bord volgen wordt nog gevraag vanaf oktober?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
rijbewijsOKTOBER
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2023, 09:22

bord volgen wordt nog gevraag vanaf oktober?

Bericht door rijbewijsOKTOBER »

Dag iedereen,
Ik heb de volgende gelezen: Vanaf 1 oktober 2023 gps verplicht onderdeel van het praktijkexamen rijbewijs B. De vraag is, naast gps kunnen volgen is borden volgen en zelfstandig rijden ook gevraagd tijdens het examen (boven op gps volgen?). Voor de verandering ging ik ook kiezen met gps volgen aangezien ik ken Leuven niet zo goed en ben bang dat borden volgen mij extra stress veroorzak.
Alvast bedankt!
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: bord volgen wordt nog gevraag vanaf oktober?

Bericht door Inazuma »

Neen

Het is nu zelfstandig de GPS instellen en volgen ... denk er wel aan dat je steeds naar alle verkeersborden zal moeten blijven kijken.


Wie geen GPS ingebouwd, noch slimme telefoon in houder heeft, gebruikt een GPS van examencentrum
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: bord volgen wordt nog gevraag vanaf oktober?

Bericht door Inazuma »

CORRECTIE :!: :oops:

Het wordt EN wegwijzers volgen EN GPS (altijd in het Nederlands) gebruiken :!:

Daarenboven kan de examinator het onderdeel "zelfstandig rijden" steeds onderbreken met eigen instructies, en nadien het zelfstandig rijden terug starten :!:


Opgelet: vanaf 1/10/2023 zal u dus niet meer kunnen kiezen tussen rijden op wegwijzers of rijden op gps.

Het onderdeel “Zelfstandig rijden” zal bestaan uit zowel het volgen van de gps als het volgen van de wegwijzers. U toont hiermee aan dat u zelfstandig uw weg kan vinden naar een bepaalde bestemming en dat u daarbij uw voertuig volledig in de hand kan houden.



Bedankt Bert voor de correctie
Plaats reactie