Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerste?
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerste?
Altijd eerst remmen toch dan in juiste versnelling plaatsen
vb. je bent aan het rijden (4de versnelling)
je remt ben je dan 30 km per uur aan het bollen dan ontkoppel je toch om te rijden op 2 de versnelling.
Wat heeft het zin om telkens 1 versnelling terug te keren? Hoe meer je iets gebruikt hoe meer sleet toch!
als het om te leren terugschakelen is dan ben ik ermee akkoord.
Opschakelen doet men: 1, 2 , 3, 4 , 5, 6 tenzij berg af natuurlijk))))
terugschakelen kan men altijd van 6 naar 5, 6naar 3 of 6 naar 2...... maakt niet uit.
Wat ik niet snap is dat jullie op jullie site typen droog sturen doe je niet. (staat bij praktijk)
Waarom zou het niet mogen? Het is geen truck met 44 ton op grond, de auto heeft toch servo en weegt slechts 1 ton?
Trouwens op examen kijken ze toch niet naar. Ik vraag me zelfs af: in een stad hoe je op sommige plaatsen zonder droog te sturen je zou uit een parking geraken? 1m voor en 1m achter een wagen parkeren ziet men alleen in theorie boekjes....
Wat mij ook stoort is parkeren achter een alleen staand voertuig bij examen:
Waar vind je in godsnaam zo'n parking in een stad? Ze zouden beter de oude methode terug invoeren..... tussen paaltjes parkeren en andere maneuvers.
volgens mij zouden ze beter het systeem van Nederland of Duitsland invoeren.
vb. je bent aan het rijden (4de versnelling)
je remt ben je dan 30 km per uur aan het bollen dan ontkoppel je toch om te rijden op 2 de versnelling.
Wat heeft het zin om telkens 1 versnelling terug te keren? Hoe meer je iets gebruikt hoe meer sleet toch!
als het om te leren terugschakelen is dan ben ik ermee akkoord.
Opschakelen doet men: 1, 2 , 3, 4 , 5, 6 tenzij berg af natuurlijk))))
terugschakelen kan men altijd van 6 naar 5, 6naar 3 of 6 naar 2...... maakt niet uit.
Wat ik niet snap is dat jullie op jullie site typen droog sturen doe je niet. (staat bij praktijk)
Waarom zou het niet mogen? Het is geen truck met 44 ton op grond, de auto heeft toch servo en weegt slechts 1 ton?
Trouwens op examen kijken ze toch niet naar. Ik vraag me zelfs af: in een stad hoe je op sommige plaatsen zonder droog te sturen je zou uit een parking geraken? 1m voor en 1m achter een wagen parkeren ziet men alleen in theorie boekjes....
Wat mij ook stoort is parkeren achter een alleen staand voertuig bij examen:
Waar vind je in godsnaam zo'n parking in een stad? Ze zouden beter de oude methode terug invoeren..... tussen paaltjes parkeren en andere maneuvers.
volgens mij zouden ze beter het systeem van Nederland of Duitsland invoeren.
-
- Administrator
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerste?
De servo en de stuurinrichting zijn dan ook niet dezelfde als die van een truck met 44 ton op de grond...dom blondje schreef:Wat ik niet snap is dat jullie op jullie site typen droog sturen doe je niet. (staat bij praktijk)
Waarom zou het niet mogen? Het is geen truck met 44 ton op grond, de auto heeft toch servo en weegt slechts 1 ton?
Je zal maar net bij die ene examinator zitten die er wel naar kijkt...dom blondje schreef:Trouwens op examen kijken ze toch niet naar.
Daar heb je een punt. En toch kan dat zonder droogsturen.dom blondje schreef:Ik vraag me zelfs af: in een stad hoe je op sommige plaatsen zonder droog te sturen je zou uit een parking geraken? 1m voor en 1m achter een wagen parkeren ziet men alleen in theorie boekjes....
Wil jij dat duidelijk gaan maken in Brussel? Naar ons luisteren ze nietdom blondje schreef:Wat mij ook stoort is parkeren achter een alleen staand voertuig bij examen:
Waar vind je in godsnaam zo'n parking in een stad? Ze zouden beter de oude methode terug invoeren..... tussen paaltjes parkeren en andere maneuvers.
Niemand houdt je tegen om naar Nederland of Duitsland te verhuizen en daar een rijbewijs te gaan halen...dom blondje schreef:volgens mij zouden ze beter het systeem van Nederland of Duitsland invoeren.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerste?
