Inhoud site en officiële boeken

Graag uw mening over deze website.
Kelly Gibbs

Inhoud site en officiële boeken

Bericht door Kelly Gibbs »

is de info die op de site staan dezelde als deze die in de officiele boeken staat?

groetjes
kelly
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dag Kelly,

De officiële boeken, die bestaan niet. Er zijn enkel de (officiële) wetteksten en Koninklijke Besluiten die in het staatsblad verschijnen.
Als jij met 'officiële boeken' boeken bedoelt als 'Wees Weggwijs, Boek van BIVV, Boek van Flor Koninckx, Uitgaves van Goca enz, dan zijn dat maar gewone boeken, zoals dit maar een gewone site is.

Het grote verschil tussen de site en de boeken is, dat je een website makkelijk up to date kunt houden. Zo zijn er de voorbije maand verschillende belangrijke wijzigingen geweest. Als je dus een boek hebt dat voor september verkocht is, dan klopt het al niet meer.

Soms gebeurt het ook dat in het éné boek iets 'zus' staat en in het andere boek totaal anders. Welk boek moet je dan geloven??? Wij lossen dit op door contact op te nemen met het examencentrum en hen te vragen: "wat beschouwen jullie als juist".

In de site is de leerstof ook uitgebreider uitgelegd en geïllustreerd. Daarenboven staan op de site honderden vragen om je te helpen.

Een verschil is ook dat boeken uiteraard geld kosten terwijl jullie dankzij KBC deze site gratis kunnen raadplegen. De enige uitzondering hierop wordt het extra luik PROEFEXAMEN, waarvoor je kortelings via SMS zult moeten inloggen. Dat zal je dus de kostprijs van een SMS-je kosten.

Kijk ook even op dit forum onder het topic IK HEB MIJN EXAMEN GEDAAN, waar veel jongeren schrijven dat ze via een handboek het niet zagen zitten en via de site plots alles spotgemakkelijk leek.
Kelly Gibbs

Bericht door Kelly Gibbs »

bedankt voor de reactie

en proficiat met het snelle antwoord !!! dat zie je ook niet veel meer tegenwoordig!!

ik ga het eens met de siteproberen
op hoop van zegen

groetjes en bedankt

Kelly
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Nog even een hint voor "weeswegwijs" gebruikers.
De updates zijn te downloaden op volgende link:

http://www.weeswegwijs.be/nederlands/downloads.htm
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Ik vind deze site super goed...ikzelf heb mijn theoretisch examen helemaal en volledig op deze site geleerd en ik was geslaagd met 3 fouten (2 kleintjes en 1 grote). Het was de tweede keer dat ik examen deed...enkele jaren geleden had ik de theorie geleerd in zo'n boekjes met onze aller Flor Koninckx op staan...toen was ik niet geslaagd...Deze website is heel overzichtelijk en goed in elkaar gestoken...Zeker de oefenvragen zijn -na het leren van de theorie- gewoonweg onmisbaar. Ik ben een hele reeks vragen die hier als oefenvragen waren vermeld tegengekomen op mijn examen.

Ondertussen heb ik ook praktisch examen gaan doen...ik was er ook van de eerste keer door...Vanaf nu kan ik dus gezwind samen met mn autootje de baan op...

Thx alleszins voor de goede site...zonder deze had ik mijn rijbewijs nooit gehaald...!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dag "lieken", welkom op onze site.

En vooral: dank voor alle lovende woorden.
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

eugeen schreef: Dag "lieken", welkom op onze site.

En vooral: dank voor alle lovende woorden.
Het is gewoon de waarheid en die mocht eens gezegd worden...
Plaats reactie