Venezolans Rijbebijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Seawolf18

Venezolans Rijbebijs

Bericht door Seawolf18 »

Hallo ik heb een vraag, ik heb en venezolans rijbebijs kan ik ruilen voor en belg? of moet ik alles hier doen? tnx...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Neen, dit geldt niet in België.

Je moet dus hier theorie en praktijk doen.
Seawolf18

Bericht door Seawolf18 »

Een als ik gaa inschrijven heb ik geen haast? hoe veel en hoe laan duur om te doen?
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Eerst moet je slagen voor een theoretisch examen. De voorbereiding hierop kan individueel, met behulp van deze site, of bij een rijschool. Naargelang je kennis van het Nederlands kan het een of meer weken of maanden duren voor je voldoende kennis hebt van de wegcode om het examen te kunnen afleggen.
Je kennis kan je steeds testen met behulp van de examenvragen van deze site.

Voor het theorie-examen zelf hoef je geen afspraak te maken, je stapt gewoon een examencentrum binnen, betaalt, en legt je examen af.
Ben je geslaagd voor het theorie-examen, kan je een voorlopig rijbewijs (met begeleider!) aanvragen, of je kan 20 uur rijlessen volgen in een rijschool waarna je een voorlopig rijbewijs zonder begeleider kan aanvragen.

Na drie maanden kan je dan je praktijkexamen afleggen. Hiervoor moet je wel een afspraak maken met je examencentrum en dat kan, naargelang de periode van het jaar en jouw vrije tijd, in een wachttijd van enkele weken resulteren.
Plaats reactie