Vraagje

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Nova

Vraagje

Bericht door Nova »

Ahoi, ik heb vorig jaar mijn theorie gedaan en was geslaagd en viel nog onder het oude systeem maar heb nooit de moeite gedaan om mijn voorlopig rijbewijs te gaan halen, aangezien ik naar Leuven ging en geen tijd had te oefenen, nu heb ik dit jaar 'eerste zit' (driewerf hoera) en was ik van plan er aan te beginnen, maar ik heb geen idee wat ik nu met die papieren moet doen aangezien het hele systeem veranderd is? Moet ik gewoon deze papieren invullen en val ik nog onder het 'oude' systeem, of moet ik er nieuwe aanvragen, en indien ja, hoe?? Heel hard bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12764
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je kan naar het gemeentehuis een voorlopg rijbewijs 36 maanden gaan halen (met begeleider)
Ofwel, als je 20 uur praktijkles hebt gevolgd, een voorlopig rijbewijs 18 maanden (om alleen te rijden)
Nova

Bericht door Nova »

En met dat eerste type kan ik nog altijd een beperkt aantal uren rijles nemen eh, om vervolgens met vader of moederlief te leren rijden?
GRO
Administrator
Berichten: 12764
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het oude systeem bestaat niet meer. Enkel zij die in een bepaald model bezig waren mochten dan verder beëindigen.
Inazuma
Berichten: 11361
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Nova schreef:En met dat eerste type kan ik nog altijd een beperkt aantal uren rijles nemen eh, om vervolgens met vader of moederlief te leren rijden?
Met " dat eerste type" bedoel je waarschijnlijk het 36 maanden geldige voorlopige rijbewijs B mét begeleider :?:


Je mag altijd rijlessen volgen in een erkende rijschool.

Rijscholen geven indien je wil tegenwoordig ook cursussen aan een leerling én diens begeleider .


Er is namelijk al een hoop veranderd aan de wegcode sinds je pa of ma leerde rijden .
Er is zelfs al een hoop veranderd sinds je je theorie aflegde ...
http://www.wegcode.be/actueelvol.php
Plaats reactie