Examenroute's Kontich

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
will16
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2021, 10:55

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door will16 »

Vandaag met succes examen gaan afleggen te Kontich.
Hieronder de route:

Examencentrum verlaten en rechts naar Singel.
Ten einde aan lichten links op Duffelsesteenweg (zone 50). Lichten met Kon. Astridlaan verder op Duffelsesteenweg (wordt op einde zone 30).
Einde rechts Mechelsesteenweg (gaat over in Gemeenteplein). Blijven volgen tot laatste straat rechts; wordt Antwerpsesteenweg.
2de straat links: Pluyseghemstraat (eenrichtingsstraat). Hier links parallel moeten parkeren (manoeuvre 1).
Weg vervolgen en 1ste straat rechts: Bochtstraat. Hier 20m achteruit moeten rijden (manoeuvre 2).
Weg vervolgen tot verplichte rijrichting links Edegemsesteenweg (rechts is verboden richting). Hier zegt examinator niets dus goed kijken naar borden.
2x rechts om Edegemsesteenweg te volgen. Kruispunt oversteken (eind zone 30) en aan lichten kruispunt rechtdoor; links van tankstation in Kontichstraat. Volledig uitrijden (wordt halverwege aan school zone 30) tot einde (buigt naar rechts en wordt Trooststraat).
Naar rechts Hovestraat. Uitrijden tot aan lichten een naar rechts; Boniverlei (N 171).
2de straat links: Buizegemlei (zone 30). Helemaal ten einde tot lichten van Mechelsesteenweg. Schuin rechts in Jan Frans Gellyncklaan (wordt halverwege zone 30). Aan rotonde 1ste straat rechts: Vredestraat. Wagen even rechts aan de kant (examinator zegt dit) om GPS in te stellen naar examencentrum (ik mocht dit zelf instellen op smartphone).
Straat ten einde en naar rechts (eind zone 30). Aan deze lichten links; blijven volgen op GPS (o.a. Duffelsesteenweg en Ooststatiestraat oversteken) en links voorsorteren om af te slaan naar Blauwesteenstraat. Ten einde rechts en meteen terug links: Neerveld. Parkeren op parking van examencentrum.

Ik koos voor route 8.

Veel succes iedereen!
wegpiraatje69
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2022, 10:22

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door wegpiraatje69 »

In september had ik deze route en was ik gebuisd (was toen nummer 0): https://bit.ly/rijexamen1
  • In de Mechelsesteenweg goed opletten op de voorrangen aan rechts en de zebrapaden. De Drie Eikenstraat is ook verschrikkelijk (van 50 naar 30 naar 50 naar 30 met onderweg meerdere voorrangen aan rechts, zebrapaden en een schoolomgeving), deze kan je best een aantal keer op en af rijden voor het examen.
  • Manoeuvres:
    - keren in de Reepkenslei
    - loodrecht achterwaarts inparkeren tussen 2 wagens in een vak op de parking aan de Basiliek in Edegem
Gisteren had ik deze route en was ik geslaagd (ook nummer 0): https://bit.ly/rijexamen2
  • Manoeuvres:
    - links parallel parkeren in de Pluyseghemstraat
    - in rechte lijn achteruitrijden in de Bochtstraat
Jr199

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Jr199 »

Do we have other routes which are in use currently ? Other messages in this route are old from 2010-11.
Plaats reactie