Zie de stoeprand niet in achteruit parkeren.Hoe kom dat.
Zie de stoeprand niet in achteruit parkeren.Hoe kom dat.
Ik staat "45 graden"en dan rijd ik recht achteruit,maar ik zie niet in mijn rechter buitenspiegel wanneer de achterbumper van mijn wagen zo een 10 cm van de stoeprand is om in te draaien tot ik evenwijdig staat als de stoeprand.
Stel ik de rechter buitenspiegel zo in dat ik de stoeprand wel zie,dan staat de rechter buitenspiegel niet meer goed in gesteld voor op de rijbaan te zien.
"Daarom vraag ik aan jullie",Eugeen,Jozef,Benny,Digitaal,is dat normaal dat ik de stoeprand niet zien in mijn rechter buitenspiegel.
Stel ik de rechter buitenspiegel zo in dat ik de stoeprand wel zie,dan staat de rechter buitenspiegel niet meer goed in gesteld voor op de rijbaan te zien.
"Daarom vraag ik aan jullie",Eugeen,Jozef,Benny,Digitaal,is dat normaal dat ik de stoeprand niet zien in mijn rechter buitenspiegel.
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Het kan best dat je de rand van het trottoir niet ziet als je rechter buitenspiegel correct afgesteld staat voor het rijden. Maar je hoeft die stoeprand ook niet te zien. Hoe ga je anders correct parkeren op een parkeerstrook waar er geen stoeprand is?
Pas een correcte methode toe om te parkeren:
Pas een correcte methode toe om te parkeren:
- Plaats je auto op ongeveer 50 cm zijdelingse afstand van het voertuig waarachter je wil parkeren, met het midden van je achterwielen ter hoogte van de achterbumper van die auto.
- Draai het stuurwiel volledig rechtsaf en rijd achteruit tot je auto een hoek van 45° maakt met de rand van de rijbaan.
- Draai het stuurwiel volledig linksaf en rijd achteruit tot je evenwijdig staat met de rand van de rijbaan.
- Rijd zo nodig nog een beetje vooruit (wel minimum 1 meter afstand laten tot het voertuig vóór jou).
Re: Zie de stoeprand niet in achteruit parkeren.Hoe kom dat.
Ik heb met mijn huidige wagen net hetzelfde ...Lutgarde. schreef: Stel ik de rechter buitenspiegel zo in dat ik de stoeprand wel zie,dan staat de rechter buitenspiegel niet meer goed in gesteld voor op de rijbaan te zien.
"Daarom vraag ik aan jullie",Eugeen,Jozef,Benny,Digitaal,is dat normaal dat ik de stoeprand niet zien in mijn rechter buitenspiegel.
Het is een model met een verbreding van het koetswerk op de schouderlijn (dat is net onder de zijruiten)
Op het volgende modeljaar zijn de spiegels dan vergroot, 'k denk dat ze daar meer klachten over gekregen hebben.
Voordien nooit een probleem mee gehad.
Het is dus automodel-gebonden .
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Ik heb het reeds meerdere keren geschreven.
Als je aan het oefenen bent maak dan herkeningspunten aan je voertuig.
Voorbeeld :
Rij je auto tot tegen de borduur en ga dan 1 cm voorruit
Stop dan een maak je een herkeningspunt bv mijn klink staat gelijk met de nummerplaat van de andere auto (dit niet letterlijk nemen maar zelf maken dus )
Rij dan terug eruit en als je opnieuw erin rijdt en je plaatst je klink gelijk met de nummerplaat ben je er ook zeker van dat je nog 1 cm van de borduur staat.
Natuurlijk is één cm sterk overdreven neem dus gerust maar wat meer en vergeet niet dat dit een hulpmiddel is voor beginnelingen en het de bedoeling is dat je achteraf door ervaring geen hulpmiddel meer nodig hebt.
Als je aan het oefenen bent maak dan herkeningspunten aan je voertuig.
Voorbeeld :
Rij je auto tot tegen de borduur en ga dan 1 cm voorruit
Stop dan een maak je een herkeningspunt bv mijn klink staat gelijk met de nummerplaat van de andere auto (dit niet letterlijk nemen maar zelf maken dus )
Rij dan terug eruit en als je opnieuw erin rijdt en je plaatst je klink gelijk met de nummerplaat ben je er ook zeker van dat je nog 1 cm van de borduur staat.
