**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Shirley DH

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Shirley DH »

Hallo
Iemand ervaring met Eeklo ( routes, keren in straat, parkeren)
Ik kan geen praktijk examen vast leggen in Gent, dus maar voor Eeklo gegaan.
Nu oefen ik in Gent, ook via de rijschool daar veel gereden. Maar examen in Eeklo....
Alle tips welkom!
Faty

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Faty »

Beste,

Vrouwelijke examinator die redelijk zwaar is, is heel nors en onvriendelijk en vies. Als je bij die mens zit zal ze het niet geven en indien je niet akkoord bent gewoon klacht indienen.
Ik ben deze week niet geslaagd, zij heeft een auto zien afkomen van rechts die wij niet hebben gezien. 😹 Er was geen auto en zij beweert van wel en ik reed op een voorrangsweg. Het was mijn eerste examen. Maar zulke mensen moeten ze niet aan het werk zetten.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

In welk examencentrum ben je geweest?
Kontich examinator 881

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mij.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Moest ik niet doen ik moest 20 m achteruit rijden paralel aan de stoep. Hij gaf aan waar en wanneer het genoeg was. Goed in je spiegels kijken is de boodschap

- Het achterwaars in een vak parkeren wat moest je juist doen?
de examinator stuurde mij een rustige straat in, en daar mocht ik naast een.grijze auto achterwaars inparkeren Ging niet super vlot door de stress. Ik stond wel tussen de lijnen maaar scheef. Daarna moest ik de auto verlaten (was de sleutel vergeten en heb de deuren niet op slot gedaan) puur van de stress en het was ook een auto zonder 'draaisleutel' dus hierdoor vergeten

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
de pinkers, de grootlichten, mistlamp achteraan en remlicht. en claxon ook moest ik het ventiel tonen en de slijtage van de banden benoemen

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
met de rijschool, Urban Boom, --> aan te raden rijschool. Heel veel geleerd! en goed ondersteund bij het examen zelf. Enorm goed begeleidt geweest
.

Ook heb ik de risicoperceptietest afgelegd had een 8/10.
Dan de controles vooraf gedaan en dan mocht ik vertrekken.
Heeft allemaal samen nog geen 40 min geduurd.

Heb 1 begin zone 30 gemist maar heb me snel herpakt. Verder geen voorrang gemist ofzo.
Daarnaast had ik een voorbehoud voor mijn parkeren omdat ik de sleutel en het sluiten van de deuren dus vergeten was. ik heb een goed parcours afgelegd en ben dus geslaagd!.
Mijn theorie was ik van de 1ste x door en mijn praktijk nu ook van de 1ste x met de rijschool door. Heb eerdee 2 pogingen gedaan met een begeleider maar omdat ik nooit alleen reed ging het echt niet vlot genoeg. En was dus terecht gebuisd beide keren. Ik heb 20 uren bij rijschool urban gevolgd en 5 maanden met voorlopig rijbewijs 18 maand gereden en meteen geslaagd.. ;)
Cian

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Cian »

Ik ben vandaag niet geslaagd voor mijn praktijk examen in Haasrode. De examinator zei achteraf dat als je regelmatig kijkt om een afspraak te maken je redelijk snel een tijdslot kan vinden. (Ik neem aan door annulaties?) Hij zei dat hier ook bepaalde uren best voor waren om te kijken. Als ik zelf ga kijken is het vroegste moment om een afspraak te maken pas eind september. Ik ga sowieso blijven kijken maar zijn er mensen die tips of raad hebben voor het maken van een afspraak?

Bedankt :D
Plaats reactie