Vraag 48

Lotte71625
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2024, 14:58

Vraag 48

Bericht door Lotte71625 »

Hallo

Ik ben vrij zeker dat er een fout zit in vraag 48. De vraag gaat over wie vrijgesteld is van het dragen van de gordel. Het juiste antwoord is enkel personen die pakjes van huis tot huis brengen. Dit staat ook in de verbetering bij de vraag, maar de site zegt dat het antwoord C moet zijn, alleen mensen die achteruit rijden. Dit klopt dus niet.

Groetjes
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vraag 48

Bericht door Stefan Peeters »

Lees het antwoord eens grondig: het gaat over POSTBODES, niet over ALLE bestuurders die pakjes aan huis brengen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 48

Bericht door Rafael »

Ik ben vrij zeker dat je je 2x vergist hebt... :wink: Enerzijds denk je dat personen die achteruit rijden een gordel moeten dragen, anderzijds stel je postbodes gelijk aan alle pakketbezorgers. Een koerier van PostNL / DPD / UPS / ... is géén postbode, maar brengt wel pakjes van huis tot huis...
Lotte71625
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2024, 14:58

Re: Vraag 48

Bericht door Lotte71625 »

Ah, dat detail heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Merci voor het snelle antwoord! Ik was ook wat in de war omdat ik tegenstrijdige info krijg over of het nog steeds toegestaan is zonder gordel achteruit te rijden of niet meer. Ik las een artikel dat zei dat het nu wel verplicht is, en de mama van mijn lief bevestigde dit. Klopt dat dan niet?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 48

Bericht door Inazuma »

Lotte71625 schreef: 20 feb 2024, 00:53 Ik las een artikel dat zei dat het nu wel verplicht is, en de mama van mijn lief bevestigde dit. Klopt dat dan niet?
Achteruit rijden mag nog steeds zonder gordel

https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1 ... a9lfy5egqj

Artikel 35.2.1. Worden evenwel vrijgesteld van het verplicht gebruik van de veiligheidsgordel en het kinderbeveiligingssysteem :
1° de bestuurders die achteruit rijden;
Plaats reactie