Volledig akkoord.dom blondje schreef:Altijd eerst remmen toch dan in juiste versnelling plaatsen
vb. je bent aan het rijden (4de versnelling)
je remt ben je dan 30 km per uur aan het bollen dan ontkoppel je toch om te rijden op 2 de versnelling.
Wat heeft het zin om telkens 1 versnelling terug te keren? Hoe meer je iets gebruikt hoe meer sleet toch!
als het om te leren terugschakelen is dan ben ik ermee akkoord.
Opschakelen doet men: 1, 2 , 3, 4 , 5, 6 tenzij berg af natuurlijk))))
terugschakelen kan men altijd van 6 naar 5, 6naar 3 of 6 naar 2...... maakt niet uit.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerste?
Ook de eerste keer dat een leerling een moeilijker examen wilxantingo schreef:Wil jij dat duidelijk gaan maken in Brussel? Naar ons luisteren ze nietdom blondje schreef:Wat mij ook stoort is parkeren achter een alleen staand voertuig bij examen:
Waar vind je in godsnaam zo'n parking in een stad? Ze zouden beter de oude methode terug invoeren..... tussen paaltjes parkeren en andere maneuvers.
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerste?
peter3000 schreef:Ook de eerste keer dat een leerling een moeilijker examen wilxantingo schreef:Wil jij dat duidelijk gaan maken in Brussel? Naar ons luisteren ze nietdom blondje schreef:Wat mij ook stoort is parkeren achter een alleen staand voertuig bij examen:
Waar vind je in godsnaam zo'n parking in een stad? Ze zouden beter de oude methode terug invoeren..... tussen paaltjes parkeren en andere maneuvers.
Dat vind ik nu eigenlijk ook. Met dat achter een auto parkeren ben je in de realiteit vrij weinig en met dat keren bewijs je volgens mij nog niet dat je al de rest ook kan...
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 14:32
- Locatie: Wespelaar (Haacht)
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerste?
Als je toch in neutraal staat voor een licht (zoals enkele topics eerder te lezen stond) en dat is een toegestane methode, wat is dan het nut van je koppeling in te duwen? Niets toch?
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerste?
Zoals je zegt : niets.MatthiasButtiens schreef:Als je toch in neutraal staat voor een licht (zoals enkele topics eerder te lezen stond) en dat is een toegestane methode, wat is dan het nut van je koppeling in te duwen? Niets toch?
Het is eerder lastig voor je linkerbeen.
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerst
dus je mag eigenlijk altijd in 1e of in neutraal staan als je stilstaat en gewoon vertrekken in 1e of in neutraal? ik sta nooit in neutraal altijd in 1e. ook als ik het voertuig verlaat . plus handrem. Dus ik parkeer zet in 1e lichten uit en contact en handrem op. en verlaat voertuig, als ik vertrek start ik en zet handrem af en vertrek gewn in 1e. aaan rood licht bol ik uit, of stop in 2e en zet in 1e als ik stilsta, soms zelfs al in 1e uitbollen of neutraal uitbollen, maar dit mag niet volgens de wet zeker?
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerst
in neutraal ga je niet ver gerakenen gewoon vertrekken in 1e of in neutraal?
Best OKik sta nooit in neutraal altijd in 1e. ook als ik het voertuig verlaat . plus handrem.
De wet (als je de wegcode bedoelt) zegt hierover niets.aan rood licht bol ik uit, of stop in 2e en zet in 1e als ik stilsta, soms zelfs al in 1e uitbollen of neutraal uitbollen, maar dit mag niet volgens de wet zeker?
Er zijn wel bepaalde rijtechnieken waarbij je veiliger kunt rijden.
Als je met uitbollen bedoelt dat je aan hogere snelheid reeds het ontkoppelingspedaal gaat indrukken, is dat sterk af te raden.
Als je met uitbollen bedoelt dat je gas lost en het ontkoppelingspedaal pas gaat indrukken als de motor in lage toerentallen (-1000t/m) komt, ben je veiliger aan het vertragen. Wij noemen dat uitRollen. Je remt dan op de motor en je auto heeft dan ook een betere wegligging.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerst
Akkoord, maar het parkeermaneuver dat men nu moet uitvoeren test (volgens mij) amper de parkeerskills van een aspirant-chauffeur. Ik pleit toch ook voor een herinvoering van het oude systeem met de vier (vijf met starten op de helling erbij) maneuvers. Bijkomend voordeel: was je enkel voor je maneuvers geslaagd maar niet voor het gedeelte op de weg, moest je bij volgende pogingen geen maneuvers meer doen.peter3000 schreef:Ook de eerste keer dat een leerling een moeilijker examen wilxantingo schreef:Wil jij dat duidelijk gaan maken in Brussel? Naar ons luisteren ze nietdom blondje schreef:Wat mij ook stoort is parkeren achter een alleen staand voertuig bij examen:
Waar vind je in godsnaam zo'n parking in een stad? Ze zouden beter de oude methode terug invoeren..... tussen paaltjes parkeren en andere maneuvers.
