Rechte lijn achteruit rijden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
svan

Rechte lijn achteruit rijden

Bericht door svan »

Hallo

ik heb een vraagje in verband met het manoevre recht achteruit rijden. Wanneer de examinator zegt dat ik in een rechte lijn achteruit moet rijden zet ik dus mijn richtingsaanwijzer aan naar rechts om mij op te stellen voor het manoevre. Mag de richtingsaanwijzer naar rechts blijven aanstaan tijdens het achteruitrijden of moet deze uit?
Ik kijk voor ik begin met achteruit rijden of er geen achterliggend verkeer is, indien ja begin ik niet aan het manoevre tot de auto achter mij mij voorbijrijdt. Maar wat als de auto zou blijven staan en ik niet kan beginnen aan het manoeuvre, wat moet ik dan doen?

En wanneer ik TIJDENS het keren in een straat een auto zou hebben die mij moet voorbijsteken, moet ik stoppen om die voorbij te laten gaan, of moet ik mijn manoevre zo vlug mogelijk afmaken en deze auto op mij laten wachten?

Alvast bedankt!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rechte lijn achteruit rijden

Bericht door de rijprof »

Zie: www.derijprof.be/manoeuvres.htm

Als het echt onmogelijk wordt om achteruit te rijden wegens teveel achterliggers, dan zeg je dat gewoon tegen jouw examinator en dan zal hij wel een andere straat zoeken. Meestal kiezen ze een rustige straat.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie