofie,

Ze hebben het "zebrapad" in Gent zelfs identiek vanuit hetzelfde standpunt gefilmd als jouw foto op de site.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Rafael schreef: Trek de lijn door, en binnen x aantal jaar is 70 weg, en enkel 30 &amp 50? (
Juist. En dan hoeven ze geen ernstige maatregelen te treffen om het aantal dodelijke slachtoffers te verminderen (uiteraard bij die snelheden).
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Sofie schreef: verdorie, ik heb het gemist...
Blijkt dat m'n vriend het toevallig heeft opgepakt en het dus al die tijd gewoon in de kamer naast mij lag 'k ga er morgen naar kijken
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Sofie schreef: Blijkt dat m'n vriend het toevallig heeft opgepakt en het dus al die tijd gewoon in de kamer naast mij lag
Je zult het misschien niet gezien hebben omdat je vriend daar ook lag.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Plaats reactie