examencentrum Bree

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

examencentrum Bree

Bericht door Gast »

Mijn dochter heeft zonet haar praktijkexamen rijbewijs gedaan te Bree en ik ben nog onder de indruk van de onbeschoftheid en de willekeur van de examinatrice.
Het begon al bij de vragen voor vertrek;omdat ze de eerste vragen goed beantwoorde werd de ene vraag na de andere afgevuurd (de juiste omschrijving) tot er een hapering kwam:resultaat bediening voertuig onvoldoende.
De rest laat zich raden;ze heeft het examen af mogen maken maar er staan alleen maar onvoldoendes op het blad(enkele pertinente onwaarheden)
De examinatrice slaagt er onderweg zelfs in de bijrijder af te blaffen zonder reden.
Ik ging naar een examen met iemand die zeer goed kon rijden en ik kom thuis met iemand die niet meer wil rijden.
Zie deze post maar als alleen lezen;ik wil hier geen reacties op.
Ik rijdt 35 jaar dagelijks professioneel zonder ongelukken en weet echt wel wat autorijden is.
Ik kan iedereen afraden om in Bree examen te doen;heb zelf namelijk bij mijn rijbewijs ook slechte ervaring gehad in Bree.
Bij deze met de woorden van Filip Caulier;"ne welgemeende fxxx yxx"
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: examencentrum Bree

Bericht door GRO »

Als je vindt dat je dochter ten onrechte onvoldoende kreeg, dan had je onmiddellijk na het examen naar de hoofdexaminator moeten gaan en er klacht neerleggen. De te volgen stappen staan uitgelegd in ons praktijkboek.

Het argument dat je gebruikt: "Ik rijd al 35 jaar met de auto zonder ongelukken en weet echt wel wat autorijden is" is nu niet meteen echt doorslaggevend. Onderzoek heeft immers uitgewezen dat veel begeleiders in de loop der jaren een eigen (foutieve) rijtechniek hebben ontwikkeld. Leerlingen krijgen soms onvoldoende tijdens het examen omdat ze die rijtechniek gebruiken tijdens het examen terwijl de begeleider vindt dan dat de leerling perfect gereden heeft.

Ik hoop dat je dochter volgende keer meer succes heeft.

Toch maar het praktijkboek eens doornemen.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: examencentrum Bree

Bericht door Benny Stinkens »

Zie deze post maar als alleen lezen;ik wil hier geen reacties op.
De forumregels bepalen wij, niet onze gasten. :idea:
Het forum dient om mensen te helpen, niet om meningen neer te pennen waarop niemand zou mogen antwoorden.
Het is geen discussie-forum en al zeker niet op deze manier.

Als je vragen hebt, ben je uiteraard welkom.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: examencentrum Bree

Bericht door de rijprof »

Misschien zou het voor jou interessanter zijn om te vermelden wat er op het resultatenblad stond en dan kunnen we overlopen wat er tijdens het examen als fout wordt aanzien en wat er verwacht wordt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Nikkie

Re: examencentrum Bree

Bericht door Nikkie »

Ik heb vandaag examen gehad in Bree, en ik ben geslaagd.

Hierbij tips voor de gene die nog moeten gaan:
Je gaat eerst een getal moeten kiezen bij inschrijving van 1 tot 10.
Daarna word er gevraagd om de auto aan de zijkant van het gebouw te plaatsen.
De persoon die de examen aflegd vraagt eerst om iets aan te duidenonder de moter kap b v remvloeistof.
Daarna de belichtingen van de auto.
vervolgens stap je in als de eximinator dat zegt.
Je krijgt een woordje uitleg en vervolgens ga je rijden.
als de eximinator niks zegt blijf je rechtdoor rijden LET OP er
zijn paden waarin je niet mag val daar niet mee door de mand.
vervolgens ga je achter een auto
moeten parkeren in een vloeiende
s beweging en ga je in een smalle straat moeten keren.
Let goed op alle borden en je snelheid dan gaat dat zeker allemaal goedkomen. En ik ben ook van mening een beetje geluk moet je hebben want je kan altijd in een vervelende verkeerssituatie terecht komen. Ik had een erge fijne eximinator :-)

HEEL VEEL SUCCES AAN IEDEREEN DIE NOG MOET GAAN! TOT TOT TOI
Lauren

Re: examencentrum Bree

Bericht door Lauren »

Hallo ik ben vandaag mij examen in Bree gaan afleggen en ik ben spijtig genoeg gebuisd, eigenlijk pech gehad.

de fouten zijn:
8. snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
8/4.00/5 F4a

