Therieles bij de rijschool

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Tweelingszusj

Therieles bij de rijschool

Bericht door Tweelingszusj »

Hey,

Op de site staat als je theorieles volgt bij de rijschool je alleen de proefexamens moet maken. Alles wordt op de rijschool uitgelegd, moet je dan thuis niets meer studeren??

En is er iemand die al geslaagd is door de theorie te volgen bij de rijschool??

Groetjes een oongerust meisje
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Soms heb ik de indruk dat jongeren schrik hebben om toch maar een beetje te veel te studeren.

Op onze site staat alles op wat je moet kennen. En onze site is tevens samengesteld op basis van herhaling. Hoe meer theoriehoofdstukken je leert, hoe meer zaken er herhaald worden.

Zo is het hoofdstuk autosnelweg/autoweg eigenlijk een heel hoofdstuk met zaken die je eerder ook al geleerd hebt.

Iemand die onze leermethode correct volgt moet een beetje een dommerik zijn om niet te slagen want:

- Op de theorie staat alles.
- Vaak staat er een tip voor het examen bij.
- Er zijn oefenvragen bij de theorie
- Er zijn proefexamens

En de vragen van GOCA zitte in de theorie, de oefenvragen en de proefexamens verwerkt.

In veel rijscholen geven de leraars het advies om na de lessen de theoriepagina's hier nog eens door te lezen en de oefenvragen en proefexamens te maken.
Tweelingzusj

Theorieles in de rijschool

Bericht door Tweelingzusj »

Ik ga vanaf maandag naar de theorieles. Als ik een stuk heb gezien tijdens de les, zal ik hier nog eens de theoriepagina's lezen en oefeningen maken.

Ik denk dat het zo wel zal lukken ?? :oops:

PS: Jullie site is supr opgesteld, maar ik ben nogal een twijfelaarster en hoor graag nog een persoonlijk antwoord op mijn vragen.

Groeten
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik zou je zeker aanraden om, naast de lessen bij de rijschool, ook hier nog eens de theorie door te nemen en de oefenvragen te maken, alvorens de proefexamens af te leggen.

Het verkeersreglement is alsmaar complexer geworden, zodat tijdens de lesuren bij de rijschool zeer vlug moet gegaan worden. Je hebt dan alles wel eens gezien, maar tussen gezien hebben en kennen is nog een verschil.

Wel zal je het dan al veel gemakkelijker hebben als je hier nog eens de theorie doorneemt, omdat je ze al eens gezien hebt bij de rijschool.
tweelingszusj

theorie in de rijschool

Bericht door tweelingszusj »

ja dat kan ik begrijpen, ik ben begonnen met het eerste hoofdstuk ik had alles 1 maal gelezen, en kon de vragen zonder problemen oplossen, dus ik ga de theorielessen volgen, de dag erna elke keer alles nog 1 maal doorlezen en dan de oefenvragen oplossen, zou het me dan lukken?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Als je aandachtig de lessen volgt op de rijschool, hier aandachtig de theorie doorneemt, de oefenvragen en de proefexamens met weinig of geen fouten kunt oplossen, dan moet je alleen nog ontspannen naar het examen gaan, want dan haal je een schitterend resultaat.

Vele honderden jongeren zijn jou hierin al voorgegaan.

Op het examen heb je zelfs nog meer tijd dan hier met de proefexamens om de vragen te beantwoorden. Eugeen heeft dit speciaal gedaan om de kandidaten gerust te stellen: als de proefexamens hier lukken, dan moet het echte examen zeker lukken. :wink:
Tweelingszusj

Theorie in de rijschool

Bericht door Tweelingszusj »

Bedankt voor de vele tips, ik zal ze zo goed mogelijk proberen opvolgen :wink:
Plaats reactie