auto praktijk examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
yanayok

auto praktijk examen

Bericht door yanayok »

Ik wil binnenkort mij praktijk examen gaan doen maar er is iets waar ik mij zorgen over maak. Mijn autootje.
Ik heb special een autootje gekocht om te oefenen want ik mocht niet met die van mijn ouders rijden. Nu mijn auto is een heel oud model. Een Peugeot van 1998.

Nu heb ik al een keer mijn examen gaan doen met de rijschool, zo 2 uur en dan het examen. Ik was niet geslaagd omdat ik een parkeer manoeuvre niet goed deed. Maar ik had er ook een ander probleem mee dat mij ook meer stress gaf. Het was een zeer nieuwe, technologische auto en ik ben dat namelijk niet gewoon. Mijn autootje heeft nog een manuele handrem waartegen de auto van de rijschool de handrem een knopje was. Bij een heling moest ik dus op de koppeling starten. Bij die nieuwe auto zal dat wel lukken maar bij die van mij is dat wat moeilijker omdat die nog niet vertrekt met alleen de koppeling, ik moet daar ook echt nog gas bijgeven. Daarom ben ik het gewoon op de handrem. Ook ging die auto, als je het in achteruit zette, direct rijden als je de koppeling zachtjes loslaat, terwijl je bij die van mij echt nog gas moet geven. Dat was dus ook een probleem voor mij bij het parkeren omdat ik het gewoon ben nog gas bij te geven, wat als gevolg gaf bij de andere auto dat ik veel te snel achteruit ging.

Nu heb ik rondgekeken en veel rijscholen hebben zo'n veel nieuwere auto en wat voor mij dan het meeste bang maakt, dat de handrem een knopje is.

Nu wil ik dus met mijn auto gaan omdat ik die gewoon ben en plus, de rijschool kost ook veel en ik heb daar ook niet echt het geld meer voor. Maar ik ben zo bang dat ze mij gaan discrimineren op mijn auto en daarom ook kritischer gaan zijn waardoor ik sneller kan buizen. Mijn autootje heeft ook een paar mankementen (één zijspiegel moet je handmatig bewegen want knopje werkt niet meer, lampje in de auto werkt niet en één raampje gaat langzaam dicht), hierdoor ben ik dus ook bang, vooral met de spiegel, dat ze me daar op zouden buizen.

Ik zou ook graag op de gps rijden, maar ja mijn auto heeft geen ingebouwde gps dus ik weet niet of dat dan kan.

Met ander woorden ik zit echt vast en weet niet wat ik het beste kan doen. Ik heb nog één kans voor mijn rijbewijs verloopt en ik zou er alles aan willen doen om de beste slaagkans te hebben. Hopelijk kunnen jullie helpen.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: auto praktijk examen

Bericht door Inazuma »

"Het knopje" is vooral om die AAN te zetten

Probleem is eerder als je overstapt in auto met klassieke handrem, die vergeet je dan wel eens - enfin, ik toch :lol:


Automatische handrem houdt je auto op de plaats tot je genoeg kracht ontwikkelt om te rijden ... veel gemakkelijker wordt dat niet


Je kan een GPS of GPS op smartphone in een houder gebruiken , die hoeft niet ingebouwd te zijn
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: auto praktijk examen

Bericht door Inazuma »

Lampje binnen maakt niet uit
Dat is iets dat je kan uitzetten trouwens, dus zet dat in UIT stand :wink:

Van binnenuit verstelbare spiegels zijn geen vereiste
Al hoort je auto eigenlijk wel technisch in orde te zijn, maar dit gaat over een punt waar ook technische controle niet naar kijkt.
Ramen wel normaal, krijg je daar geen opmerking over op controle ?
Plaats reactie