Natuurlijk is één cm sterk overdreven neem dus gerust maar wat meer en vergeet niet dat dit een hulpmiddel is voor beginnelingen en het de bedoeling is dat je achteraf door ervaring geen hulpmiddel meer nodig hebt.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Dit zou makkelijker moeten zijn want je instructeur kan je erbij helpen.mj schreef:Dit is voor mij nogal moeilijk aangezien ik examen ga doen met de auto van de rijschool.
Leg hem/haar je probleem maar even uit.
Veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Waarom nu wel en later niet de herkeningspunten.
Nu verstaan ik waarom veel bestuurders problemen hebben met achteruit parkeren als je nooit de stoeprand kan in je rechter buitenspiegel.
Waarom heb ik later die herkeninspunten niet meer nodig en nu wel als leerling die met de auto rijd.
Waar kijken jullie als bestuurders dan naar,als jullie achteruit parkeren Benny.
Waarom heb ik later die herkeninspunten niet meer nodig en nu wel als leerling die met de auto rijd.
Waar kijken jullie als bestuurders dan naar,als jullie achteruit parkeren Benny.
Re: Waarom nu wel en later niet de herkeningspunten.
Lutgarde. schreef: Waar kijken jullie als bestuurders dan naar,als jullie achteruit parkeren Benny.
Vooraf kijk ik of de wagen voor / achter het parkeerplaatsje een beetje deftig geparkeerd staan of niet, en gaat de buitenspiegel naar beneden
Ik kijk eigenlijk alleen nog naar wanneer ik begin in te draaien - zorgen dat mijn achterwiel net terhoogte van / net voorbij de achterkant van de geparkeerde wagen is.
Voor de rest richt ik me op de stoeprand en "het gevoel", maar ik weet begot niet waar ik me daarbij precies richt.
Als ik nadenk over hoe ik parkeer sta ik eigenlijk altijd slecht ...
Het probleem is dat ik geen rijlessen meer heb voor ik examen ga afleggen.Benny Stinkens schreef:Dit zou makkelijker moeten zijn want je instructeur kan je erbij helpen.mj schreef:Dit is voor mij nogal moeilijk aangezien ik examen ga doen met de auto van de rijschool.
Leg hem/haar je probleem maar even uit.
Veel succes.
Dit snap ik eigenlijk niet zo goed? Kan iemand wat meer duidelijkheid geven? Of een andere manier om 45° te schatten?Karl schreef:45° is het punt dat je ziet als je je rechteroog sluit en met je linker zo ver mogelijk naar rechts kijkt. (uiteraard met het gezicht recht vooruit).mj schreef:Hoe kan je zien wanneer je op 45° bent?
Ik heb hier echt geen flauw idee van.
Kent iemand een trukje?
groetjes
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Teken een vierkant. Verbind het hoekpunt rechts onderaan met het hoekpunt links bovenaan: dit is een diagonaal. De hoek tussen bijvoorbeeld de rechter zijde van het vierkant en die diagonaal is 45° (de helft van een rechte hoek).mj schreef:Dit snap ik eigenlijk niet zo goed? Kan iemand wat meer duidelijkheid geven? Of een andere manier om 45° te schatten?
Zet je auto ergens in de lengterichting, draai het stuurwiel volledig rechtsom en rijd achteruit tot hij in de dwarsrichting staat. Halverwege tussen die twee posities maakte de auto een hoek van 45°.
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Wat ik bij het parkeren wel in het oog houdt: als je het stuurwiel volledig linksom gedraaid hebt en je rijdt verder achteruit, let dan op dat je rechter voorkant niet tegen de linker achterkant van de auto waarachter je wil parkeren komt.
Als je correct parkeert, gebeurt dat niet, maar een foutje is gauw gemaakt. En problemen die je vermijdt, kunnen geen kwalijke gevolgen hebben.
Als je correct parkeert, gebeurt dat niet, maar een foutje is gauw gemaakt. En problemen die je vermijdt, kunnen geen kwalijke gevolgen hebben.