Praktijkexamen te Alken

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen te Alken

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: 13 jan 2020, 18:47 Heb je dan niet keuze wie je examinator is ?
Neen
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Praktijkexamen te Alken

Bericht door de rijprof »

Als je verkeerd voorgesorteerd was
Als je in het rechtervoorsorteerstrook (met pijlen naar rechts) opgesteld staat en je gaat van daaruit naar links lijkt mij dat geen lichte fout.
Wie behoorlijk rijdt, slaagt gemakkelijk. Voor hen is het geen lijdensweg.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Loco 123

Re: Praktijkexamen te Alken

Bericht door Loco 123 »

Gast150 schreef: 12 feb 2017, 21:49 Beste

Enkele weken terug heb ik mijn praktijkexamen afgelegd voor de tweede maal, en ik was ook deze maal niet geslaagd.
Nu de ontgoocheling en de teleurstelling "een beetje" is weggewaaid, wil ik hier mijn verhaal neertypen

Mijn 1ste rijexamen dateerde ergens in oktober, de dag kan ik niet meer exact zeggen. En mijn 2de rijexamen is in januari afgelegd. Inhoudelijk wil ik niet ingaan over de examens, want dan kom ik niet toe met 60 000 karakters. Ik wil het vooral hebben over de examinatoren. Ik had voordien respect voor die mensen, maar dat is echt wel pijlsnel afgenomen! Die mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar (Het zal u misschien verbazen?). Je wilt bijvoorbeeld een woordje uitleg waarom je niet geslaagd bent, ik vroeg dit op een beleefde toon, maar er kwam enkel een tekeningetje aan te pas. Een kleuter kan nog beter tekenen! Ze beginnen al meteen met afkraken en u volledig te vernederen: "Het is slecht, onbekwaam voor de openbare weg". Verder had de examinator er niks aan toe te voegen. Je kreeg het attest, en daar was de deur! Dit is vind ik gewoonweg zeer onbeleefd, schandalig vind ik het!

En de 2de keer zag het er niet veel beter op. Die meneer zei uit het niets dat hij zich ging "opjagen". Ik viel bijna in de lach toen ik dat hoorde. Opnieuw vroeg ik beleefd met mijn begeleider wat zijn argumenten waren. En probeerde ik een tegenargument te geven. Maar dat wou die man absoluut niet aanhoren. Hij begon bijna het hele examencentra bijeen te roepen, en snauwde steeds naar "de wet dit, ... de wet dat, ...". Echt waar! Het kan mij nu niets schelen of ik een auto heb of niet. Maar van mijn part krijgen ze gene frank meer van mij! We leven toch in een samenleving waarin je een mening mag geven, of een vraag mag stellen?

Is dit toeval of zijn ze allemaal zo getraind? Je hebt dan 20 uur rijles gevolgd, en 1600 euro in de VAB gepompt. En dan kom je zoiets tegen! Ik had veel beter verwacht van de examinatoren. Een klein beetje beleefdheid en menselijkheid is wel op zijn plaats geweest. Oké men mag steeds verwijzen naar de grondwet, en dat duidelijk verwoorden, maar doe dat dan op een beleefde manier.

Nu alweer geld pompen in de VAB, ditmaal minimum 500 euro. Omdat ik zogezegd: "Slecht rij, en onbekwaam ben voor de openbare weg". Zeer grote teleurstelling als je dit moet aanhoren! Ik heb zeker al meer dan 1000 km afgelegd met de auto, en heb nauwelijks problemen ondervonden. En ik heb geen ezel die geld ... .

PS: ik wil geen haat zaaien, ik heb enkel mijn gedacht en mijn visie willen weergeven.

Vriendelijke groet
Het is allemaal voor de geld en de show se zeggen en doen wat ze willen er niks van aantrekken als je al 1000km op de baan hebt gereden zonder ongeluk kunt ge rijden het zijn Zevenaar en geld honden
Loco 123

Re: Praktijkexamen te Alken

Bericht door Loco 123 »

de rijprof schreef: 14 jan 2020, 17:31
Als je verkeerd voorgesorteerd was
Als je in het rechtervoorsorteerstrook (met pijlen naar rechts) opgesteld staat en je gaat van daaruit naar links lijkt mij dat geen lichte fout.
Wie behoorlijk rijdt, slaagt gemakkelijk. Voor hen is het geen lijdensweg.
Je moet gewoon geluk hebben ik ken boys die met vrachtwagen intern rijden maar rijbewijs b niet halen haha het is allemaal zever en geldhonden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen te Alken

Bericht door Inazuma »

Loco 123 schreef: 27 apr 2021, 01:25 ik ken boys die met vrachtwagen intern rijden maar rijbewijs b niet halen
Welk onverantwoord bedrijf laat iemand intern met een vrachtwagen rijden, zonder zelfs maar rijbewijs B :?:

In veel bedrijven zal dat niet meer lukken
Als het wettelijk (arbeidswetgeving) nog màg ... :?: :?:
Plaats reactie