11. Manoevers: onvoldoende
11/3 Parkeren achter een voertuig: onvoldoende
11/03/06 straatbegrenzing: onvoldoende


Want voor de examen ben ik 2 uur rijles gaan volgen en die ging het achteruit parkeren 6 keer super goed en bij de examen plots niet meer, ik heb blijkbaar 2 borden gemist waar ik 50km/uur mocht rijden reed ik 70km/uur. Daar is nu mij vraag eigenlijk over rond het examencentrum in Bree is het overal 50km/uur of sommige stukken 70km/uur want dan heb ik me op sommige plaatsen vergist. Want voor de rest ging het super goed ik vind het zelf spijtig dat ik gebuisd ben door gewoon pech gehad, kunnen jullie me tips gegeven daarover want de volgende keer wil ik er door zijn, want ik had het gevoel voor mij examen dat het goed ging gaan ma ik voelde me er wel klaar voor.


groetjes Lauren
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: examencentrum Bree

Bericht door Inazuma »

Blijkbaar ook ergens een zone 30 gemist (bord F4a) :?:

En het trottoir opgereden bij parkeren (straatbegrenzing), dat levert idd meteen een onvoldoende op ...


Beter opletten volgende keer, en succes :!:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: examencentrum Bree

Bericht door Benny Stinkens »

Lauren schreef:Daar is nu mij vraag eigenlijk over rond het examencentrum in Bree is het overal 50km/uur of sommige stukken 70km/uur want dan heb ik me op sommige plaatsen vergist.
Je kan dit examencentrum van uit 3 richtingen benaderen en dit is allemaal 50 km/u.
een km of 2 van het examencentrum verwijderd zijn er zone's 70.

Hoe dan ook de raad die ik je wil geven is:
Vertrek vanuit het examencentrum is hoe dan ook 50 km/u en voor de rest moet je goed naar de borden kijken, dan kan je eigenlijk niets verkeerd doen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: examencentrum Bree

Bericht door Gast »

Gast schreef:Mijn dochter heeft zonet haar praktijkexamen rijbewijs gedaan te Bree en ik ben nog onder de indruk van de onbeschoftheid en de willekeur van de examinatrice.
Het begon al bij de vragen voor vertrek;omdat ze de eerste vragen goed beantwoorde werd de ene vraag na de andere afgevuurd (de juiste omschrijving) tot er een hapering kwam:resultaat bediening voertuig onvoldoende.
De rest laat zich raden;ze heeft het examen af mogen maken maar er staan alleen maar onvoldoendes op het blad(enkele pertinente onwaarheden)
De examinatrice slaagt er onderweg zelfs in de bijrijder af te blaffen zonder reden.
Ik ging naar een examen met iemand die zeer goed kon rijden en ik kom thuis met iemand die niet meer wil rijden.
Zie deze post maar als alleen lezen;ik wil hier geen reacties op.
Ik rijdt 35 jaar dagelijks professioneel zonder ongelukken en weet echt wel wat autorijden is.
Ik kan iedereen afraden om in Bree examen te doen;heb zelf namelijk bij mijn rijbewijs ook slechte ervaring gehad in Bree.
Bij deze met de woorden van Filip Caulier;"ne welgemeende fxxx yxx"
het is inderdaad een zeer onbeschofte, niet professionele examinatrice... het zou mij niet verbazen indien het om dezelfde omhooggevallen holbewoonster met loopschoenen gaat!
Mijn zoon heeft vandaag ook zijn rijexamen afgelegd in Bree...
idem scenario... het begon met vragen voor vertrek... Hij heeft deze foutloos kunnen beantwoorden --> conclusie -> onvoldoende... hij heeft niet vermeld dat de autogordel niet verdraaid mocht zijn...
2de blijkbaar zeer belangrijke vraag:?! Heeft u 20 uren les genomen?! Hum... neen is toch niet nodig, toch??? Wel dus...
De examinatrice was zeer onbeschoft en onprofessioneel tijdens het rijden. Geen simpel gebaar of goed woord. Ze ging als een SS-er tekeer nu links, hier rechts, draai hier maar terug, parkeer hier, ...
ik dacht nog even en trek haar kin terug recht....
conclusie -> over heel te lijn ONVOLDOENDE.
En er bovenop een Hoofd Examinator van Jan mijn Kl......ten (met hoofdletter) :!!!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: examencentrum Bree

Bericht door de rijprof »

Heeft u 20 uren les genomen?!
Dat doet niets terzake. Niet professioneel... Trouwens dat kan men zien aan het type voorlopig rijbewijs (18 maand). En dan nog moet men een kandidaat beoordelen op zijn kunnen en niet op het type voorlopig rijbewijs.

Je weet dat je bij onregelmatigheden klacht mag neerleggen.
Wat stond er precies op het resultaatblad?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: examencentrum Bree

Bericht door bert.covens »

de rijprof schreef:
Heeft u 20 uren les genomen?!
Dat doet niets terzake. Niet professioneel... Trouwens dat kan men zien aan het type voorlopig rijbewijs (18 maand). En dan nog moet men een kandidaat beoordelen op zijn kunnen en niet op het type voorlopig rijbewijs.

