Rijbewijs A (of andere): filmen tijdens het examen, toegestaan of niet?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gast20210526

Rijbewijs A (of andere): filmen tijdens het examen, toegestaan of niet?

Bericht door gast20210526 »

Ik ga binnenkort mijn 2e poging doen voor het praktijkgedeelte op de weg, rijbewijs A.

Niet dat het belang heeft bij mijn vraag, maar bij mijn eerste poging reed ik blijkbaar te defensief. Geen voorrang durven nemen wanneer ik dit had, ik neem liever het zekere voor het onzekere, ik heb al een ongeval gehad op de motor en dat is niet prettig.

Ondertussen 6 maanden verder, heb ik kunnen oefenen met mijn voorlopig rijbewijs. Maar merk dat ik de meeste opmerkingen en werkpuntjes al vergeten ben sinds mijn vorige examenpoging. Ondertussen heb ik heel de tijd gereden met een GoPro bevestigd aan mijn helm, om verschillen te kunnen vermijden in geval van een ongeval o.d. maar ook om later te kijken of ik ergens in de fout ging en zo weet waaraan ik nog moet werken.

Vraag is nu of dit gebruikt mag worden tijdens het rijexamen. Bij mijn weten is er geen wet dat dit verbied en zolang het onder recreatief (privé) gebruikt blijft of als bewijsmateriaal bij een aanrijding, is dit normaal gezien ook conform de privacy wetgeving. Maar mag de examinator dit verbieden?
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Rijbewijs A (of andere): filmen tijdens het examen, toegestaan of niet?

Bericht door NeGeNdUuSt »

Beste ,

Er bestaat helaas geen wetgeving die zegt dat het niet verboden is om te gaan gebruiken tijdens jou examenrit.

op aanraden van de rijschool midden maart heb ik ook mijn dashcam tijdens mijn examens
zowel op het prive terein/openbare weg niet gebruikt., puur door het feit om geen discussie's te hebben met de persoon die jou moet beoordelen op de dag van jou examen.
Plaats reactie