parcours brugge (blankenbergsesteenweg)

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
bramiski

parcours brugge (blankenbergsesteenweg)

Bericht door bramiski »

Dinsdag doe ik mijn rijbewijs, maar ik heb nog geen enkele keer een examenparcour kunnen oefenen voor de simpele reden dat ik geen parcours ken.

Kan er iemand een wegomschrijving geven van een examenparcour in de nabijheid van het examencentrum brugge?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten, Bram
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: parcours brugge (blankenbergsesteenweg)

Bericht door Inazuma »

bramiski schreef: Kan er iemand een wegomschrijving geven van een examenparcour in de nabijheid van het examencentrum brugge?
En dan maar hopen dat je dat parcour ook krijgt :?:


Als je vaak in de omgeving (straal van 15-20 minuten) van het examencentrum rondgereden hebt en de lastige plaatsen niet uit de weg bent gegaan, dan zal je de moeilijkste situaties die je er kan tegenkomen al wel wat kennen.

Als je de omgeving daar nog niet verkend hebt, ga er dan de laatste paar dagen nog zoveel mogelijk rondrijden.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

ik heb er 2x geweest, hieronder probeer ik zo goed mogelijk m'n 2 routes te schetsen ('t is al van eind mei geleden dat ik geslaagd ben)

route 1, niet geslaagd:
Vertrek aan't examencentrum, rechtsaf tot het T-kruispuntje, daar terug rechts en rechtdoor tot aan de lichten. Daar naar links richting Sint-Pieters.
Altijd maar rechtdoor, Scheepsdalebrug over, Scheepsdalelaan tot aan de Ezelpoort, daar linksaf. Dan richting de brandweer, 1ste straat rechtsaf (de Julius en Maurice Sabbestraat), daar op het einde rechtsaf de Lange Rei op.
Even verder aan de Snagaardsbrug linksaf erover. Daar had ik net pech dat er iemand van de andere kant kwam (die voorrang) heeft toen ik boven kwam. Gebuisd dus, vandaar mocht ik dan verder de brug over, linksaf richting Sasplein. Dan de ring en zo naar de Pathoekeweg en terug naar het examencentrum.

route 2, wel geslaagd:
Vertrek aan't examencentrum, rechtsaf tot het T-kruispuntje, daar naar links onder de spoorweg door. De baan meevolgen naar rechts. Dan het 1ste of 2de straatje rechtsaf, dan kom je op de Sint-Pieterskerklaan uit. Daar linksaf en parkeren achter een geparkeerde wagen. Toen dat gedaan was terug vertrekken en de 1ste of 2de straat rechts om te keren.
Was een zeer smalle straat dus het moest in 5-6 keer. Toen ik gekeerd was terug naar rechts in de Sint-Pieterskerklaan, helemaal volgen tot onder die poort, tot aan de lichten. Daar naar links, richting Scheepsdalebrug. Scheepsdalebrug over, Scheepsdalelaan tot aan de Ezelpoort, daar naar rechts richting 't Zand. Tunnel onder 't Zand nemen, naar de Unescorotonde aan het station. Daar 1ste afslag richting Sint-Michiels. De spoorwegbrug onder en aan de lichten direct erna naar rechts. Daar de 2de straat linksaf ofzo. Da's zone 30, dat weet ik nog. Daar over een kruispunt rechtdoor, dan naar rechts. Dan zou je moeten uitkomen aan die grotere baan denk ik (ken de naam niet), maar het is de weg die van aan de Smedenpoort komt. Aan het T-kruispunt met die weg moest ik linksaf richting Expressweg. Rechtdoor tot aan de oprit van de Expressweg, Expressweg oprijden tot Sint-Pieters. Daar eraf, de baan volgen tot aan de lichten. Aan de lichten linksaf, terug het industrieterrein op. Aan de afslag van't examencentrum linksaf, daarna de parking van't examencentrum oprijden.

Dit was het ongeveer, er zijn nog talloze andere routes mogelijk + je trekt enkele knooppunten, de examinator bepaalt op het moment zelf welke weg hij je daartussen laat volgen.

Veel succes in ieder geval.
rsmeets

parcours rijexamen brugge

Bericht door rsmeets »

Freddy ,
hartelijk bedankt .
Dit zal ons al heel veel helpen .

Zijn er nog anderen die enkele routes voor Brugge onthouden hebben ?
Ik zal de mijne ook trachten te reconstrueren nadat ik ze afgelegd heb .

Sanne

Freddie schreef:ik heb er 2x geweest, hieronder probeer ik zo goed mogelijk m'n 2 routes te schetsen ('t is al van eind mei geleden dat ik geslaagd ben)

route 1, niet geslaagd:
Vertrek aan't examencentrum, rechtsaf tot het T-kruispuntje, daar terug rechts en rechtdoor tot aan de lichten. Daar naar links richting Sint-Pieters.
Altijd maar rechtdoor, Scheepsdalebrug over, Scheepsdalelaan tot aan de Ezelpoort, daar linksaf. Dan richting de brandweer, 1ste straat rechtsaf (de Julius en Maurice Sabbestraat), daar op het einde rechtsaf de Lange Rei op.
Even verder aan de Snagaardsbrug linksaf erover. Daar had ik net pech dat er iemand van de andere kant kwam (die voorrang) heeft toen ik boven kwam. Gebuisd dus, vandaar mocht ik dan verder de brug over, linksaf richting Sasplein. Dan de ring en zo naar de Pathoekeweg en terug naar het examencentrum.

route 2, wel geslaagd:
Vertrek aan't examencentrum, rechtsaf tot het T-kruispuntje, daar naar links onder de spoorweg door. De baan meevolgen naar rechts. Dan het 1ste of 2de straatje rechtsaf, dan kom je op de Sint-Pieterskerklaan uit. Daar linksaf en parkeren achter een geparkeerde wagen. Toen dat gedaan was terug vertrekken en de 1ste of 2de straat rechts om te keren.
Was een zeer smalle straat dus het moest in 5-6 keer. Toen ik gekeerd was terug naar rechts in de Sint-Pieterskerklaan, helemaal volgen tot onder die poort, tot aan de lichten. Daar naar links, richting Scheepsdalebrug. Scheepsdalebrug over, Scheepsdalelaan tot aan de Ezelpoort, daar naar rechts richting 't Zand. Tunnel onder 't Zand nemen, naar de Unescorotonde aan het station. Daar 1ste afslag richting Sint-Michiels. De spoorwegbrug onder en aan de lichten direct erna naar rechts. Daar de 2de straat linksaf ofzo. Da's zone 30, dat weet ik nog. Daar over een kruispunt rechtdoor, dan naar rechts. Dan zou je moeten uitkomen aan die grotere baan denk ik (ken de naam niet), maar het is de weg die van aan de Smedenpoort komt. Aan het T-kruispunt met die weg moest ik linksaf richting Expressweg. Rechtdoor tot aan de oprit van de Expressweg, Expressweg oprijden tot Sint-Pieters. Daar eraf, de baan volgen tot aan de lichten. Aan de lichten linksaf, terug het industrieterrein op. Aan de afslag van't examencentrum linksaf, daarna de parking van't examencentrum oprijden.

Dit was het ongeveer, er zijn nog talloze andere routes mogelijk + je trekt enkele knooppunten, de examinator bepaalt op het moment zelf welke weg hij je daartussen laat volgen.

Veel succes in ieder geval.
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door wooter »

Ik begrijp dat jullie routes willen oefenen, maar beseft dat jullie het ook moeten kunnen op plekken die niét in deze routes voorkomen. Een kennis van me probeerde het met het vanbuiten leren met routes, en natuurlijk werd ie een route uitgestuurd op z'n eerste poging die ie niet kende, en bijgevolg wel heel goed de andere routes kon afleggen, maar hulpeloos was in nieuwe situaties. Hij had de routes wel geoefend, maar niet z'n verkeersinzicht. Een dure les. :)
Gury

Re: parcours brugge (blankenbergsesteenweg)

Bericht door Gury »

Iemand router voor mij in 2021?
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: parcours brugge (blankenbergsesteenweg)

Bericht door NeGeNdUuSt »

Gury schreef: 03 dec 2021, 20:07 Iemand router voor mij in 2021?
Beste wat je kan doen is binnen de straal van 25 a 30 minuten in de omgeving gaan oefenen van het examencentrum te Brugge.
Vorige maand heb ik ook in de buurt van examencentrum te Eeklo moeten oefenen voor mijn openbare weg van de moto.
Omdat het in Gent volledig volzet was tot midden januari komend jaar.
Oefenroutes

Re: parcours brugge (blankenbergsesteenweg)

Bericht door Oefenroutes »

Op https://www.oefenroutes.be/ kan je oefenroutes voor meerdere examencentra in Vlaanderen terugvinden.
Dit is de rechtstreekse link naar een oefenroute voor het rijexamen in Brugge: https://www.oefenroutes.be/#Route-Brugg ... nt-Pieters
Succes!
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: parcours brugge (blankenbergsesteenweg)

Bericht door NeGeNdUuSt »

Oefenroutes schreef: 08 feb 2022, 22:09 Op https://www.oefenroutes.be/ kan je oefenroutes voor meerdere examencentra in Vlaanderen terugvinden.
Dit is de rechtstreekse link naar een oefenroute voor het rijexamen in Brugge: https://www.oefenroutes.be/#Route-Brugg ... nt-Pieters
Succes!
Stel dat ik mijn praktijkexamen moet doen in brugge zou ik mij niet persoon zodanig focussen op die 1 gekende route. ,zelf de één van de 2 gedeelde routes in gent zijn niet meer recent omdat je aan het examencentrum in niet niet meer een bepaalde straat mag inrijden wegens verboden richting
voor sommige personen kunnen die wel heel handig zijn.
Plaats reactie