Vraagje ivm stilstaan

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Thomas vdv

Vraagje ivm stilstaan

Bericht door Thomas vdv »

Ik was jullie vragen over stilstaan en parkeren aan het invullen totdat ik op een vraag kwam die ik niet begreep.

De vraag luidde: Wat mag je niet op een vluchtheuvel? En je ziet dus een vluchtheuvel waar Stop op de grond staat

A. Stilstaan en parkeren
B. Parkeren
C. Stilstaan

Ik dacht parkeren, omdat je op een stop volledig moet stilstaan. Maar het is blijkbaar antwoord A.

Of is mijn definitie van stilstaan verkeerd
GRO
Administrator
Berichten: 12765
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Kan je de nummer van de vraag en het hoofdstuk even melden, want ik zou zo echt niet weten over welke vraag jij het juist hebt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Thomas vdv schreef
Of is mijn definitie van stilstaan verkeerd

Stilstaan = iemand laten in of uit stappen (hoelang het duurt speelt geen rol) vb: 50 bejaarde mensen uit een autobus laten stappen en 50 andere terug laten instappen duurt lang maar is stilstaan.

stilstaan = laden of lossen (tijd speelt geen rol) 1000 pingpong ballen 1 voor 1 uitladen en 1000 tennisballen 1 voor 1 laden duurt lang maar is stilstaan.

Parkeren= alles wat niet stilstaan is of je nu in de wagen bent of niet of als de motor aanstaat of niet heeft er niks mee te maken.als je
niet aan het laden, lossen in of uit laten stappen bent ben je aan het parkeren.

Een heel belangrijk verschil tussen een stilstaand of geparkeerd voertuig en een gestopt voertuig = iemand die stilstaat of geparkeerd is gaat uit het verkeer (komt er vroeg of laat ook terug in) Iemand die gestopt is blijft in het verkeer dat is iemand die stopt aan bv: het rode (oranje) licht of aan een stopbord of voor een agent of om iemand te laten oversteken of in een file enz.. enz maar die neemt dus nog altijd deel aan het verkeer terwijl iemand die stilstaat of geparkeerd staat er dus tijdelijk uit is.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Thomas vdv

Bericht door Thomas vdv »

Vraag 20.

Benny zijn uitleg is duidelijk

Dank daarvoor
Plaats reactie