Je weet dat je bij onregelmatigheden klacht mag neerleggen.
Heeft hij mogelijks al gedaan (maar in voorkomend geval dan zonder de verhoopte uitkomst):
Gast schreef:En er bovenop een Hoofd Examinator van Jan mijn Kl......ten (met hoofdletter) :!!!
Nu, de éérste stap is de hoofdexaminator. Maar daar hoeft het niet noodzakelijk te stoppen :
Goca schreef:Indien er zich problemen zouden voordoen

Indien u klachten hebt, wendt u zich onmiddellijk tot de hoofdexaminator. Dit is de eenvoudigste en snelste methode omdat u zich ter plaatse bevindt en het geschil onmiddellijk kan worden behandeld.

edit: als je dat al gedaan hebt, kan je verder nog :

Zo u niet tevreden bent met het gegeven gevolg wendt u zich zonder verwijl tot de directie van de instelling waarvan het examencentrum afhangt (het liefst per telefoon).

Een geschil kan tenslotte ook steeds aanhangig worden gemaakt bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer - "City Atrium" - Vooruitgangstraat 56 - 1210 Brussel.

Bovendien zijn er in elk centrum speciale brievenbussen voorzien waarin u zowel klachten als suggesties kan deponeren. De inhoud van deze brievenbussen wordt regelmatig nagezien om passende regelingen te kunnen treffen.

VERHAALPROCEDURE

Op te merken valt dat u na tweemaal niet slagen voor het praktijkexamen tegen de genomen beslissing in beroep mag gaan door binnen de 15 dagen na het examen een aangetekend verzoekschrift te richten aan de Voorzitter van de "Beroepscommissie", Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer - "City Atrium" - Vooruitgangstraat 56 - 1210 Brussel.

Voor hogervermeld verzoekschrift dient een bedrag van € 12,50 betaald te worden via overschrijving op het rekeningnummer 679-2006010-50 met de vermelding "Beroepscommissie", naam, voornaam en geboortedatum.

Het verzoekschrift moet de naam, voornaam en geboortedatum van de kandidaat vermelden, alsmede het examencentrum waar het examen werd afgenomen en de datum ervan. Het moet door de kandidaat ondertekend worden.

Het verzoekschrift moet met redenen omkleed zijn door feiten die alleen betrekking hebben op de personen en de omstandigheden van plaats, tijd en procedure waaronder het examen werd afgelegd.
.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: examencentrum Bree

Bericht door de rijprof »

...dient een bedrag van € 12,50 betaald te worden
Vind ik wel straf dat je dan nog mag betalen...
Moet eenvoudiger en gratis zijn, naar mijn mening.
Als je bij de politie een klacht indient, hoef je toch ook niet te betalen. Dat is dienstverlening dat betaald wordt met ons belastingsgeld.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: examencentrum Bree

Bericht door Gast »

vandaag had ik om 14:10 mijn examen,toen 10 minuten later komt de examinator met de nummer 384 ;hij is begonnen en een snelheid alles te vragen, ik vroeg naar hem aub kan jij even niet zo snel praten,hij blijft doorgaan,hij was echt nee vriendelijk,toen kwam hij in de auto, mijn tas lag op de achter bank, hij zag dat, en hij zei aan mij met een roofde manier dat ik de rommel moet opruimen, op dat moment waren mijn zenuwen tot naar de top en mijn goed gevoel gekelderd. ik vind,als iedereen moest de examen doen met zo type mentaliteit is beter dat hij of zij nee met de publiek te kommen werken,en sorry voor om te zeggen maar hij had geen frissen geur
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: examencentrum Bree

Bericht door de rijprof »

Bedankt voor het melden. Blijf de volgende keer rustig, zelfs al is de examinator wat nors of onvriendelijk.
Er zijn ook veel hele vriendelijke examinatoren. Elke persoon is een beetje verschillend, maar als je goed rijdt, maakt het allemaal weinig verschil voor een goed resultaat.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
examinator hater

Re: examencentrum Bree

Bericht door examinator hater »

de rijprof schreef: 05 dec 2016, 22:24 Bedankt voor het melden. Blijf de volgende keer rustig, zelfs al is de examinator wat nors of onvriendelijk.
Er zijn ook veel hele vriendelijke examinatoren. Elke persoon is een beetje verschillend, maar als je goed rijdt, maakt het allemaal weinig verschil voor een goed resultaat.
Jullie wanen jullie echt in een ivoren toren, leeghoofden met macht zijn jullie, daardoor heb je het perverse effect van muggenzifterij en norsheid.
Plaats reactie