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerst
Nadeel is dat je dan tijdens die manoeuvres geen rekening moet houden met het verkeer. Iets wat bij manoeuvres misschien nog moeilijker en belangrijker is dan de techniek zelf...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerst
Laten we dan de 5 maneuvers zoals vroeger doen, met als bijkomende proef de 2 maneuvers zoals huidig in het verkeer.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerst
De vijf voorafgaandelijke maneuvers die je vroeger deed, hadden ook hun voordelen. Vandaag de dag zie je bestuurders geregeld in de problemen komen voor de simpelste dingen. Bijvoorbeeld omdat ze nooit geleerd hebben deftig recht achteruit te rijden. Of parkeren tussen twee voertuigen. Gevolg: onnodige ongevalletjes met blikschade bij het inparkeren. Of eindeloos rondtoeren, terwijl er geschikte parkeerplaatsen genoeg zijn. Of achterliggers tergend lang hinderen omdat een simpele parkeerbeweging maar niet wil lukken. Bovendien liet dit onderdeel van een examen, de examinator toe om zich alvast een beeld te vormen van de kandidaat met wie hij meteen daarna de weg op moest.
Van 5, zijn we nu dus naar 2 verplichte maneuvers gegaan. En we zien helaas dat de maneuvers mede een belangrijke oorzaak zijn van mislukkingen. Omdat er voortaan ook rekening gehouden moet worden (voorrang verlenen) met andere weggebruikers, en dit voor de ganse duur van het maneuver. Er komen nu veel meer elementen op de kandidaat af, dan louter een paar bakens op een afgesloten terrein....
Een goede raad is dan ook: oefen erop tijdens je stage, tot je het beheerst.
Van 5, zijn we nu dus naar 2 verplichte maneuvers gegaan. En we zien helaas dat de maneuvers mede een belangrijke oorzaak zijn van mislukkingen. Omdat er voortaan ook rekening gehouden moet worden (voorrang verlenen) met andere weggebruikers, en dit voor de ganse duur van het maneuver. Er komen nu veel meer elementen op de kandidaat af, dan louter een paar bakens op een afgesloten terrein....
Een goede raad is dan ook: oefen erop tijdens je stage, tot je het beheerst.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerst
Dat gedoe met slagen voor de maneuvers en niet slagen voor de openbare weg vond ik maar niets.
Opnieuw een examen doen, afspraak, wachttijden en betalen.
Nu vind ik het veel beter. Je moet alles kunnen om te slagen, telkens opnieuw bij elk examen.
En zo is het in het echte verkeer ook. Je moet telkens opnieuw bewijzen dat je alles beheerst en niet dat het afhangt van wat meer of minder geluk.
Geef mij maar de nieuwe examinering waarbij je op de openbare weg ook rekening moet houden met andere weggebruikers want uiteindelijk is dat belangrijker dan 10 of 5 cm dichter naast de boord staan.
Een rijbewijs moet je verdienen, keer op keer elke dag dat je rijdt.
Opnieuw een examen doen, afspraak, wachttijden en betalen.
Nu vind ik het veel beter. Je moet alles kunnen om te slagen, telkens opnieuw bij elk examen.
En zo is het in het echte verkeer ook. Je moet telkens opnieuw bewijzen dat je alles beheerst en niet dat het afhangt van wat meer of minder geluk.
Geef mij maar de nieuwe examinering waarbij je op de openbare weg ook rekening moet houden met andere weggebruikers want uiteindelijk is dat belangrijker dan 10 of 5 cm dichter naast de boord staan.
Een rijbewijs moet je verdienen, keer op keer elke dag dat je rijdt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Stoppen verkeerslicht : versnelling neutraal of in eerst
De vertaling in het Frans, is eigenlijk iets gelukkiger gekozen: un permis de conduire. Daar wordt hetzelfde roze papiertje dus niet omschreven als een document dat iets bewijst. Maar eerder als een document dat iets toelaat ....de rijprof schreef:Een rijbewijs moet je verdienen, keer op keer elke dag dat je rijdt.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken