stomme claxon!!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
melissake

stomme claxon!!

Bericht door melissake »

ging vandaag normaal m'n praktijkexamen voor de 1ste keer afleggen, ik moest mijne otto starte, de pinkers eens opzetten, op de claxon duwen...en toen was het al gedaan!!! mijne f*cking claxon werkte ni, dus mocht ik mijn examen niet afleggen! :? pff...snap het niet, 2 weken geleden werkte die claxon nog! vind het een beetje belachelijk ook eigenlijk, dat ze dan gewoon zeggen van "je mag je examen afleggen maar zorg er wel voor dat je die claxon laat maken"
ach ja niks aan te doen...
jana2
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2008, 02:41

Bericht door jana2 »

Dat is inderdaad niet tof, maar ergens wel te begrijpen.

Volgens mij is een wagen waarvan de claxon niet werkt niet in regel en die mag dan niet gebruikt worden op de openbare weg, net als lichten. Alleet dat denk ik toch.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het is maar normaal dat je met zo een levensgevaarlijk voertuig niet je examen mag afleggen.

Wat ga je zonder claxon doen als je een andere weggebruiker een noodzakelijke waarschuwing moet geven ten einde een ongeval te voorkomen? Het zijraampje openen, je hoofd naar buiten steken en "Pas op!" roepen misschien?

Naar het examen gaan zonder zelfs maar na te gaan of de claxon nog werkt ... de werkelijkheid overtreft de fictie.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: stomme claxon!!

Bericht door Inazuma »

melissake schreef: mijne f*cking claxon werkte ni, dus mocht ik mijn examen niet afleggen! :? pff...snap het niet, 2 weken geleden werkte die claxon nog!
Kan gebeuren melissake.
Gewoon brute pech dat het net op je examen gebeurt.


Lang geleden - in 1992 - reed ik fier als een gieter met mijn eerste nieuwe wagen uit de garage. Een paar dagen later stond ik er weer terug mee bij de autodealer ...
De claxon deed welgeteld een halve keer "teu ..." en het was er mee gedaan :roll:
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Raampje open en luidkeels TUUUUUUUT roepen hielp niet zeker :?: :lol: :oops:
Gast

Bericht door Gast »

woensdag word mijn claxon gemaakt en ik heb een nieuwe afspraak op 18 juni om mijn examen af te leggen :D
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:woensdag word mijn claxon gemaakt en ik heb een nieuwe afspraak op 18 juni om mijn examen af te leggen :D
Meer succes deze keer :!:


(Test alles wat op voorhand, zodat je desnoods nog iets kan - laten - repareren)
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Klopt het dat je wordt verondersteld van heel je auto te controleren voor je thuis vertrekt? (of alle lichten werken)
Ik kan me al voorstellen als iedereen zijn claxon moet testen, 's morgens voor hij naar zijn werk vertrekt ... :lol:

@ gast: Stom dat dat net op je examen moet gebeuren he. Succes binnen 2 weken!
groetjes, Lieve
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Lieve schreef:Klopt het dat je wordt verondersteld van heel je auto te controleren voor je thuis vertrekt? (of alle lichten werken)
Je wordt verondersteld je wagen technisch in orde te houden ...

Je moet dat niet dagelijks testen, maar draait wel op voor de eventuele gevolgen als je dat niet doet - bvb PV voor niet-werkende lichten.


Alle reflecterende oppervlakken kunnen gebruikt worden om vanuit je bestuurderszetel de werking van de lichten na te gaan :
vitrines, verkeersborden, andere auto's, ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen
TR 43 §2.1°Elke auto moet uitgerust zijn met een geluidshoorn die een ononderbroken geluid met vaste toonhoogte voortbrengt.
Afbeelding

:D
I.K

Bericht door I.K »

I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder :lol:

Mijn claxon was overlaatst ook kapot en ik had hem laten maken, en ik wou heeeeeeeeel fier aan mijn papa laten zien dat hij terug ging, gaf hij zo'n heel flauw geluid en meteen daarna gaf hij weer de geest :(

maar dat geluid was zo grappig dat papa en ik zeker een half uur hebben staan lachen :P
Plaats reactie