vraag 2564

Bossan
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2023, 14:37

vraag 2564

Bericht door Bossan »

Kunnen jullie wat verduidelijken want ik snap het niet.
Dank u wel!
Bijlagen
de remafstand is toch hetzelfde of langer?
de remafstand is toch hetzelfde of langer?
Captură de ecran din 2023-06-30 la 19.30.04.jpg (167.23 KiB) 2071 keer bekeken
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraag 2564

Bericht door Rafael »

In normale omstandigheden is de remafstand korter. Er zijn ook uitzonderlijke omstandigheden waarin dat niet altijd zo is, denk bijvoorbeeld aan ijsweg, een zandweg, ... Maar in de meeste omstandigheden is de remafstand dus korter.
Star
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2023, 16:37

Re: vraag 2564

Bericht door Star »

Echter in de theorie staat dit:

Tip examen Veel wagens zijn uitgerust met ABS of anti blokkeer systeem. Dit voorkomt dat de wielen tijdens het remmen blokkeren en de wagen slipt. Remmen met ABS wil niet zeggen dat je sneller remt, maar de auto blijft tijdens het remmen met ABS beter bestuurbaar.
Op een droog wegdek: Remmen met ABS wil niet noodzakelijk zeggen dat de remafstand altijd korter zal zijn dan zonder ABS. Dit heeft ook te maken met de ondergrond waarop je rijdt en remt. Voorbeeld: op een losse ondergrond kan de remafstand langer zijn. Op een nat wegdek is de remafstand met ABS langer dan met ABS op een droog wegdek.

Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... -schakelen

Is een beetje tegenstrijdig verwoord, dan?
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraag 2564

Bericht door Rafael »

Ik zie de tegenstijdigheid niet? De theorie beaamt mijn uitleg: in de meeste gevallen is de remafstand korter met ABS.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraag 2564

Bericht door Inazuma »

Plaats reactie