vraag 795 heeft geen juiste foto (wel juist)

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
MargotVDE

vraag 795 heeft geen juiste foto (wel juist)

Bericht door MargotVDE »

op de foto is een fietssuggestiestrook te zien en geen fietspad aangezien er geen gebodsbord of 2 onderbroken witte lijnen te zien zijn. dit is zeer verwarrend. de foto is niet correct.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 795 heeft geen juiste foto

Bericht door GRO »

Waarom zou daar een fietssuggestiestrook op de foto staan. De vraag zegt dat het over een fietspad gaat.
Daar hoeven helemaal geen twee evenwijdige onderbroken strepen op de afbeelding te staan. Er kan een verkeersbord ergens buiten beeld staan dat een fietspad aangeeft. Een fietspad kan rood geschilderd zijn.

Als tijdens het echte examen een foto getoond wordt ergens op een autosnelweg, zonder dat je het bord Begin autosnelweg op de afbeelding ziet. En de vraag is met welke minimumsnelheid mag je op een autosnelweg rijden. Ga je dan ook denken: "Ik zie geen verkeersbord, het kan dus ook een autoweg zijn"?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: vraag 795 heeft geen juiste foto

Bericht door Stefan Peeters »

Op de foto zie je zeker geen fietssuggestiestrook.

Die maakt deel uit van de rijbaan en de rode strook die je op de foto ziet ligt voorbij de boordsteen en dus niet op de rijbaan.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie